• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403022316907
  • خبرنگار : 71062

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «دختر قالی‌باف» رونمایی شد

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «دختر قالی‌باف» رونمایی شد

تقریظ حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب بر کتاب «دختر قالی باف» که زندگی شهید «گلاب‌علی حسین‌زاده» و همسر فداکارش را روایت می‌کند، منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در سی‌وپنجمین دوره از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «دختر قالی باف» که به قلم «داوود حسین‌زاده فضل» فرزند این شهید والامقام نوشته شده است؛ رونمایی شد.

متن تقریظ مقام معظم رهبری به این شرح است.

«بسمه تعالی

فضل و صلوات خداوند بر بانوی صبور و مقاوم که در این کتاب معرفی شده است.

۱۴۰۲/۱۱/۲۵»

این کتاب برای آشنایی با برش‌هایی از زندگی شهید «گلاب‌علی حسین‌زاده» از شهدای جهادگر جامعه کارگری کشور و همسر فداکار و صبورش تهیه شده است. البته بهانه نگارش این کتاب در ابتدا روایت مصائب همسر شهید بوده که در میانه کار نویسنده متوجه شده بدون گفتن از پدر، این کتاب چیزی کم دارد.

کتاب «دختر قالی‌باف» در ۱۵ فصل روایت می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به «شفاخانه»، «آلاسکا»، «گلاب‌علی»، «اشک یتیم» و «اجازه پدر» اشاره کرد.

نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: «هدفم از نوشتن این سطور زنده نگه‌داشتن و یادآوری نقش پررنگ و بی‌بدیل همسران شهدایی بود که که اگر در روزهای سخت و طاقت فرسا، استقامت و صبرشان نبود؛ راه شهدا ادامه پیدا نمی‌کرد و کربلا در کربلا می‌ماند. به امید آنکه فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهدا و همسران صبور و با ایمان‌شان چراغ راه آیندگان باشد. ان‌شاء‌الله...»

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت ذخیره‌هایی هستند که به مثابه شمش‌های طلا در بانک مرکزی نگهداری می‌شوند، اگر قرار باشد از این مجموعه ارزشمند استفاده شود، لازم است توسط نویسندگان، هنرمندان، ادبا و شعرا انجام شود و این افراد کسانی هستند که باید این شمش‌ها را به انواع زیور آلات تبدیل کنند که تلالو آن چشم نواز باشد.
 
وی ادامه داد: مجموعه آثار وقتی به توشیح مقام معظم رهبری برسد، یعنی آن اثر از یک ارزش معنوی و محتوای بالاتری برخوردار است؛ چراکه ایشان آنچه را می‎نویسد، به دلیل اثرگذاری محتوایی و ساختاری کتاب است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: من به نویسنده کتاب تبریک می‌گویم و امیدوارم همه هنرمندانی که در این راه تلاش می‌کنند به ارتقا هر چه بیشتر برسند.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم افزود: از همه تلاش‌های همکارانم برای تولید آثار در این زمینه تشکر می‌کنم و امیدوارم این اثر مقدمه ای برای آثار برتر و بهتر دیگر باشد.
سید محمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) بر کتاب «دختر قالی‌باف» و تازه های نشر شاهد در سی‌وپنجمین‌ نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار کرد: نشر شاهد امسال در نمایشگاه کتاب با ۳۰۰ عنوان کتاب شرکت کرده است که ۷۰ اثر تازه دارد و امروز از ۱۰ مورد آن رونمایی خواهد شد.

وی افزود: دختر قالی باف نیز کتابی است که درباره همسر یکی از شهدا توسط فرزند شهید نوشته شده و حالا بعد از سال‌ها وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که کل این خانواده، خانواده ای ولایی هستند که حاصل زحمت، همین دختر قالی‌باف است، در این راستا از اداره کل هنری و نشر شاهد و نویسندگان کتاب‌هایی جدید تشکر می‌کنم.

محمد کرم اللهی، سرپرست دفتر حمایت و نظارت بر تولید آثار فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این مراسم گفت: ثمره مبارزات و جهاد همه انبیا، انقلاب اسلامی است و میوه های پر حلاوتی چون شهدا دارد، این عزیزان ما را در مسیر آماده شدن برای ظهور امام مهدی آماده می کند تا ما در خط باشیم. از مولفان و نویسندگان تشکر می کنم که با ما در تولید آثار اثرگذار همراهی کردند.
 
در این مراسم نیز از نویسندگان ۱۰ اثر جدید نشر شاهد شامل  کتاب دختر قالیباف اثر داود حسین زاده، رویای یک روز پاییزی اثر بابک روزبه، نجیب از مصطفی محمدی، مشتاق از علی آقاغفار، پسر سرهنگ از فریبا انیسی، دلاور بی ترمز از رحیمه جمال، قالی کرمانی ها از ناصر بروانی، فرشته ای با بال های صورتی از اکرم مطلبی و ترجمه کتاب هر روز ساعت هفت و ده دقیقه به فرانسه از فاطمه گوهری و خانواده شهید گلاب علی حسین زاده تجلیل و تقدیر شد.

کتاب «دختر قالی‌باف» به قلم «داوود حسین‌زاده فضل» نوشته شده و «نشر شاهد» آن را با شمارگان یکهزار و صد نسخه به بهای ۱۳۰ هزار تومان، ۱۶۶ صفحه و در قطع رقعی منتشر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha