• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403022417470
  • منبع : روابط عمومی برنامه

افتتاح ۵ موزه دفاع مقدس و مقاومت همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر

افتتاح ۵ موزه دفاع مقدس و مقاومت همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با تلاش‌های صورت گرفته پنج موزه دفاع مقدس و مقاومت همزمان با ایام سالروز آزادسازی خرمشهر به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور در استان‌های لرستان، قزوین، زنجان، گیلان، گلستان افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، جلسه بررسی ابعاد پروژه موزه دفاع مقدس و مقاومت استان‌های زنجان و قزوین با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و «محمدمهدی اعلایی» استاندار استان قزوین، «محسن افشارچی» استاندار استان زنجان در محل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. 

در این نشست که «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «نادر ادیبی» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سرهنگ پاسدار «سید شمس‌الدین موسوی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، سرهنگ پاسدار «محمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، «سرهنگ سلیم طباخی» رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضور داشتند، در خصوص روند ساخت موزه دفاع مقدس و مقاومت استان‌های قزوین و زنجان بحث و تبادل نظر شد.

اهتمام ویژه رئیس جمهور بر اتمام پروژه‌های موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت

سردار کارگر در این نشست، ضمن تقدیر از پشتیبانی‌های همه‌جانبه دولت در تامین بودجه مورد نیاز و اهتمام ویژه رئیس جمهور بر اتمام پروژه‌های موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت در سطح کشور اظهار داشت: دولت‌ها از گذشته تاکنون اهتمام ویژه‌ای به موضوعات دفاع مقدس، راهیان نور و ساخت مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس دارند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته پنج موزه دفاع مقدس و مقاومت همزمان با ایام سالروز آزادسازی خرمشهر به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور در استان‌های لرستان، قزوین، زنجان، گیلان، گلستان افتتاح خواهد شد.

دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است

وی با تاکید بر اینکه دولت و خصوصا استانداران در موضوع دفاع مقدس همواره تلاش خود را کردند، گفت: دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است و رؤسای جمهور در ادوار مختلف کمک‌های زیادی در ساخت و تکمیل موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت داشتند.

سردار کارگر با بیان اینکه موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت از دو بخش پارک موزه و تالارهای موزه تشکیل می‌شوند، گفت: یادمان‌های دفاع مقدس پارک موزه‌های طبیعی هستند که در طول سال بازدیدکنندگان از آن‌ها بازدید می‌کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به بهره‌گیری از فناوری در انتقال فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته دستاوردها و پیشرفت‌های خوبی در موضوع هوش مصنوعی، واقعیت‎های مجازی(VR) و واقعیت افزوده (AR) و ... داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: محتوای موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت باید به گونه‌ای طراحی و تولید شده باشد که مخاطب پس از بازدید حال و هوای دفاع مقدس را احساس کند.

موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت باید محلی برای حضور پیشکسوتان دفاع مقدس باشد

در ادامه این نشست، «محمدمهدی اعلایی» استاندار استان قزوین با اشاره به شهدای شاخص (رجایی، بابایی و لشکری) گفت: باید با بهره‌گیری از خلاقیت بتوانیم جوانان و نوجوانان را جذب و فرهنگ دفاع مقدس را به آن‌ها منتقل کنیم.

اعلایی با تاکید بر اینکه تکمیل موزه‌ دفاع مقدس و مقاومت استان قزوین از دغدغه ما بوده است، افزود: موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت باید محلی برای حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در جهت انتقال مفاهیم دفاع مقدس به جوانان باشد.

لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های روز در جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت

«محسن افشارچی» استاندار استان زنجان در این جلسه با بیان اینکه محتوای موزه‌ دفاع مقدس باید متفاوت و جذاب باشد، گفت: یکی از موارد که باید مورد تاکید قرار گیرد بهره‌گیری از فناوری جهت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است.

استاندار زنجان افزود: ما نسبت به دفاع مقدس، رزمندگان و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان متعهد هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha