• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1403022417472
  • خبرنگار : 71021

کوتاه‌ترین عمره ایرانی‌ها تمام شد

کوتاه‌ترین عمره ایرانی‌ها تمام شد

با بازگشت آخرین گروه از عمره‌گزاران ایرانی، پرونده کوتاه‌ترین عمره ایران بسته شد.

به گزارش ایسنا، بامداد دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه آخرین گروه از زائران ایرانی از سفر عمره به کشور بازگشتند و پرونده ۲۰ روزه عمره ایران که پس از ۹ سال وقفه باز شده بود، بسته شد.

ایران که عمره را از سال ۱۳۹۴ به بعد تعلیق کرده بود، با ازسرگیری روابط دیپلماتیک با عربستان و در تواقفی، قصد کرد عمره را در دی‌ماه سال ۱۴۰۲ ازسر بگیرد، اما به دلیل مشکلات فنی که در بخش پرواز پیش آمد و مجوزهایی که عربستان برای پروازهای ایران صادر نکرد، اعزام ایرانی‌ها به عمره تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به تعویق افتاد و به این ترتیب ایران پس از ۹ سال وقفه، از سوم اردیبهشت‌ماه اعزام کاروان‌های عمره را از سرگرفت  که تا بامداد ۲۴ اردیبهشت‌ماه ادامه داشت.

در این بازه حدودا ۲۰ روزه، نزدیک به پنج هزار نفر از ایران برای شرکت در عمره، به عربستان اعزام شدند. طول مدت سفر این زائران ۱۰ روزه بود که پنج روز در مدینه و پنج روز در مکه اقامت داشتند.

با بسته شدن پرونده این عمره کوتاه، مسئولان سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرده‌اند که پس از حج تمتع، عمره را در سال ۱۴۰۳ ادامه دهند. غلامرضا رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ همزمان با بازگشت آخرین کاروان عمره‌گزاران ایرانی، گفت: با وجود اینکه راه‌اندازی عمره در ماه‌های اخیر با کش‌وقوس‌هایی همراه بود، اما به شیرینی در این مرحله پایان یافت و جمعی از متقاضیان در ۲۰ روز ماه شوال توانستند در سرزمین وحی حضور یابند. امیدواریم بعد از موسم حج تمتع نیز شاهد اعزام عمره‌گزاران باشیم، بنابراین ضروری است تا دفاتر حج و زیارت آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند.

علیرضا عنایتی ـ سفیر ایران در ریاض ـ نیز گفته که امیدوار است آمار زائران ایرانی برای انجام عمره به بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سال برسد، همانگونه که قبل از قطع روابط به این آمار رسیده بود.

سازمان حج و زیارت شمار درنوبت‌ماندگان عمره را حدود شش میلیون نفر اعلام کرده است، که برای سال ۱۴۰۲ حدود ۷۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند که با تاخیر در صدور مجوز پروازهای عمره، پول این افراد بازگردانده شد و کم‌تر از پنج هزار نفرشان موفق به انجام این سفر شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha