• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403022619099
  • خبرنگار : 71404

خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!

خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!

خشایار راد، بازیگر باسابقه تلویزیون که مخاطبان بیشتر او را با نام «قرطاس» می‌شناسند، تاکید می‌کند که مردم این روزها دنبال هیجان هستند و دیگر قصه‌های تکراری و روزمره جواب نمی‌دهد و دمده شده است!

این بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی با ایسنا درباره ساخت آثار خوب در شبکه نمایش خانگی و حفظ کیفیت آثار در این فضا به ذکر نکاتی پرداخت.

حواسمان به شبکه نمایش خانگی باشد

این هنرمند با تاکید بر اینکه اثر خوب در سینما، تلویزیون یا پلتفرم‌ها باید ذهن مخاطب را درگیر خود کند و کیفیت خوبی داشته باشد، گفت: کاملاً درست است، مردم ما فهیم هستند و قطعاً هم همینطور است که به دنبال کیفیت هستند. اگر به عنوان مثال می‌بینید که سریال‌های این روزهای شبکه نمایش خانگی دیده می‌شوند و مخاطب برایشان هزینه می‌کند این نشانگر این است که مخاطب دنبال کار درجه یک، خوب و قابل قبول است و می‌بینیم که در حال حاضر سلیقه مردم هم به همین فضا سوق پیدا کرده و هنرمندان هم از همین‌جا کسب درآمد می‌کنند؛ پس باید حواسمان بیشتر باشد.

او درباره اهمیت فیلمنامه در کیفیت آثار شبکه نمایش خانگی نیز اظهار می‌کند: همیشه برای هر کاری چه در تلویزیون چه نمایش خانگی و حتی سینما و تله فیلم، اعتقاد شخصی‌ام بر اساس تجاربی که دارم این است که سه عامل باعث موفقیت یک کار می‌شوند: فیلمنامه خوب، عوامل و بازیگران خوب و کارگردان خوب. این سه عامل اگر در یک پروژه باشند موفقیتش 100 درصد است. این روزها می‌بینیم در شبکه نمایش خانگی چندین اثر در حال پخش است و اتفاقاً کاملاً جدی هم هستند و طرفدار دارند اما نه منظره‌ای دارند و نه چیزی ولی قصه طوری است که مخاطب را همراه خودش می‌برد پس مخاطبان هم دنبال چنین سوژه‌هایی هستند وگرنه سوژه‌هایی که با زندگی روزمره‌شان سر و کار دارد، دیگر از مد افتاده است.

مردم دنبال هیجان هستند

راد تاکید می‌کند: این روزها مخاطبان بیشتر دنبال سوژه‌های پرهیجان هستند که برایشان جذابیت ایجاد کنند و تا هفته بعدی منتظر بمانند و قسمت بعدی را تماشا کنند. همین پیگیری باعث می‌شود مخاطب پول خرج کند و کار را ببیند و همین، عامل موفقیت یک کار می‌شود. متاسفانه قصه‌های سطحی و تکراری بارها در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی دیده شده و مردم دیگر راضی نیستند برای دیدن چنین کارهایی هزینه کنند. الان فقط قصه‌های پرهیجان روی بورس است.

خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!

بازیگر سریال‌های «کوچه اقاقیا»، «زندگی به شرط خنده»، «متهم گریخت»، «خانه به دوش»، «ترش و شیرین»، «زن بابا» و «خوش نشین ها» سپس در پاسخ به این پرسش که خودش چه سریال‌های از شبکه نمایش خانگی را دنبال می‌کند،‌ می‌گوید: اگر زمان داشته باشم حتماً می‌بینم اما واقعاً فرصت پیدا نمی‌کنم. حتی کارهای خودم را هم گاهی نمی‌توانم ببینم ولی فرصتش را داشته باشم حتماً کارها را تماشا می‌کنم.

وی درباره حضور خودش در شبکه نمایش خانگی هم چنین می‌گوید: بازیگری هم مثل همه مشاغل اگر قرار است فقط درآمدش از همین راه باشد، هر کار خوبی که پیشنهاد شود و در درجه اول فیلمنامه داشته باشد چرا که نه، حتماً حضور پیدا می‌کنم و برایم فرقی ندارد در تلویزیون باشد یا شبکه نمایش خانگی. من اکنون سریال «خط رو خط» را در شبکه نسیم دارم که در حال پخش است. در شبکه نمایش خانگی اگر قصه خوبی پیشنهاد شود مایلم کار کنم. در حال حاضر برای تلویزیون فعلاً سریالی پیشنهاد نشده ولی قرار است به زودی یکسری فیلمنامه‌های جدید برایم بفرستند تا بخوانم. اخیراً یک تله فیلم به نام «ویلای موروثی» برای تلویزیون داشتم که همراه با خانم مریم امیرجلالی بازی کردیم اما سریال ندارم.

خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!

آثار خوب ببینید

این هنرمند در پایان صحبت‌هایش تاکید می‌کند: من همیشه خودم سعی‌ام بر این بوده که مخاطب را جذب کنم. مخاطبی که برای دیدن اثری پول می‌دهد و یا برق مصرف می‌کند تا از صداوسیما کاری را ببیند، پیشنهادم این است سعی کنند آثار خوب انتخاب کنند و ببینند و اتلاف وقت نکنند چون تماشای آثار خوب و فاخر  باعث می‌شود تا چیزی به اندوخته‌های هنری‌شان افزون شود. برای خودتان ارزش قائل باشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha