• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403022619339
  • خبرنگار : 30189

حجت‌الاسلام باباخانی:

مقاومت و ایستادگی رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

مقاومت و ایستادگی رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی گفت: در انقلاب اسلامی هر کجا ایستادگی کردیم به ظفر و پیروزی رسیدیم اما هرجا کم گذاشتیم ناموفق بودیم. امروز اگر کشور در عرصه نانو و موشکی موفق است، به دلیل هم ایستادگی هاست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مجید باباخانی -رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی- امروز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) در مراسم افتتاحیه همایش ۳ روزه هم‌اندیشی ۶ شبکه فعال هیأت و مداحی استان‌ها با عنوان میانداران جهاد ۳ که در مجتمع آدینه برگزار شد، اظهار کرد: سنت‌های دینی دارای اهمیت بسیاری است و گاهی برخی سنت‌ها اساس کل بشر محسوب می‌شود. در آیه ۳۰ سوره فصلت داریم إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ؛ آنان که گفتند: محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند (و مژده دهند) که دیگر هیچ ترسی (از وقایع آینده) و حزن و اندوهی (از گذشته خود) نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که (انبیا) وعده دادند بشارت باد. این آیه بیانگر سنت الهی است که برای رسیدن به پاداش الهی باید استقامت کرد.

وی ادامه داد: سنت الهی این است که انسان در فراز و فرود قرار گیرد که در قرآن خداوند می فرماید پیامبران را فرستادیم تا مردم را به قسط دعوت کنند. خداوند در قرآن یک نصیحت مهم داشته است و آن است أَن تَقُومُوا لِلهِ مَثْنَی وَ فُرَادَی به این معنا که بایستید و استقامت کنید. این طور نیست که اگر قومی بابستند تمام مشکلات برطرف شود بلکه امتحانات دیگری هم خدا برای آنها مدنظر قرار می دهند.

باباخانی خاطرنشان کرد: مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) تصمیم به ایستادن در برابر دشمنان گرفتند اما آنان هم دست به کار شدند و علیه این مردم شروع به برنامه ریزی و خصومت کردند. در دفاع مقدس ایران تنها با عراق مواجه نبود بلکه در آن دوران از ۳۰-۴۰ کشور اسیر داشتیم یعنی یک جنگ تمام عیار بود.

رئیس سازمان هیأت و تشکل های دینی یادآور شد: در انقلاب اسلامی هر کجا ایستادگی کردیم به ظفر و پیروزی رسیدیم اما هرجا کم گذاشتیم ناموفق بودیم. امروز اگر کشور در عرصه نانو و موشکی موفق است، به دلیل هم ایستادگی هاست.

وی افزود: جریان غزه هم دیدیم که مسیر مقاومت شاید هموار نباشد اما نتایج زیادی دارد. در جریان عملیات طوفان الاقصی، کشورهای دنیا بیدار شدند و دانشجویان دانشگاه های مختلف هم بیدار شدند و در خصوص مسائل و جنایات فلسطین سخن می‌گویند
 
باباخانی گفت: عملیات وعده صادق قدرت‌نمایی ایران بود. به گونه ای که زمان مشخص کرد و تمام دنیا دست به کار شد تا جلوی این کار را بگیرند اما موفق نشدند. موشک ها و پهبادهای قدیمی ایران در این عملیات استفاده شد و تسلیحات و دستاوردهای جدید نظامی مورد استفاده قرار نگرفت که نشان از قدرت نظامی ایران دارد. وظیفه ما هیأتی هاست که تحلیل ها و مباحث مختلف درخصوص عملیات وعده صادق را به گوش مردم برسانیم و تبیین کنیم.

رئیس سازمان هیأت و تشکل های دینی بیان کرد: امروز در جمهوری اسلامی هیچ نهادی را مانند هیأت نداریم که در آن بتوان با تمام اقشار مختلف مردم سخن گفت. امروز با مسیحیان و اهل سنت درخصوص محبت اهل بیت م یتوان سخن گفت. این نطقه وحدت است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بزرگان ما در گذشته با سختی این هیأت و ارادت به اهل بیت را به اینجا رساندند، خاطرنشان کرد: شور امروز هیأت ها در گذشته نبوده است اما آیا این شور باقی خواهد ماند؟ چه باید کنیم تا این شور هدایت و ماندگار شود.

باباخانی ابراز کرد: مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر اجرای طرح زندگی با آیه‌ها دارند. این طرح در ماه رمضان با استقبال دو میلیون نفری مواجه شد که در نهایت در آزمون هم شرکت کردند. این موفقیت با زحمات تمام مجموعه‌ها به خصوص شبکه هیأت و تشکل‌های دینی رقم خورد. این طرح باید ادامه پیدا کند و پیوند قرآن و عترت در برنامه ریزی ها و اقدامات ما وجود داشته باشد. مقام معظم رهبری در نماز عید فطر امسال هم نسبت به اقدامات قرآنی هیأت ابراز خرسندی کردند.

وی با بیان اینکه امسال سال انضباط و ارتقا تشکیلاتی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی خواهد بود، گفت: امسال شورای مداحان و هیآت بانوان بناست تشکل شود که در حال حاضر فرایند انتخابات آن در حال تدارک است تا نمایندگان هراستان انتخاب شوند. این شورا وظیفه بررسی و نظارت بر فعالیت هیأت‌های بانوان را خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha