• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403022720082
  • خبرنگار : 71461

حجت‌الاسلام حریزاوی:

هیأت‌ها در حوادث اجتماعی و مسائل سیاسی دینی خوش درخشیدند

هیأت‌ها در حوادث اجتماعی و مسائل سیاسی دینی خوش درخشیدند

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هیأت ها در حوادث اجتماعی و مسائل سیاسی دینی خوش درخشیدند و همه هیأت‌ها و تشکل‌های دینی باید برای یک هدف که آن جهاد تبیین است، تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام روح الله حریزاوی -قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی- در همایش سرشبکه‌های هیأت و تشکل‌های دینی با عنوان «میان‌داران جهاد ۳» که صبح امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد، گفت: قرآن رسالت هایی را برای ما تعیین کرده که با تعبیر رسالت الله از آن یاد کرده است. یکی از رسالت های مومنین ایجاد بسط ید برای ولی جامعه است که شرایط رهبری امت اسلامی را دارد.

وی در ادامه به فرمایشی تأمل‌برانگیز از آیت الله بهجت در پاسخ به سوال یکی از روحانیون که قصد شرکت در انتخابات و ورود به مجلس را داشت اشاره کرد و گفت: آیت الله بهجت در پاسخ به این فرد نوشتند: «ورود به مناصب عالیه و متوسطه اگر موجب شود در آینده به گناه می افتید حرام است. و اما برای شما مجلس محل عناوین ثانویه است و اجرای عناوین ثانویه باید زیر نظر زعیم باشد و زعیم بدون دلیل نظر نمی دهد. حضور شما برای این است که نظر ولی را تشریح کنید تا آنها (نمایندگان مجلس) هم به صورت معتدل عمل کنند.»

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بر لزوم تمرکز و توجه به جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: این قبیل کارها نیاز به کار و تحلیل و مباحثه دارد و این وظیفه کلیدی بر دوش همه ماست.

حریزاوی، هیأت را یک تشکیلات عمیق، گسترده و یک میراث سترگ تاریخی دانست و افزود: این تشکیلات را اهل بیت(ع) به وجود آوردند. در دوران خفقان عباسی، اهل بیت(ع) هیأت های خانگی را راه‌اندازی کرده بودند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تشکیلات یکی از فرائض هر گروه مردمی است که هدفی را دنبال می‌کنند، ابراز کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب هیچ کاری در دنیا بدون تشکیلات پیش نمی‌رود و انقلاب اسلامی هم بدون تشکیلات پیش نرفت و پیروز نشد. تشکیلات نه فقط بد نیست، بلکه یک چیز خوب و بلکه ضروری است.

وی فلسفه دور هم جمع شدن و ایجاد یک سازمان و تشکل را تبدیل قدرت بالقوه به بالفعل، شتاب‌دهی و جلوگیری از انحراف عنوان کرد و تصریح کرد: در کار تشکیلاتی هم صبر لازم است و هم باید در آن صبر ایجاد شود.

حریزاوی گفت: تشکیلات زمانی قیمت پیدا می کند که آرمان داشته باشد. آرمان یک هدف بلندمرتبه، ملکوتی و مقدس است. هیأت ها در حوادث اجتماعی و مسائل سیاسی دینی خوش درخشیدند و همه هیأت‌ها و تشکل‌های دینی باید برای یک هدف که آن جهاد تبیین است، تلاش کنند.

پایان پیام/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha