• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1403030100186
  • خبرنگار : 71573

پیام‌های که همچنان برای شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه منتشر می‌شود

واکنش ادامه دار اهالی فرهنگ و هنر به حادثه تلخ

واکنش ادامه دار اهالی فرهنگ و هنر به حادثه تلخ

در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه، واکنش اهالی هنر و رسانه به این حادثه تلخ ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، از جمله هنرمندانی که به تازگی واکنش نشان دادند می‌توان از آزیتا موگویی (کارگردان)، زینب تقوایی(تهیه‌کننده تلویزیونی)، حسین فرح‌بخش (کارگردان و تهیه‌کننده)، مریم نراقی (کارگردان)،محمدرضا شفیعی (تهیه کننده)،علی طلوعی (تهیه‌کننده)،شهاب مرادی،کامران حجازی (تهیه‌کننده)،سیاوش حقیقی، (تهیه‌کننده سینما)، مهدی عرفاتی (فعال رسانه‌ای)، فاطمه افشاریان (مجری)،سجاد نوروزی (مدیر سینما آزادی)،محمدرضا شفاه (تهیه‌کننده سینما)، محیا اسناوندی (مجری تلویزیون)، حامد مهربانی (مجری)،ماندگاری (تهیه‌کننده تلویزیون)،مجید یحیایی ( مجری تلویزیون)،الهام حسین‌زاده (گوینده خبر) نام برد.

حامد مهربانی، مجری
سجاد نوروزی، مدیر سینما آزادی
محیا اسناوندی
محمدرضا شفاه، تهیه‌کننده
فاطمه افشاریان، مجری
مهدی عرفاتی، فعال رسانه‌ای
سیاوش حقیقی، تهیه‌کننده
آزیتا موگویی
زینب تقوایی
حسین  فرح‌بخش

مریم نراقی
محمدرضا شفیعی
مهدی عرفاتی
رضوی
علی طلوعی، تهیه‌کننده
شهاب مرادی
کامران حجازی
مجید یحیایی

ماندگاری

پدرام کریمی
علی سرلک
سعید ستودگان
سیدمجید بنی‌فاطمه، مداح
فاطمه سادات متوسلیان

علیرضا خوش‌بیان، کارگردان
شاه‌آبادی
محمد معتمدی
فرزانه فخریان
صابر خراسانی
نجم‌الدین شریعتی
میترا لبافی، گزارشگر
مسلم آقاجان‌زاده، تهیه‌کننده تلویزیون
مجید یراق‌بافان

حمید نیلی، مدیر کل هنرهای نمایشی در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیأت همراه، در سانحه روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، پیام تسلیتی صادر کرد.  
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی در متن پیام تسلیت حمید نیلی مدیر کل هنرهای نمایشی آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم، انالله و انا الیه راجعون/خادم الرضا در ایامی که آغشته‌ به بوی امام رضا(ع) بود؛ سر بر آستان حق نهاد و همه‌ی ایران را به سوگ نشاند. 
خبر شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی، آیت‌الله حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان‌شان موجب تأسف و تالم همه‌ی مردم ایران بویژه هنرمندان ایران اسلامی شد.  
براستی ایشان انسان بزرگ و هنر دوستی بودند که در طی سال‌ها تلاشِ خستگی ناپذیر در راه مبارزه با ظلم و خدمت به نظام اسلامی مجاهدت کردند.  
این حادثه‌ی دلخراش را به امام‌ زمان (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده‌ی محترم ایشان و مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه ایزد منان برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

بیش از ۲۰۰ هنرمند و فعال فرهنگی شهادت خادمان ملت ایران را تسلیت گفتند


اهالی فرهنگ و هنر در پی شهادت خادمان ملت ایران در پیامی با رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و مردم ایران ابراز همدردی کردند.

حوزه هنری با انتشار متنی نوشت: «بیش از ۲۰۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر در پی شهادت خادمان ملت ایران در پیامی با رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و مردم ایران ابراز همدردی کردند.
محمدمهدی دادمان، محمد خزایی،محمد عسگری، حبیب والی نژاد،سیدمحمود رضوی، مژده لواسانی،محیا دهقانی، آزیتا ترکاشوند، وحید یامین پور، بهروز افخمی، رضا میرکریمی، حسین دارابی، جهانبخش سلطانی، جلیل سامان، محمدرضا شفیعی، حمید شاه‌آبادی، شهریار بحرانی، عبدالحمید قدیریان، محمدحسین قاسمی،شهاب مرادی، المیرا شریف مقدم، ملیکا زارعی، پیمان طالبی، فضه‌سادات حسینی، محمدرضا شفاه، مجید شاه حسینی، حبیب ایل‌بیگی، محمد سرشار، بابک خواجه‌پاشا، مرتضی گودرزی دیباج، افشین علا، محمود بابایی، امیر عباس ربیعی، بهزاد دانشگر، اعظم بروجردی و محمد مهدی شیخ صراف از جمله هنرمندانی هستند که نامشان در این پیام دیده می‌شود.

متن پیام تسلیت اهالی فرهنگ و هنر در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیات همراه وی، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر تاریخ پرافتخار سرزمین ایران به خون سرخ شهیدان آغشته شد تا مسیر باشکوه ملت فداکار ایران با صدای پرطنین شهادت، جلوه‌گر شود. شهادت رئیس جمهور و هیات همراه وی ثابت کرد در این جهان روزمرگی‌های تکراری و این جهانِ خو گرفته به دنیاطلبی، هنوز هم نور شهادت راه‌گشای مسیر مجاهدان راه حق است. یاد این شهیدان سرافراز گرامی باد که عمر خود را وقف خدمت به مردم و سربازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌بودند؛ به راستی شهادت چه پاداش نیکویی است برای آنان.

اهالی فرهنگ و هنر ایران، سوگ شهادت رییس‌جمهور مردمی آیت‌الله رئیسی، وزیر امور خارجه انقلابی دکتر امیرعبداللهیان، امام‌جمعه محبوب تبریز آیت‌الله آل‌هاشم، استاندار خدوم آذربایجان شرقی دکتر رحمتی و دیگر همراهانشان را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)؛ مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و همه دلبستگان این نظام اسلامی در سرتاسر دنیا تبریک و تسلیت می‌گوید. شهادت خادمان مردم در تاریخ انقلاب اسلامی رخدادی پر سابقه و گواهی بر حقانیت مسیر این ملت است.

این نظام مقدس در مدت زمان حیات خود روزهای چنین سختی را بسیار پشت سر گذاشته است. اکنون نیز بی‌شک ملت سربلند ایران از این نقطه تاریخی با هدایت داهیانه رهبر معظم انقلاب عبور خواهد کرد؛ ان‌شاءالله.

پیام تسلیت بنیاد فرهنگی روایت فتح در پی شهادت شهید جمهور و شهدای خدمت

بنیاد فرهنگی روایت فتح در پی شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و جمعی از شهدای خدمت پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:
 
« مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا »

بار دیگر درخت تنومند و مقاوم جمهوری اسلامی ایران دستخوش حادثه ای دردناک شد و جمعی از خادمین دین و ملت در سالروز میلاد ولی نعمت ایران زمین،حضرت علی بن موسی الرضا ( علیه  آلاف التحیه و الثنا) شهد شیرین شهادت را نوشیدند و بر آستان دوست سر نهادند.

بنیاد فرهنگی روایت فتح به عنوان میراث مانا و جاودان سیدالشهدای اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی و به نمایندگی جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه هنر و ادبیات مقاومت و پایداری ،این ضایعه اسفناک که منجر به فقدان ریاست محترم جمهور ،نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان آذربایجان شرقی ،وزیر متعهد امورخارجه،استان دار مردمی و جمعی از شهدای خدمت گردید را محضر قدسی حضرت صاحب الامر عج ، مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله ،خانواده شهدای این حادثه و عموم ملت شهید پرور ایران اسلامی تسلیت عرض می نماید و رجا واثق دارد پاداش خدمت به ملت شریف ایران برای آن شهدا آرمیدن در جوار حق و تنعم از چشمه مغفرت و رحمت الهی می باشد.

پیام تسلیت فرهنگستان‌های چهارگانۀ کشور به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور 

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

فرهنگستان‌های چهارگانۀ کشور، شهادت رئیس‌جمهور فرهنگ‌دوست و محبوب کشور که ریاست عالیۀ فرهنگستان‌ها را نیز برعهده داشتند و نیز دیگر شخصیت‌های ارجمند و خدمتگزاری که در سانحۀ هوایی همراه ایشان به شهادت رسیدند به ملّت ایران و به عموم اهل علم و فرهنگ و اعضای پیوسته و وابستۀ فرهنگستان‌ها تسلیت می‌گویند و برای شهیدان این حادثه از خداوند بزرگ طلب علو درجات می‌کنند.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور که (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، به علت سانحه‌ای که برای بالگرد حامل وی و همراهانش رخ داد، ‌به شهادت رسید.

آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بوده‌اند.

انجمن‌های هنرهای نمایشی سراسر کشور، برای شهیدان اهل خدمت پیام تسلیتی منتشر کردند

به گزارش روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی، در پی شهادت ایت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه، انجمن هنرهای نمایشی سراسر کشور پیام تسلیتی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، در متن این پیام آمده است:«بسم‌ الله الرحمن الرحیم/ انا لله و انا الیه راجعون/اندوهی بی‌پایان جامعه‌ی تئاتری ایران اسلامی را در پی شهادت رئیس جمهور محبوب دولت مردمی و همراهان ایشان در اثر سانحه‌ی بالگرد فراگرفته است. 
سیدِ رضوان و خادم محرومان که اراده‌اش خدمت بود بی‌آنکه زمان و مکان برایش مهم باشد؛ با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف، مکتب و مرامی به یادگار گذاشت که خود راه است و چراغ، درس است و مکتب؛ شهید جمهور، شهید رضوان، سید محرومان 
هنرمندان هنرهای نمایشی سراسر کشور و تئاتر استانها در انجمن‌های نمایش، همچون دیگر آحاد ملت سوگ شهادت رییس جمهور محبوب‌شان را به غم نشسته و عزادار این مصیبت‌اند، سیدی که عدالت و متانت و صداقت‌اش از مکتب رضوان بود و مهربانی‌اش سیره امام هشتم (ع) و این آموخته‌های گرانسنگ، روش و منش مدیریت کشور شد. 
هنرمندان و انجمن‌های نمایش سراسر کشور، مصیبت فقدان ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب، خانواده و مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌کنند.»

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha