• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403030100585
  • خبرنگار : 71219

باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم

باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم

محمدعلی باشه‌آهنگر گفت:‌ فارغ از سلایق جریانات سیاسی در کشور نوع شهادت شهدای هلی‌کوپتر رییس جمهور شهید و همراهان گرامی‌اش همه را در سوگی عمیق فرو برد و این نوع رفتن تا ابد در ذهن و روح همه مردم باقی خواهد ماند.

این کارگردان سینما در پی شهادت رییس جمهور، وزیر امور خارجه و هیات همراه به ایسنا گفت: 

«انا لله و انا الیه راجعون

در سوره مبارک آل عمران آیه ۱۷۰ آمده است: آن‌ها بخاطر نعمت‌های فراوانی که خداوند از فضل خود به ایشان بخشیده، خوشحالند و بخاطر کسانی که هنوز به آن‌ها ملحق نشده‌اند (مجاهدان و شهیدان آینده) خوشوقتند (زیرا مقامات برجسته آن‌ها را در آن جهان می‌بینند و می‌دانند) که نه ترس بر آن‌هاست و نه غمی خواهند داشت.

آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم. قلبم گواهی می‌داد که دیر یا زود با آیاتی از کلام‌الله مجید، خبری که جهان ساعت‌ها در انتظار شنیدنش است، خوانده خواهد شد. شهادت، هنر مردان خداست. گویی تقدیر ماست که بهار و تابستان آبستن خبرهای هولناک شده است. از دهه ۶۰ تاکنون بسیاری حوادث رخ داده است که اگر یک دهم این حوادث در برخی کشورها رخ می‌داد، دگرگون می‌شدند.

از انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ شهید ارجمند تا شهادت رییس‌جمهور - شهید رجایی - و شهید باهنر و بسیاری شهیدان دیگر در آن دهه در داستان‌های ترور و شهدای ۸ سال دفاع مقدس و سقوط هولناک هواپیمای سی یکصد و سی ارتش و شهادت فرماندهان پیروز شکست حصر آبادان در ۷ مهر و سقوط فوکر ۲۷ شهید محلاتی و بیش از ۴۰ نفر دیگر بوسیله میگ‌های عراقی و بسیار بسیار حوادث سنگین هموطنان ایران عزیز را گویی آبدیده کرده، صبر ایوب به آن‌ها داده است. 

اما آنچه پس از حوادث رخ داده، ایمان به خدا و وحدت و یکپارچگی میان مردم است. فارغ از سلایق جریانات سیاسی در کشور نوع شهادت شهدای هلی‌کوپتر رییس جمهور شهید و همراهان گرامیش همه را در سوگی عمیق فرو برد و این نوع رفتن تا ابد در ذهن و روح همه مردم باقی خواهد ماند. در حین خدمت و در حین انجام کار برای بهبود اوضاع سخت کشور. امیدوارم این شهدا که در شب ولادت امام رضا (ع) به شهادت رسیدند با ایشان که افتخار خادمی او را داشتند محشور شوند.

محمدعلی باشه آهنگر»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha