• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۳۸۶ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8604-08151
  • خبرنگار : 71133

/ در آستانه‌ي روز مادر / «آدم به‌وقت پيري تنها و بي‌كس مي‌ماند» فرخ‌لقا هوشمند چهار سال است كه بازي نمي‌كند

/ در آستانه‌ي روز مادر /
«آدم به‌وقت پيري تنها و بي‌كس مي‌ماند»
فرخ‌لقا هوشمند چهار سال است كه بازي نمي‌كند

«آدم وقتي جوونه كپكش خروس مي‌خونه، دنيا باهاش مهربونه، اما به وقت پيري تنها و بي‌كس مي‌مونه.»

فرخ‌لقا هوشمند بازيگر 79 ساله‌ي تئاتر، سينما و تلويزيون در ديدار گروه هنري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در آستانه‌ي روز مادر جملاتش را با شعري آغاز مي‌كند و ادامه مي‌دهد: تا جوان بوديم براي كار هنري زحمت مي‌كشيديم، اما حالا كه پير شديم كسي نمي‌پرسد حالت چطور است.

اين بازيگر پيشكسوت با بيان اينكه بعد از سكته مغزي كه چهار سال گذشته برايش اتفاق افتاده، ديگر نتوانسته به بازيگري ادامه دهد، مي‌گويد: ظاهرا سر حال هستم، اما اين سكته باعث شد مقداري هوش و حواسم را از دست بدهم و روي بينايي و دست و پايم هم اثر گذاشته و زياد نمي‌توانم سرپا بمانم.

او هم گله‌مند است از اينكه هيچكس سراغي از او نمي‌گيرد و ادامه ‌مي‌دهد: تنها اگر مراسم خاصي همانند شب يلدا يا ماه رمضان باشد، خانم لرستاني در خانم پيشكسوتان هنر يادي از من مي‌كنند، سال گذشته هم در جشن بزرگ بازيگران مرا صدا كردند و لوح تقديري دادند.

هوشمند كه به گفته‌ي خودش ماهي 85 هزار تومان از طرح تكريم مي‌گيرد، ادامه مي‌دهد: اين پول خرج داروهايش هم نمي‌شود. زماني دست خانه پيشكسوتان هنر باز بود و گاهي مواقع بن‌هايي مي‌داند كه آن هم قطع شده است.

اين بازيگر از دخترش كه مراقب او است ياد مي‌كند: ‌دختر بزرگم مراقبت از من را بر عهده دارد و با وجود اينكه جدا زندگي مي‌كند، اما مرتب پيش من است و كارهايم را انجام مي‌دهد.

فرشته ـ دختر فرخ‌لقا هوشمند ـ هم كه طب مكمل را در دانشگاه شهيد بهشتي فرا گرفته و به تدريس آواز مشغول است هم مي‌گويد: سالها در دوبله و در راديو به عنوان گوينده فعال بودم و سابقه كار بازيگري هم دارم، اما الان تنها خودم را وقف مادرم كرده‌ام وديگر نمي‌توانم كار بيرون قبول كنم.

فرخ‌لقا هوشمند متولد 25 اسفند 1307 سابقه حضور در بيش از 70 فيلم سينمايي را دارد كه از ميان آنها مي‌توان به «شب قوزي»، «خواستگار»، «كلاغ»، «باشو غريبه كوچك»، «شكار خاموش»، «افسانه آه»، «دو نفر و نصفي»، «مسافران»، «همسر»، «بلوف»، «كلاه قرمزي و پسر خاله»، «سفر»، «شراره» و «رقص شيطان» نام برد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha