• یکشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 91120603899
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

کاروان جشنواره‌ی شعر فجر به تهران رسید

کاروان جشنواره‌ی شعر فجر به تهران رسید

برنامه‌های هفتمین جشنواره شعر فجر پس از برپایی هفت جشنواره منطقه‌یی در هفت استان کشور، امروز (یکشنبه، ششم اسفند) در تهران و با شعرخوانی شاعران خارجی و ایرانی پیگیری شد.

برنامه‌های هفتمین جشنواره شعر فجر پس از برپایی هفت جشنواره منطقه‌یی در هفت استان کشور، امروز (یکشنبه، ششم اسفند) در تهران و با شعرخوانی شاعران خارجی و ایرانی پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشست شعرخوانی شاعران ایرانی و خارجی شرکت‌کننده در این رویداد در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

در این برنامه که شاعرانی مانند عباس براتی‌پور، رضا اسماعیلی، حمیدرضا شکارسری، صادق رحمانی و سینا علی‌محمدی در آن حضور داشتند، انسی خزعلی، رییس دانشگاه الزهرا، به شاعران شرکت‌کننده در این برنامه خوش‌آمد گفت.

او اظهار کرد: شعر و ادب ویژگی خاص خود را دارد و مخاطبان منحصر به فرد خود را طلب می‌کند؛ البته مخاطبانی که سلیقه و ذوق شعر و ادبی داشته باشند و من امیدواریم دانشجویان ما قدر و منزلت جایگاه شعر و ادب را بیش از پیش بشناسند.

در ادامه این جلسه، شعرخوانی شاعران داخلی و خارجی با شعرخوانی عباس براتی‌پور آغاز شد که او یکی از سروده‌هایش را به همسران فداکار جانبازان تقدیم کرد.

پس از او فیض‌الله محموداف، شاعر ازبک، ضمن شعرخوانی در سخنانی گفت: شاعران پارسی‌گوی ماوراءالنهر در ترویج و گسترش زبان فارسی سهم زیادی داشته‌اند. من معتقدم هر شاعر پارسی‌گوی قبل از هر چیز معلم زبان فارسی است.

او افزود: امروز مرزهای زبان فارسی بسیار توسعه یافته و منحصر به ایران نیست و به عنوان مثال بخش‌های بزرگی از ازبکستان پارسی‌گوی هستند و ما نزدیک به 250 نفر شاعر پارسی‌گوی در ازبکستان داریم. البته مشوق ما در زمینه شعر و زبان پارسی، ایرانیان هستند و ملاک و میزان ما در این کارها ایران است.

در ادامه رضا اسماعیلی شاعر به شعرخواینی پرداخت و او هم یکی از سروده‌هایش را به طاهره صفارزاده تقدیم کرد.

سپس طالب‌ کریم‌اف آذرخش، شاعر تاجیکستانی، نیز به سفرش به شیراز اشاره کرد و از زادگاه حافظ و سعدی به عنوان شهر شعر و عشق یاد کرد. او غزلی را که در زیارت حافظیه سروده بود، خواند.

این برنامه با شعرخوانی حمیدرضا شکارسری ادامه یافت که او به خواندن چند رباعی و چند شعر نو پرداخت و سپس تُرگای شفق، مترجم ترکیه‌یی، قطعه شعری از عصمت اوزل را برای حاضران در جلسه خواند.

سینا علی‌محمدی، قاسم مهدی، صادق رحمانی و پروفسور مقصود حسین جعفری، شاعر پاکستانی، دیگر شاعرانی بودند که به ترتیب در این جلسه شعرخوانی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha