• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91122616543

چرا سوئیس بهترین کشور جهان در رقابت‌پذیری گردشگری است؟

چرا سوئیس بهترین کشور جهان در رقابت‌پذیری گردشگری است؟

مجمع جهانی اقتصاد در گزارش سال 2013 خود درحالی سوئیس را در میان 140 کشور جهان در رتبه نخست از لحاظ شاخص‌ رقابت‌پذیری گردشگری قرار داده که این کشور در بسیاری از شاخص‌های تعیین‌کننده این گزارش حرف اول را می‌زند.

مجمع جهانی اقتصاد در گزارش سال 2013 خود درحالی سوئیس را در میان 140 کشور جهان در رتبه نخست از لحاظ شاخص‌ رقابت‌پذیری گردشگری قرار داده که این کشور در بسیاری از شاخص‌های تعیین‌کننده این گزارش حرف اول را می‌زند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سوئیس که با هشت میلیون نفر جمعیت در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر بوده، اکنون در میان 140 کشور جهان در رتبه نخست شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری قرار دارد.

سوئیس که در سال 2012 میزبان بیش از 5 / 8 میلیون گردشگر بود، در سال‌های 2011 و 2009 نیز در رتبه نخست شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری قرار گرفت.

در سال 2012 سهم صنعت گردشگری سوئیس از تولید ناخالص داخلی این کشور حدود یک میلیارد و 578 میلیون دلار معادل 5 / 2 درصد بوده است. این گزارش نشان می‌دهد، در حال حاضر 153 هزار نفر در صنعت گردشگری سوئیس و صنایع مرتبط به آن اشتغال دارند که این میزان 3 / 3 از کل نیروی کار فعال در این کشور است.

در گزارش مجمع جهانی اقتصاد آمده است: سوئیس در زمینه چارچوب‌های تنظیم‌کننده سفر و گردشگری، شرایط تجاری و زیرساخت‌ها، منابع انسانی، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و آب سالم، کیفیت حمل و نقل ریلی، کیفیت شبکه حمل و نقل زمینی در میان 140 کشور در رتبه نخست شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری قرار دارد.

این کشور همچنین در زمینه حفظ محیط‌زیست، امنیت، در دسترس بودن نیروی کار حرفه‌ای، حق تملک املاک برای سرمایه‌گذاران، درجه مشتری‌مداری در رتبه دوم شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری قرار گرفت.

سوئیس در زمینه‌ شاخص‌های زیرساخت حمل‌ونقل هوایی، زیرساخت حمل‌ونقل زمینی، زیرساخت صنعت گردشگری، زیرساخت فناوری اطلاعات، منابع طبیعی، شفافیت در خط‌مشی گذاری عمومی، کارآمد بودن بازاریابی برای جذب گردشگر، شبکه جهانی حمل‌ونقل بین‌المللی، کیفیت جاده‌ها، زیرساخت‌های صنعت گردشگری، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، حمل‌ونقل زمینی در میان 140 کشور جهان در رتبه‌ سوم تا دهم قرار گرفت.

البته این کشور از نظر نرخ هزینه سوخت در رتبه 132 قرار گرفته که بر این اساس می‌توان نرخ سوخت در این کشور را یکی از بالاترین در جهان دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha