• دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۲ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92070805415
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

انتقاد به بحث‌های اخیر درباره‌ی شعر شهریار

انتقاد به بحث‌های اخیر درباره‌ی شعر شهریار

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی بحث‌های اخیر درباره شعر «علی ای همای رحمت» استاد شهریار را شبهه‌افکنی دانست و به آن‌ها انتقاد کرد.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی بحث‌های اخیر درباره شعر «علی ای همای رحمت» استاد شهریار را شبهه‌افکنی دانست و به آن‌ها انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در آذربایجان شرقی، حسن میلانی طی انتشار بیانیه‌ای اظهار کرد: شهریار به اذعان کارشناسان برجسته ادبیات که او را موفق‌ترین شاعر دوزبانه در ایران و به قول ملک الشعرای بهار، «افتخار عالم شرق» دانسته‌­اند و به خاطر شعرهای ولایی، مذهبی، اجتماعی و عاشقانه­‌هایش، در میان خواص و عوام جایگاه ویژه و مخاطبان زیادی دارد.

او ادامه داد: هرچند اعتقاد داریم این شبهه‌افکنی‌های غیرمعقولانه، آن هم در روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار، چیزی از بزرگی شهریار ملک سخن و شاعر ولایی کم نمی‌کند، امّا آن را جفا به شهریار و فرهنگ بخشی از ایران همیشه سرافراز اسلامی و به کام دشمنان ایران یکپارچه اسلامی قلمداد می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: منطقه شمال غرب کشور بویژه آذربایجان شرقی به دلیل همجواری و داشتن مرزهای مشترک با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و نیز جمهوری خودمختار نخجوان، از لحاظ موقعیت استراتژیکی و فرهنگی دارای جایگاه خاصی بوده و همواره مورد رصد دشمن و تهدید بخصوص تهدیدهای فرهنگی و قومیتی بوده است و این نوع فرافکنی­‌ها و تخریب شخصیت یک شاعر ملی، تأثیرات سویی در جامعه بویژه در این منطقه داشته و خواهد داشت و علاوه بر ایجاد برخی مباحث سوء در نهایت به نفع گردانندگان بازی‌های چندصدایی فرهنگی قومیتی و خارج‌نشینان خواهد بود.

جواد محقق در روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی و هم‌زمان با سال‌روز درگذشت استاد شهریار گفته بود، شعر «علی ای همای رحمت» پیش از شهریار در دیوان شاعر دیگری آمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۸ ۱۵:۵۰

شعر يك نفر ديگه رو تغيير داده و به اسم خودش منتشر كرده، حالا انتظار دارين كور و كر باشيم و بگيم به به؟؟؟ الكى چرا بحثو سياسى و امنيتى ميكنيد؟