• شنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۲ / ۱۸:۵۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92072013034
  • منبع : مطبوعات

همایش باستان‌شناسی و هنر ساسانی برگزار می‌شود

دومین همایش «باستان‌شناسی و هنر ساسانی» همراه اهدای «تندیس نگهبان» به دکتر تورج دریایی - کارشناس دوره‌ی ساسانی - برگزار می‌شود.

دومین همایش «باستان‌شناسی و هنر ساسانی» همراه اهدای «تندیس نگهبان» به دکتر تورج دریایی - کارشناس دوره‌ی ساسانی - برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، میلاد وندایی - دبیر اجرایی دومین همایش «باستان‌شناسی و هنر ساسانی» در این‌باره گفت: دوره‌ی ساسانی، یکی از دوره‌های تاریخی ایران است که کمتر به آن توجه شده است و برگزاری چنین همایشی، این فرصت را به‌وجود می‌آورد تا حداقل سالی یک‌بار پژوهشگران، تاریخ‌دانان و باستان‌شناسان متخصص در این دوره‌ی تاریخی دور هم گرد آیند و آخرین دستاوردهای علمی‌شان را با یکدیگر در میان بگذارند و به تبادل نظر بپردازند.

او همچنین درباره‌ی اهدای «تندیس نگهبان» اظهار کرد: این تندیس به پاس قدردانی از زحمات دکتر عزت‌الله نگهبان - پدر باستان‌شناسی ایران - طراحی شده است و سالانه به‌خاطر نگهبانی از میراث و فرهنگ ایران‌زمین به یکی از تاریخ‌دانان و باستان‌شناسان اهدا می‌شود. چنانچه در دور اول این همایش، این تندیس به دکتر «محمدیوسف کیانی» اهدا شد و امسال نیز به دکتر «تورج دریایی» به‌خاطر سال‌ها تلاش برای رمزگشایی از تاریخ ایران‌زمین اهدا خواهد شد.

در این همایش، علی هژبری - باستان‌شناس و کارشناس اداره کل موزه‌یی معاونت میراث فرهنگی - با مقاله‌ای با عنوان «بررسی و طبقه‌بندی چهارطاقی‌های ساسانی»، دکتر تورج دریایی - استاد تمام دانشگاه UCLA در ارواین کالیفرنیا - با مقاله‌ای با عنوان «چرا کرتیر در متون فارسی میانه پهلوی فراموش شد؟» و میلاد وندایی - باستان‌شناس و صاحب امتیاز و مدیرمسوول مجله‌ی باستان‌شناسی کندوکاو - با مقاله‌ای تحت عنوان «نقش ایزد آناهیتا در تاریخ، هنر و معماری ساسانیان» سخنرانی خواهند کرد و سپس جلسه‌ی پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.

نخستین همایش «باستان‌شناسی و هنر ساسانی» اسفندماه سال گذشته با طرحی از مجله‌ی «کندوکاو» و همکاری انجمن علمی باستان‌شناسی ایران و دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. امسال نیز دومین همایش «باستان‌شناسی و هنر ساسانی» توسط مجله‌ی تخصصی «کندوکاو» و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و موزه‌ی فرش ایران 23 مهرماه از ساعت 10 تا 14 در سالن آمفی‌تئاتر موزه‌ی فرش ایران برگزار می‌شود. ورود برای علاقه‌مندان به این موضوع، آزاد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha