• دوشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92082716320
  • خبرنگار : 71021

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:

هنوز درباره موزه صنعتی با هلال احمر مذاکره نکرده‌ایم

هنوز درباره موزه صنعتی با هلال احمر مذاکره نکرده‌ایم

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره‌ی رسیدگی به شرایط موزه‌ی استاد علی‌اکبر صنعتی و مذاکره با سازمان هلال احمر (مالک ساختمان موزه) برای رفع مشکل آن، گفت: هنوز با سازمان هلال احمر مذاکره نکرده‌ایم.

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره‌ی رسیدگی به شرایط موزه‌ی استاد علی‌اکبر صنعتی و مذاکره با سازمان هلال احمر (مالک ساختمان موزه) برای رفع مشکل آن، گفت: هنوز با سازمان هلال احمر مذاکره نکرده‌ایم.

مهدی حجت در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی واکنش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به وضعیت وخیم موزه‌ی استاد صنعتی، اظهار کرد: این موزه به‌خاطر اقداماتی که زیر آن انجام شده، از نظر فیزیکی دچار خطر و مشکل شده است. علی‌القاعده چون این بنا در فهرست آثار ملی ثبت شده و تاریخی است، باید به آن بپردازیم و مشکل را حل کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان میراث فرهنگی تصمیم دارد به این موضوع وارد شود؟ گفت: قطعا وظیفه‌ی ما است که به این موضوع وارد شویم؛ ولی طبیعتا سازمان هلال احمر (مالک ساختمان موزه‌ی استاد صنعتی) باید کمک کند تا مشکلات را حل کنیم.

او همچنین درباره‌ی به مشارکت گرفتن شورای شهر تهران با توجه به تعاملات خوبی که بین مقامات شورا و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وجود دارد برای حل مشکلات این موزه، بیان کرد: ان‌شاءالله آن‌ها هم کمک می‌کنند. ساختمان این موزه، ارزشمند و نفیس است، پس وظیفه داریم که به این موضوع وارد شویم تا ان‌شاءالله مشکل حل شود.

به گزارش ایسنا، موزه‌ی استاد علی‌اکبر صنعتی همزمان با ساخت میدان توپخانه در سال 1284 هجری قمری به‌دستور میرزا تقی‌خان امیرکبیر ساخته شد. طبقه‌ی نخست این بنا در دوره‌ی رضاشاه، اصطبل و طبقه‌ی دوم آن نیز مکان استراحت او بود. استاد علی‌اکبر صنعتی در زمانی توانست از این ساختمان به‌عنوان کارگاه و بعدها به‌عنوان محلی برای نصب مجسمه‌هایش استفاده کند. به این ترتیب، این ساختمان به نمایشگاه آثار او تبدیل شد. ساختمان موزه بعد از انقلاب به جمعیت هلال‌ احمر ایران تحویل داده شد. در طول این سال‌ها موزه برای بازدید عموم مردم چندبار باز و بسته شد؛ ولی مدتی است موزه‌ی استاد علی‌اکبر صنعتی، انبار دست‌فروش‌های میدان امام خمینی (ره) شده، این معضل جدا از لرزش‌هایی است که سال‌ها مترو بر اندام مجسمه‌های ساخته‌ی دست استاد صنعتی انداخته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۲:۳۳

با سلام، از مسئول محترم بخش فرهنگي و هنري و خبرنگاران گرامي آن واحد خبري بابت پيگيري‌هاي صورت گرفته و حسن نظر نسبت به آثار نفيس درون اين موزه که مدتها از يادها رفته بود کمال تشکر و امتنان را دارم. اميدوارم اين تلاش‌ها به نتيجه منجر شود و سازمان ميراث فرهنگي همانطور که وعده داده، با کمک هنرمندان مجسمه‌ساز، اين موزه را به شکل سابق برگردانند. قطعا اين کار شما باعث امتنان هنرمندان گرامي و هنردوستان خواهد شد.