• سه‌شنبه / ۵ آذر ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92090503409
  • خبرنگار : 71413

«هری پاتر و سنگ جادو» محبوب‌ترین کتاب کودک انگلیس شد

«هری پاتر و سنگ جادو» محبوب‌ترین کتاب کودک انگلیس شد

رمان «هری‌پاتر و سنگ جادو» عنوان محبوب‌ترین کتاب ادبیات کودک را در انگلیس به دست آورد.

رمان «هری‌پاتر و سنگ جادو» عنوان محبوب‌ترین کتاب ادبیات کودک را در انگلیس به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج نظرسنجی از 24 هزار کتاب‌خوان انگلیسی نشان می‌دهد، رمان «هری پاتر و سنگ جادو» - از رمان‌های هفت‌گانه رولینگ - محبوب‌ترین کتاب کودک در این کشور است.

بیش از 24 هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و از میان 100 کتاب، 14 اثر محبوب خود را انتخاب کردند که رتبه دوم این رده‌بندی نصیب «بازی بقا» نوشته «سوزان کالینز» شد و سومین کتاب محبوب کودکان انگلیسی نیز «BFG» اثر «رولد دال» شناخته شد.

به گزارش گاردین، این 100 کتاب طی یک قرن گذشته به نگارش درآمده‌اند و براساس گروه‌های سنی در چهار گروه 25 تایی به شرکت‌کنندگان در نظرسنجی عرضه شدند.

«کرم ابریشم خیلی گرسنه» رتبه اول گروه 5-0 سال را کسب کرد. رمان «BFG» در گروه سنی 8-6 سال برگزیده شد و «هری پاتر» و «بازی بقا» که هر دو در دنیای سینما نیز طرفداران زیادی دارند، رتبه‌های نخست گروه‌های سنی 11-9 و 14-12 را به دست آورند.

بررسی نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، اقتباس‌های سینمایی در رده‌های سنی بالاتر تأثیرگذار بوده، چرا که فیلم اقتباسی 90 کتاب از 10 اثر برتر این جدول ساخته شده است.

رییس بخش «بوک‌تراست» که این نظرسنجی را برگزار کرده، درباره اثر رولینگ گفت:‌ هری پاتر تخیل یک نسل از خوانندگان را به چنگ آورده، آن‌ها با عشق به هری و هرمیون بزرگ شده‌اند، همیشه دوست داشته‌اند با رون رابطه دوستی داشته باشند و شدیدا از ولدمورت ترسیده‌اند، حتی در برابر وزنه‌های سنگینی چون رولد دال و تالکین، مخلوق‌های رولینگ با قطعیت آثار محبوب مردم باقی می‌مانند.

کتاب‌هایی از «نیل گیمن»، «فیلیپ پولمن»، «دکتر سوس» و «سی.اس.لوییس» در این نظرسنجی با رمان‌های جادوگری رولینگ رقابت کردند.

فهرست 10 کتابی که کودکان و نوجوانان زیر 14 سال انگلیس برگزیدند به شرح زیر است:

«هری پاتر و سنگ جادو» نوشته «جی.کی رولینگ»؛ «بازی بقا» نوشته «سوزان کالینز»؛ «BFG» نوشته «رولد دال»؛ «کرم ابریشم خیلی گرسنه» نوشته «اریک گارل»؛ «وینی خرسه» نوشته «ای.ای میلن»؛ «گربه‌ای در کلاه» نوشته «دکتر سوس»؛ «دوستان حلقه» نوشته «جی.آر. تالکین»؛ «تار شارلوت» نوشته «ای.بی وایت»؛ «نورهای شمالی» نوشته «فیلیپ پولمن»؛ «شیر، جادوگر و کمد» نوشته «سی.اس.لوییس».

** «هری پاتر و سنگ جادوگر» اولین کتاب از سری هفت‌گانه کتاب‌های هری پاتر است که به بعد از ماجرای زنده ماندن هری پاتر از حمله ولدمورت و کشته شدن پدر و مادرش در آن حمله می‌پردازد. این کتاب در 30 ژوئن 1997 به وسیله انتشارات "بلومزبری" در لندن انتشار یافت. سپس در 1 سپتامبر 1998 در آمریکا توسط انتشارات "اسکولاستیک" منتشر شد و به رکورد فروش دست یافت. همچنین در سال ۲۰۰۱ فیلم این کتاب با همین نام روی پرده آمد و مورد استقبال فراوان قرار گرفت. اولین فیلم هری پاتر را «کریس کلمبس» کارگردانی کرد و نقش هری پاتر را «دانیل رادکلیف» به همراه «اما واتسون» در نقش هرمیون گرنجر و روپرت گرینت در نقش رون ویزلی از دوستان هری پاتر ایفا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha