• دوشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 92112115005
  • خبرنگار : 71413

«گزارش یک مرگ» مارکز به روی صحنه می‌رود

«گزارش یک مرگ» مارکز به روی صحنه می‌رود

رمان «گزارش یک مرگ» اثر «گابریل گارسیا مارکز»به اثری نمایشی تبدیل می‌شود.

رمان «گزارش یک مرگ» اثر «گابریل گارسیا مارکز»به اثری نمایشی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمپانی تئاتر دانشگاه هیدالگو نمایشی را براساس رمان معروف «گزارش یک مرگ» گابریل گارسیا مارکز نویسنده‌ی بزرگ کلمبیایی، برنده‌ی نوبل ادبیات و خالق «100 سال تنهایی» به روی صحنه می‌برد.

بازیگران و کارگردان این نمایش اعلام کردند این اثر اقتباسی روایتی ابتکارآمیز از رمان گابو (مارکز) است که در عین تعهد به متن، تکنیک‌هایی نو را برای تصویر کردن داستان به کار می‌برد.

اولین اجرای نسخه‌ی نمایشی «گزارش یک مرگ» 17 فوریه به روی صحنه می‌رود. رمان مارکز اولین‌بار در سال 1981 به چاپ رسید.

بنا بر گزارش میلینو،‌ «گزارش یک مرگ» جزو 100 رمان برتر اسپانیولی‌زبان در قرن بیستم به حساب می‌آید. روایت گابو در این رمان بین لحنی ژورنالیستی و روایی در گذر است.

این کتاب براساس داستان واقعی که سال 1951 رخ داده‌، نوشت شده است. «پدرو» و «پابلو ویکاریو» دو برادر هستند که برای دفاع از حیثیت‌ خانوادگی خود ‌ پس از تامل و درگیری بسیار، شخصیتی به‌نام «سانتیاگو ناسار» را به قتل می‌رسانند.

گابریل گارسیا مارکز، نویسنده‌ی سرشناس کلمبیایی معروف به گابو اولین اثرش «داستان ملوان یک کشتی‌ غرق‌شده» را در قالب پانویس روزنامه در سال1955 به چاپ رساند. از دیگر آثار او به «شرح یک مرگ پیشگویی‌ شده» در سال 1981 و «عشق سال‌های وبا» در سال 1985 می‌توان اشاره کرد.

پرفروش‌ترین اثر مارکز «صد سال تنهایی» است که بیش از 30 میلیون نسخه فروش جهانی داشته است. این کتاب داستان چند نسل از خانواده‌ای است که در یک روستای فرضی با نام «ماکوندا» در آمریکای جنوبی زندگی می‌کنند. او برای این کتاب موفق شد در سال 1972 جایزه‌ی ادبی «Romulo Gallegos» را دریافت کند و یک دهه بعد از آن بود که در سال 1982 توانست افتخار کسب جایزه‌ی نوبل ادبیات را نیز به ‌دست آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha