• یکشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 93013113123
  • خبرنگار : 71413

آخرین رمان «مارکز» پس از مرگ به چاپ می‌رسد

آخرین رمان «مارکز» پس از مرگ به چاپ می‌رسد

خانواده‌ی «گابریل گارسیا مارکز»، نویسند‌ه‌ی فقید برنده‌ی نوبل ادبیات اعلام کرد، رمانی به جای مانده از وی به چاپ خواهد رسید.

خانواده‌ی «گابریل گارسیا مارکز»، نویسند‌ه‌ی فقید برنده‌ی نوبل ادبیات اعلام کرد، رمانی به جای مانده از وی به چاپ خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با گذشت چند روز از فقدان گابریل گارسیا مارکز، نویسنده‌ کلمبیایی خالق «صد سال تنهایی»، اکنون خانواده‌ وی اعلام کردند احتمالا رمان به جای مانده از او را با نام موقتی «در آگوست می‌بینمت» روانه‌ی بازار کتاب می‌کنند.

به گفته‌ دوستان گابو‌، وی در زمان حیات نگارش این رمان را به اتمام رسانده، اما سپس تصمیم گرفته در مورد پایان آن تجدید نظر کند.

میراث بازمانده‌ی مارکز، داستان زنی 53 ساله به نام «ماریا مگدانلا» را روایت می‌کند که هر سال در تاریخی مقرر به جزایر کارائیب، جایی که مادرش دفن شده‌، سفر می‌کند.

گابریل گارسیا مارکز

سال 2008 بود که «خوزه سالگار» - روزنامه‌نگار - اعلام کرد، مارکز یک رمان جدید به نگارش درآورد‌ه و این نخستین اثر وی پس از چاپ آخرین رمان در سال 2004 محسوب می‌شود. سال گذشته نیز یکی از دوستان این نویسنده‌ی کلمبیایی مدعی شد دو نسخه از این متن چاپ نشده موجود است.

گابریل گارسیا مارکز از بزرگترین چهره‌های ادبیات اسپانیولی‌زبان و آمریکای لاتین محسوب می‌شد که در سال 1982 به جایزه‌ی نوبل ادبیات دست یافت. وی به عنوان پیشتاز سبک رئالیسم جادویی شهرت داشت که پنجشنبه‌ گذشته در اثر ابتلا به سرطان غدد لنفاوی در بیمارستان شهر مکزیکوسیتی در 87 سالگی درگذشت.

به گزارش تایمز‌، فردا (دوشنبه) جسد وی در مراسمی خصوصی با حضور خانواده‌اش سوزانده می‌شود و مراسمی عمومی برای دوستداران وی برگزار خواهد شد.

«صد سال تنهایی» که نمونه بارز رئالیسم جادویی است، معروفترین اثر مارکز محسوب می‌شود. «پاییز پدرسالار»، «عشق سال‌های وبا»، «خاطره دلبرکان غمگین من» و «گزارش یک مرگ» از دیگر رمان‌های معروف این نویسنده‌ی برجسته هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha