• یکشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 93063017884
  • خبرنگار : 71063

موزه عروسک‌های ملل، پنجره‌ای به فرهنگ جهان

موزه عروسک‌های ملل، پنجره‌ای به فرهنگ جهان

موزه‌ی عروسک‌های ملل، همزمان با روز جهانی صلح و بازگشایی مدارس از اول مهرماه 1393 آغاز به کار می‌کند.

موزه‌ی عروسک‌های ملل، همزمان با روز جهانی صلح و بازگشایی مدارس از اول مهرماه 1393 آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایسنا، این موزه، علاوه بر این‌که فرصتی را برای آشنایی بازدیدکنندگان، بویژه کودکان و نوجوانان ایرانی با فرهنگ‌های متنوع موجود در کشورشان فراهم می‌کند، می‌تواند سبب آشنایی بیشتر آن‌ها با فرهنگ سایر ملل جهان نیز باشد که این شناخت، پایه‌های صلح و دوستی بین کودکان ایران و جهان را بیش از پیش استوار می‌سازد.

در این موزه، 540 عروسک فرهنگی از 53 کشور جهان به‌نمایش درآمده‌اند. همچنین این موزه شامل بخش‌های عروسک‌های نمایشی‌، عروسک‌های سایه و عروسک‌های قومی ایران است.

در بخش گالری این موزه از اول مهرماه تا جمعه 10 مهرماه، آثار نقاشی کودکان و نوجوانان «کارگاه خلاق کودک» به سرپرستی خانم ندا صارمی با موضوع «عروسک» و عروسک‌های دست‌ساز آن‌ها و جمعی از مربیان هنر به‌نمایش گذاشته خواهند شد. همچنین در ساعت 5 بعدازظهر، فیلمی مستند با عنوان «من تو را خواهم برد» ساخته‌ی آقای مزدک میرعابدینی (تهیه‌کننده و کارگردان) به مدت 10 روز در فضای گالری پخش خواهد شد.

این موزه می‌تواند پاسخگوی نیازهای فرهنگی طیف گسترده‌ای از کودکان و نوجوانان در مقاطع سنی و تحصیلی مختلف باشد. همچنین خانواده‌ها، مربیان و معلمان، کتابداران، پژوهشگران، هنرمندان، مروجان ادبیات، فرهنگ و هنر و گردشگران می‌توانند از این موزه دیدن و در کارگاه‌های آموزشی آن شرکت کنند.

این موزه از نوع موزه‌های هنری خصوصی است که با تلاش مسعود ناصری و علی گلشن و با حمایت فریده ناصری تأسیس شده است.

ساعت کار موزه‌ی عروسک‌های ملل در ماه مهر، هر روز ساعت 10 صبح تا 7 بعدازظهر به استثنای دوشنبه‌ها است. این موزه در خیابان پاسداران، نگارستان پنجم (حاج هادی) پلاک 4 قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha