• جمعه / ۳ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93110301128
  • خبرنگار : 71021

هتلداران مشهدی پای شهرداری را به دیوان عدالت کشاندند

هتلداران مشهدی پای شهرداری را به دیوان عدالت کشاندند

رییس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی از شکایت به دیوان عدالت اداری برای عوارض سنگینی که شهرداری مشهد به ازای نصب تابلوی هتل‌ها تعیین کرده است، خبر داد.

رییس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی از شکایت به دیوان عدالت اداری برای عوارض سنگینی که شهرداری مشهد به ازای نصب تابلوی هتل‌ها تعیین کرده است، خبر داد.

محمد قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا اظهار کرد: هتل‌ها براساس «آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی و نظارت بر فعالیت آن‌ها» که مصوب هیأت دولت است، به نصب تابلو با هدف معرفی و شناسایی این تأسیسات اقدام می‌کنند؛ اما شهرداری برای نصب این تابلوها، عوارض وضع کرده است.

وی افزود: این عوارض سالانه و متغیر از 20 میلیون تا 500 میلیون تومان بوده که براساس نوع و محل نصب تابلوی هتل‌ها تعیین شده است.

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: این اقدام شهرداری برخلاف مصوبه هیأت دولت است، اما با این وجود آن‌ها به مصوبه شورای شهر در این‌باره استناد می‌کنند که به نصب تابلوهای تبلیغاتی اختصاص دارد، درحالی که تابلوی هتل‌ها که شامل نام و ستاره‌های آن‌ها می‌شود هیچ ارتباطی به تبلیغات ندارد، بلکه برای شناسایی و معرفی به مخاطبانی است که عموما غیر بومی هستند. علاوهّ‌بر این شهرداری هم به ازای نصب این تابلو، خدماتی به ما نمی‌دهد که حالا بخواهد عوارض آن را بگیرد!

او اضافه کرد: ما از طریق شهرداری پیگیر شدیم تا این مسأله حل شود، اما با مذاکره به نتیجه نرسیدیم برای همین از دیوان عدالت اداری خواستیم به مشکل رسیدگی کند.

قانعی گفت: عوارضی که شهرداری برای هتل‌های مشهد تعیین کرده، رقم قابل توجهی است که به سه سال پیش مربوط می‌شود. این اقدام برای مدتی متوقف شده بود؛ اما شهرداری دوباره تعیین و دریافت این عوارض را به جریان انداخته است.

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی یادآور شد: فشارهایی که از ناحیه شهرداری و یا هر سازمان و نهاد دیگری به هتل‌ها وارد می‌شود معمولا مشتری را هم متأثر می‌کند، چرا که هتل ناگزیر است هزینه‌های جاری خود را از درآمدهایش تأمین کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha