• شنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 93121609093
  • خبرنگار : 71413

گل‌های زرد برای «مارکز»

گل‌های زرد برای «مارکز»

هواداران «گابریل گارسیا مارکز» حتی در فقدان این نویسنده، به رسم هر سال به منزل او مراجعه کردند و دسته‌گل‌های زرد را به مناسبت 88 سالگی او به خانواده‌اش هدیه کردند.

هواداران «گابریل گارسیا مارکز» حتی در فقدان این نویسنده، به رسم هر سال به منزل او مراجعه کردند و دسته‌گل‌های زرد را به مناسبت 88 سالگی او به خانواده‌اش هدیه کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دوست‌داران گابریل گارسیا مارکز در اولین سال‌روز تولد این نویسنده کلمبیایی برنده نوبل ادبیات پس از مرگش، با در دست داشتن گل‌های زردرنگ جلو خانه او و همسرش «مرسدس بارچا» حضور پیدا کردند.

اگر خالق رمان «صد سال تنهایی» در آوریل 2014 نمی‌مرد، روز گذشته 88 سالگی‌اش را جشن می‌گرفت، اما فقدان همیشگی او هم باعث نشد طرفدارانش رسم هرساله‌شان را فراموش کنند.

سال گذشته «گابو» با لباس رسمی و گل زردی که درون جیب کتش قرار داده بود، در خانه‌اش را باز کرد و از افرادی که برای تبریک تولدش آمده بودند تشکر کرد.

مارکز

ششم مارس طی سال‌های پایانی عمر مارکز، از معدود روزهایی بود که او در مجامع عمومی ظاهر می‌شد. سال 1999 بود که خبر رسید این نویسنده که سه دهه پایانی عمرش را در مکزیک سپری کرد، به سرطان غدد لنفاوی مبتلاست. سال 2013 نیز برادرش خبر داد «گابو» با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می‌کند و دچار اختلال مشاعر شده است. انتشار این خبر جنجال‌های بسیاری را در رسانه‌های بین‌المللی به پا کرد.

سرانجام نویسنده «پاییز پدرسالار» سال گذشته درست چند هفته پس از تولد 87 سالگی‌اش به دلیل ابتلا به عفونت ریه در بیمارستان بستری شد و هفدهم آوریل در شهر مکزیکوسیتی درگذشت.

به گزارش لاژورنادا، گابریل گارسیا مارکز از بزرگ‌ترین چهره‌های ادبیات اسپانیولی‌زبان و آمریکای لاتین بود که در سال 1982 به جایزه‌ نوبل ادبیات دست یافت. گابو به ‌عنوان پیشتاز سبک «رئالیسم جادویی» شهرت داشت.

«صد سال تنهایی» که نمونه‌ بارز رئالیسم جادویی است، معروف‌ترین اثر مارکز محسوب می‌شود. «پاییز پدرسالار»، «عشق سال‌های وبا»، «خاطره دلبرکان غمگین من» و «گزارش یک مرگ» از دیگر کتاب‌های معروف این نویسنده‌ برجسته هستند که آثارش تا کنون به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha