• دوشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94031810316
  • خبرنگار : 71021

سفر معاون گردشگری به مشهد برای پیگیری مرگ زائران عربستانی

سفر معاون گردشگری به مشهد برای پیگیری مرگ زائران عربستانی

«مرتضی رحمانی‌موحد» به منظور پیگیری ماجرای مسمومیت زائران عربستانی در هتل مشهد به این شهر سفر کرد تا از نزدیک این موضوع را رسیدگی کند.

«مرتضی رحمانی‌موحد» به منظور پیگیری ماجرای مسمومیت زائران عربستانی در هتل مشهد به این شهر سفر کرد تا از نزدیک این موضوع را رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، پس از پلمپ هتل محل حادثه مسمومیت زائران غیرایرانی در مشهد و دستگیری مدیر و چهار پرسنل این هتل سه ستاره، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز به مشهد فراخوانده شد.

«رحمانی موحد» پس از آن‌که پرسنل هتل محل حادثه بازداشت شدند، برای پیگیری مساله به مشهد رفت و در دیدار با بستگان و اعضای خانواده بیماران بستری شده در بیمارستان، بر رسیدگی کامل موضوع تاکید کرد.

البته هنوز جزییات بیشتری از سفر معاون گردشگری کشور به مشهد، به جز عیادت او با مسمو‌م‌شدگان منتشر نشده است.

«محمد قانعی»، رییس اتحادیه هتل‌داران استان خراسان رضوی در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: هتل سه ستاره "توحید نوین" نیز به همین منظور پلمپ شده تا منشاء این قضیه مشخص شود.

او همچنین از انتقال مهمانان دیگر این هتل به دو هتل دیگر در مشهد خبر داد و گفت: رسیدگی به این پرونده به خاطر مرگ چهار زائر، با قوه‌ی قضاییه است و رسیدگی به وضعیت هتل و هتلدار آن نیز از مسؤولیت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خارج شده است.

قانعی یادآور شد: این اتفاق بدون توجه به اصول فنی و روش درست سم‌پاشی رخ داده است.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت مسمومیت زائران غیرایرانی را در هتل «توحید نوین» مشهد، استفاده از یک سم غیرمجاز برای سم‌پاشی اتاق‌ها اعلام کرده است.

رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی نیز گفته است: گمانه‌زنی اولیه نشان داده که مسمومیت آن‌ها به دلیل جا گذاشتن قرص‌های برنج که برای از بین بردن حشرات در اتاق‌ها استفاده شده بود، است. ظاهرا سهل‌انگاری برخی از پرسنل هتل در پاکسازی اتاق‌ها باعث مسمومیت این زائران شده است.

براساس اعلام حجت‌الاسلام علی مظفری، مدیر و چهار نفر از پرسنل هتلی که تعدادی از زائران غیرایرانی در آن دچار مسمومیت شده بودند، بازداشت شدند تا تحقیقات مقدماتی انجام شود.

در این حادثه 23 زائر غیرایرانی که از گروه زیارتی سیاحتی «المهدی» عربستان به مشهد سفر کرده‌ بودند، مسموم و در بیمارستان امام رضا (ع) بستری شدند. چهار نفر دیگر نیز از زائران این گروه کشته شدند.

رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفته است: اقدامات مقدماتی اعم از کالبدشکافی، نمونه‌برداری و آزمایشات انجام شده و به آزمایشگاه‌های تخصصی پزشکی قانونی تهران ارسال شده است. تا زمانی که نتایج این آزمایشات به‌ دستمان نرسد نمی‌توانیم علت دقیق فوت و مسمومیت را بیان کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha