• سه‌شنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94042312697
  • خبرنگار : 71219

درخواست رئیس حوزه هنری:

منتقدان «رستاخیز» نسخه جدید را ببینند

منتقدان «رستاخیز» نسخه جدید را ببینند

فیلم «رستاخیز» با حاشیه‌هایی در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی شد.

فیلم «رستاخیز» با حاشیه‌هایی در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، مراسم رونمایی از فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش عصر روز گذشته‌،‌22تیرماه،‌ در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد که البته نمایش این فیلم در دقایقی با مشکلاتی روبرو بود.

در این مراسم که ابتدا قرار بود فیلم نمایش داده شود، دقایقی پس از شروع فیلم،‌ مسئولان محل برپایی مراسم از ادامه نمایش جلوگیری و نمایش «رستاخیز» را متوقف کردند. این جلوگیری که بیش از 20دقیقه به طول انجامید سرانجام با پادرمیانی درویش و دیگر درست‌اندرکاران فیلم و پخش آن و نشان دادن مجوزهای اکران فیلم ختم به خیر و نمایش فیلم از سرگرفته شد.

با این حال از آنجا که زمانبندی برنامه با توجه به تاخیر در شروع نمایش فیلم و توقف تغییر کرده بود، حاضران در سالن تا دقایقی پس از اذان مغرب همچنان به تماشای «رستاخیز» 127 دقیقه‌ای نشستند.

پس از پایان نمایش فیلم هم طبق آنچه از قبل اعلام شده بود،از 6 هنرمند فعال راوی نهضت امام حسین (ع) در عرصه‌های مختلف هنری تجلیل شد.

در این بخش از برنامه، محسن مومنی شریف،رئیس حوزه هنری در سخنانی ضمن تبریک به سینمای کشور برای تولید فیلم «رستاخیز» بیان کرد: «رستاخیز» از آن دست فیلم‌هایی است که بیانگر رشد و بلوغ سینمای ماست و در زمانی به نمایش آمده که در اوج جنگ علیه دنیای اسلام هستیم و حقیقت اسلام ناب محمدی در میان هیاهوی این جنگ‌ها کمرنگ شده است.

او با اشاره به اینکه «رستاخیز» خیلی خوب به ریشه‌ها پرداخته است،‌ افزود:‌ خوشحالم که «رستاخیز» در سرزمینی ساخته شده که مردم آن ارادتمند حضرت سیدالشهدا (ع) هستند و خوشحالم که علاوه بر مردم ایران، مسلمانان دیگر در جهان اسلام و به ویژه کشورهای همسایه این فیلم را می‌بینند. همچنین امیدوارم این فیلم مورد رضایت رسول اکرم (ص) قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سینمای ایران در دنیا و به ویژه در جهان اسلام با فیلم‌های تاریخی و مذهبی شناخته شده است،‌درباره برخی حاشیه‌هایی که برای اکران این فیلم به وجود آمده بود، با تاکید براینکه این روزها مسائلی مطرح می‌شود که نیاز به روشنگری دارد، گفت: بیشتر مطالبی که مورد اعتراض منتقدان بوده و باعث ایجاد حاشیه شده، مربوط به نسخه اولیه فیلم «رستاخیز» است که دو سال قبل در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، اما در حال حاضر پس از دریافت برخی نظرات و پیشنهادها، احمدرضا درویش 40 دقیقه از فیلم را کم کرده که به نظر من حذف برخی بخش‌ها به فیلم لطمه زده است.

مومنی شریف با اشاره به سختی این کار و حذف چنین زمانی از یک فیلم با بیان اینکه منتقدان پس از دیدن نسخه جدید قضاوت کنند، ابراز امیدواری کرد که ایرادهایی که به ساخت فیلم‌های مذهبی گرفته می‌شود باعث نشود سینمای ایران جرأت ساخت فیلم‌های دینی - تاریخی را نداشته باشد و بیشتر به سمت ساخت فیلم با موضوع مثلث‌های عشقی و غیره برود.

به گزارش ایسنا،‌ سپس با حضور حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حمزه‌زاده مدیرعامل سازمان سینمایی سوره، حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از شهرام اسدی،‌ داود فتحعلی‌بیگی، پژوهشگر تعزیه و نمایش‌های آیینی و سنتی، کرمعلی شیرازی خوشنویس و راوی نهضت امام حسین (ع) درعرصه هنرهای تجسمی، محمدرضا سنگری نویسنده حوزه ادبیات عاشورایی، حسین فدایی حسین نویسنده و کارگردان نمایش‌های عاشورایی در حوزه هنرهای نمایشی و احمدرضا درویش تجلیل شد.

در این مراسم که اجرای آن را کامران ملکی برعهده داشت، همچنین تعدادی از دست‌اندرکاران فیلم «رستاخیز» از جمله بابک حمیدیان،‌مهتاب کرامتی، فرهاد قائمیان،‌حسین جعفریان،‌ تقی علیقلی‌زاده،‌ میرفخرایی و سیدعلی قائم‌مقامی حضور داشتند.

رستاخیز

رستاخیز

رستاخیز

رستاخیز

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha