• چهارشنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 94043116317
  • خبرنگار : 71021

سرویس بهداشتی، کارگاه تولید مواد مخدر نیست!

سرویس بهداشتی، کارگاه تولید مواد مخدر نیست!

رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی پلمپ سرویس‌های بهداشتی را که در دستور کار کمیته‌ی ضربتی سرویس‌های بهداشتی ستاد هماهنگی خدمات سفر قرار گرفته است، علاج مناسبی برای رفع این معضل ندانست و در مقابل پیشنهاد داد: بهتر آن است ظرفیت موجود بازسازی و بهسازی شود تا پلمپ.

رییس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی پلمپ سرویس‌های بهداشتی را که در دستور کار کمیته‌ی ضربتی سرویس‌های بهداشتی ستاد هماهنگی خدمات سفر قرار گرفته است، علاج مناسبی برای رفع این معضل ندانست و در مقابل پیشنهاد داد: بهتر آن است ظرفیت موجود بازسازی و بهسازی شود تا پلمپ.

عباس پیرمرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا با اشاره به مصوبه‌ی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر درباره‌ الزام استانداران به تشکیل کمیته‌های ضربتی برای رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی که به پلمپ سرویس‌های بهداشتی در صورت بی‌توجهی به اخطارهای داده شده و رعایت نکردن شرایط لازم، موظف شده‌اند، اظهار کرد: تعجب کردم که چرا اصلا موضوع پلمپ سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی مطرح شده است. البته از اینکه سرانجام مسؤولان به فکر افتادند تا راه علاجی برای رفع معضل مهم گردشگری کشور پیدا کنند، استقبال می‌کنیم و خرسندیم؛ اما راه‌کار اولیه‌ی آن‌ها برای از مدار خارج کردن سرویس‌های بهداشتی که تعدادشان هم در کشور زیاد نیست، چندان اصولی به نظر نمی‌آید.

وی ادامه داد: سرویس بهداشتی خراب که کارگاه تولید مواد مخدر نیست که پلمپ شود، با این کار به کجا قرار است برسند؟ بهتر است سیاست متقابلی در پیش گرفته شود و سرویس‌های بهداشتی مناسبی راه‌اندازی شود و یا آنچه موجود است بازسازی شود. آقایان باید فکر پلمپ را از سر خارج کنند.

او با بیان این‌که وضعیت سرویس‌های بهداشتی کشور به شکلی است که آن را به یکی از چند معضل مهم و اساسی صنعت گردشگری ایران تبدیل کرده افزود: نباید ظرفیتی از مدار خدمات‌رسانی خارج شود، سرویس بهداشتی، یک پروژه میلیاردی نیست که چنین تصمیم‌هایی برای آن گرفته می‌شود.

پیرمرادیان اظهار کرد: ما بارها با مسؤولان گردشگری کشور درباره رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی که همیشه عامل اصلی اعتراض گردشگران داخلی و خارجی بوده است، صحبت کرده و پیشنهادهایی داده‌ایم، معتقدیم باید سرویس‌های بین‌راهی بازسازی و افراد محلی برای نگهداری از این مجموعه‌ها استخدام شوند. مساله آن است که بسیاری از این امکانات در مراکز تفریحی و سایت‌های گردشگری و حتا جاده‌ها بدون سرپرست هستند و همین مساله آن‌ها را با وضعیت نابه‌سامانی روبه‌رو کرده است، درحالیکه با استخدام افراد محلی می‌توان راهی ظریف برای اشتغالزایی و کسب درآمد آن‌ها پیدا کرد.

این راهنمای تور تاکید کرد:‌ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید این مشکل را حل کند، مگر ساخت یک بنای سی چهل متری چقدر به تاسیسات و هزینه نیاز دارد که این همه بر سر آن مناقشه می‌شود؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha