• شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 94053117802
  • خبرنگار : 71157

فراخوان جایزه‌ی ادبی «بهرام صادقی»

فراخوان جایزه‌ی ادبی «بهرام صادقی»

دومین دوره‌ی جایزه‌ی اینترنتی داستان کوتاه با عنوان «بهرام صادقی»، بعد از ۱۲ سال برگزار می‌شود.

دومین دوره‌ی جایزه‌ی اینترنتی داستان کوتاه با عنوان «بهرام صادقی»، بعد از ۱۲ سال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات ایسنا، در این دوره از جایزه، فرشته احمدی، حسین پاینده، حسین سناپور و محمدحسن شهسواری داوری آثار را بر عهده دارند و سه داستان کوتاه برتر سال را که تا کنون منتشر نشده، معرفی خواهند کرد.

به گفته‌ی رضا شکراللهی، دبیر این جایزه، وجه امتیاز مسابقه‌ی بهرام صادقی نسبت به سایر جوایز داستان کوتاه، معرفی و انتشار متن ۲۰ اثرِ منتخب همراه با نقد مکتوب آن‌ها به قلم دو تن از داورانِ منتقد است که در مرحله‌ی پایانی جایزه انجام خواهد شد. همچنین، تلاش شده است که هیئت داوران، ترکیبی از برجسته‌ترین نویسندگان، مدرسان و منتقدان ادبی باشد تا ضمن افزایش اعتبار جایزه، در نتیجه‌ی نهایی نیز جامعیت نظری و دقت علمی و ادبی بیشتری به دست آید.

بنا به اعلام دبیرخانه‌ی جایزه، مهلتِ ارسال اثر تا پایان مهرماه ۱۳۹۴ است و علاقه‌مندانِ فارسی‌زبان با هر ملیتی از هر جای دنیا می‌توانند با مراجعه به سایت «خوابگرد» به نشانی www.khabgard.com یا با ارسال ایمیل به نشانی info@khabgard.com از شرایط شرکت در مسابقه آگاه شوند.

برگزیدگان نهایی این جایزه در دی‌ماه 1394 معرفی و علاوه بر لوح تقدیر، از جوایز نقدی (مجموعاً 45 میلیون ریال) نیز بهره‌مند خواهند شد.

بنا بر اعلام، جایزه‌ی ادبی بهرام صادقی، نخستین جایزه‌ی اینترنتی داستان کوتاه ایران است که دوره‌ی اول آن در سال ۱۳۸۲ با داوری نویسندگانی چون رضا قاسمی، احمد غلامی، منیرو روانی‌پور، عباس معروفی، خسرو دوامی و... برگزار شد و از میان ۳۵۴ داستان رسیده از نویسندگان فارسی‌زبان در سراسر دنیا، آثار داستان‌نویسانی چون آذردخت بهرامی، احمد آرام، محمدحسین محمدی، علیرضا محمودی ایرانمهر، مصطفی مستور، پیمان هوشمندزاده و پیمان اسماعیلی که از نویسندگان نام‌آشنای امروز هستند، به مرحله‌ی نهایی جایزه راه یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha