• جمعه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 94061308036
  • منبع : نمایندگی خوزستان

کتاب صوتی «خرده‌ریز خاطره‌ها» در بازار

کتاب صوتی «خرده‌ریز خاطره‌ها» در بازار

کتاب صوتی «خرده‌ریز خاطره‌ها» شامل شعر و صدای حافظ موسوی در بازار کتاب است.

کتاب صوتی «خرده‌ریز خاطره‌ها» شامل شعر و صدای حافظ موسوی در بازار کتاب است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خوزستان، کتاب صوتی «خرده‌ریز خاطره‌ها» مجموعه‌ای از شعرهای حافظ موسوی در پنج بخش عاشقانه‌ها، گاهی وقت‌ها، سطرهای پنهانی، شعرهای خاورمیانه و یادداشت‌های مانکوزو است که با صدای این شاعر دکلمه شده و انتخاب موسیقی آن را آرمان نوروزی انجام داده است.

در بخش اول این مجموعه آن دسته از شعرها گنجانده شده که می‌توان کم و بیش آن‌ها را عاشقانه در نظر گرفت. در این بخش شعرهای «این سطرها»، «از این راه‌ها»، «عید که آمد»، «سیب»، «از ستاره‌ها»، «با نام تو» و «صندلی» ارائه شده است.

در بخش دوم شعرهایی انتخاب شده‌اند که دغدغه‌های هستی‌شناختی دارند. در این بخش، شعرهای «گاهی وقت‌ها»، «توفان به پا مکن»، «هی کن»، «حیاط خانه‌ پدری» و «مسافران» آمده است. از این میان، شعر «توفان به پا مکن» در رثای نازنین نظام‌شهیدی است.

در بخش سوم با تجربه‌های شکل‌گراتر حافظ موسوی مواجه‌ایم. بیشتر این شعرها از دو کتاب «زن، تاریکی، کلمات» و «سطرهای پنهانی» انتخاب شده‌اند. در این بخش شعرهای «پس حرف‌های را»، «و بعد (زن تاریکی)»، «سطرهای پنهانی»، «و بعد (سطرهای پنهانی)» و «یک تصویر در دو زمان» ارائه شده است.

بخش چهارم به شعرهای خاورمیانه اختصاص دارد. «کشتی‌های عتیق شما»، «در پایتخت قصه‌های هزار و یک شب»، «حالا خیال کن»، «این‌جا خاورمیانه است»، «سرباز زردموی ناتو»، «مارک پسر خاورمیانه نبود»، «در کشور من شهر کوچکی‌ست» و «با جهانی که...» در این بخش آمده و بخش پنجم هم متعلق است به «یادداشت‌های مانکوزو».

انتخاب موسیقی‌های این مجموعه بر عهده‌ آرمان نوروزی بوده که موسیقی بخش اول یعنی عاشقانه‌ها، واریاسیون‌های انیگما اثر ادوارد الگار است و برای بخش دوم واریاسیون شماره 12 از واریاسیون‌های انیگما اثر ادوارد الگار انتخاب شده است. موسیقی بخش سوم هم قطعه‌ باله‌ مسیر توفان و باله‌ هفت زیبا اثر گاراگارایف است. موسیقی سمفونی شماره هشت اثر الفرد اشنیتکه هم برای بخش چهارم و باله هفت زیبا اثر گارا گارایف برای بخش پنجم انتخاب شده‌ است.

حافظ موسوی متولد پانزدهم اسفند 1333، از اواخر دهه‌ 60 همکاری با مطبوعات را در روزنامه‌ها و مجلاتی مانند آدینه، گردون، تکاپو و اعتماد آغاز کرد. آثار شعری او به ترتیب انتشار عبارتند از «دستی به شیشه‌های مه‌گرفته‌ دنیا» (که برنده‌ گردون شده بود)، «سطرهای پنهانی»، «شعرهای جمهوری»، «زن، تاریکی، کلمات»، «خرده‌ریز خاطره‌ها و شعرهای خاورمیانه» (برنده‌ جایزه‌ شعر خبرنگاران) و «عکس‌های فوری».

کتاب صوتی «خرده‌ریز خاطره‌ها» را نور رایانه سپهر با قیمت 12 هزار تومان منتشر کرده است.

شعرخوانی حافظ موسوی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۶-۲۹ ۱۷:۴۹

چقدر فوق العاده، خيلي لذت بخشه شنيدن صداي استاد، به نظرم از اونجايي که استاد شاعر سبزي هستند و به محيط زيست هم اهميت ميدن چه بهتره که به صورت ديجيتال به شعرهاشون گوش بديم