• دوشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 94110502618
  • خبرنگار : 71342

سخنگوی وزارت ارشاد:

حذف «سالار عقیلی» از جشنواره قطعی نیست

حذف «سالار عقیلی» از جشنواره قطعی نیست

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حضور سالار عقیلی در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای اعلام موضع کرد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حضور سالار عقیلی در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای اعلام موضع کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسین نوش‌آبادی - سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - با اظهار تأسف از «حضور سالار عقیلی - خواننده - در یک شبکه مخالف نظام جمهوری اسلامی» گفت: درباره حضور عقیلی در سی‌ویکمین دوره جشنواره موسیقی فجر هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است، چون ابتدا باید ابعاد این اتفاق بررسی شود.

او همچنین اظهار کرد: بر همین اساس، هنوز تصمیمی مبنی بر ممنوع شدن فعالیت‌های عقیلی در کشور اتخاذ نشده است.

وی توضیح داد: ابتدا عقیلی باید به ایران برگردد و اتفاق رخ‌داده بررسی شود. البته بعید است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به این موضوع واکنشی نشان داده باشد.

حضور عقیلی در شبکه‌ای ماهواره باعث شگفتی شد

سخنگوی وزارت ارشاد همچنین گفت: حضور خواننده سنتی کشورمان که از هنرمندان محبوب و مردمی است در شبکه‌ ماهواره‌ای ضد انقلاب باعث شگفتی همگان شد؛ اما در حال حاضر ابعاد این اتفاق در حال بررسی است. این اتفاق نه قابل دفاع است و نه قابل توجیه. امیدوارم ایشان بعد از بازگشت به کشور درباره انگیزه‌اش از حضور در این شبکه صهیونیستی توضیحاتی بدهد. ما هم براساس آن توضیح‌ها، گزارشی را تهیه می‌کنیم و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

نوش‌آبادی به همه هنرمندان توصیه کرد که از جایگاه خود صیانت کنند و مراقب دام بیگانگان باشند.

وی ادامه داد: شأن و اعتبار هنرمندان در گرو وفاداری به نظام‌، انقلاب و مردم کشور است.

او که پنجم بهمن‌ماه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم‌گیری صریح وزارت ارشاد درباره سالار عقیلی، تصریح کرد: هنوز در وزارتخانه ارشاد تصمیمی در این‌باره گرفته نشده است.

نوش‌آبادی بار دیگر درباره حضور سالار عقیلی در جشنواره موسیقی فجر مورد پرسش خبرنگاری قرار گرفت و در پاسخ گفت: تا به این لحظه، تصمیمی در این‌باره در وزارت ارشاد گرفته نشده است.

از تصمیم مسوولان جشنواره موسیقی بی‌خبرم

در همین زمینه، خبرنگاری خطاب به نوش‌آبادی گفت، مسوولان جشنواره موسیقی فجر اعلام کرده‌اند که سالار عقیلی در جشنواره امسال حضور نخواهد داشت.

نوش‌آبادی نیز در پاسخ به این مطلب اظهار کرد: ممکن است این تصمیم به‌تازگی گرفته شده باشد؛ اما من از آن خبر ندارم.

موسیقی سریال شهرزاد مجوز ندارد

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت ارشاد در این نشست درباره صدور مجوز آهنگ «افسار» به خوانندگی محسن چاوشی نیز توضیح داد: اصل این ترانه مجوز لازم را از دفتر موسیقی ارشاد گرفته است، یعنی متن ترانه مجوز دارد؛ اما موسیقی این سریال (شهرزاد) فاقد مجوز بوده و همین موضوع باعث اختلافی در بعضی رسانه‌ها شده است. ما توضیح دادیم که متن ترانه مجوز گرفته، اما خود موسیقی مجوز لازم را ندارد.

نوش‌آبادی درباره مشکل بدهی به ارکستر‌های سمفونیک و ارکستر ملی نیز گفت: این کنسرت‌ها با وجود کمک‌های داده‌شده از سوی ریاست جمهوری و حمایت‌های مالی و معنوی وزیر ارشاد و پیگیری‌های معاونت هنری هنوز دغدغه مالی‌شان به‌طور کامل برطرف نشده است. امیدواریم با پیش‌بینی لایحه بودجه سال آینده، این بدهی‌ها پرداخت شود، دستمزد عوامل کار تسویه و نیازهای سخت‌افزاری هم تأمین شود.

وی تأکید کرد: حرکت ما حتما روبه جلو خواهد بود، چون نمی‌خواهیم بعد از سال‌ها که فعالیت ارکسترها متوقف شده بود‌، بار دیگر فعالیت‌شان خدشه‌دار شود‌ چراکه این ارکسترها جزو سرمایه‌های کشور هستند و نباید آسیبی به آن‌ها وارد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha