• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95022012091
  • خبرنگار : 71503

«مرد تپه‌های سیلک»، دارنده چهارمین تندیس نگهبان

«مرد تپه‌های سیلک»، دارنده چهارمین تندیس نگهبان

چهارمین تندیس پدر باستان‌شناسی ایران (دکتر عزت‌اله نگهبان)، بعداز ظهر امروز (دوشنبه 20 اردیبهشت) به «صادق ملک شهمیرزادی» اهدا می‌شود.

چهارمین تندیس پدر باستان‌شناسی ایران (دکتر عزت‌اله نگهبان)، بعداز ظهر امروز (دوشنبه 20 اردیبهشت) به «صادق ملک شهمیرزادی» اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، این مراسم که قرار است در حاشیه نخستین همایش باستان‌شناسی پیش از تاریخ ایران در سالن آمفی تئاتر دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی همدان برگزار شود، به همت گروه باستان شناسی دانشگاه بوعلی سینا و مجله کندوکاو به مرحله‌ اجرایی شدن رسیده است، همچنین در برگزاری این نشست سازمان میراث فرهنگی استان همدان و انجمن غیر دولتی بُرنا همکاری می‌کنند.

«میلاد وندایی»، مدیرمسئول مجله کندو کاو و از برگزار کنندگان این همایش با اشاره به تندیس دکتر نگهبان می‌گوید: سال 1389 با مطرح کردن ایده‌ برگزاری مراسمی برای بزرگداشت، پیشکسوتان و اساتید معتبر باستان‌شناسی ایران بحث اهدای تندیسی با نام نگهبان که نمادی از نام پدر باستان شناسی ایران یعنی دکترعزت الله نگهبان به برگزیده هرسال را دادیم.

او استفاده از نام دکتر نگهبان را نمود خوبی از استادی می‌داند که باستان‌شناسان از نام و تاریخ ایران زمین انجام می‌دهند و پاسدار فرهنگ و تمدن ایران‌شهر هستند و برای آن زحمت می‌کشند.

این باستان‌شناس با تاکید بر این که «تندیس دکتر نگهبان» و «نشان دکتر نگهبان» که از سوی انجمن علمی باستان‌شناسی اهدا می‌شود متفاوت هستند، توضیح می‌دهد: اولین تندیس نگهبان قرار بود در همایش «یک دهه باستان‌شناسی همدان» که در آذر ماه سال 1390 برگزار می‌شد، اهدا شود، اما به دلایلی آن همایش برگزار نشد و اهدای نخستین تندیس نگهبان به اسفندماه 1391 در نخستین همایش ساسانی دانشگاه بهشتی موکول شد که به دکتر «محمد یوسف کیانی» اهدا شد؛ دومین تندیس نگهبان نیزدر مهرماه 1392 دردومین همایش ساسانی موزه فرش ایران به دکتر «تورج دریایی» اهدا شد، همچنین سومین تندیس نگهبان آذرماه سال گذشته و درسومین همایش ساسانی در موزه ایران باستان به استاد «مهدی رهبر» اهدا شد.

وندایی با اشاره به چهارمین دوره اهداء این تندیس می‌گوید: در نخستین نشست باستان‌شناسی پیش ازتاریخ ایران، چهارمین تندیس نگهبان به استاد باستان شناسی ایران یعنی دکتر صادق ملک شهمیرزادی اهدا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۲-۲۱ ۱۶:۵۶

خوشحالم که دکتر ملک عزيز سرانجام قدرش شناخته شد. شاپور عزيز موفقيتهاي روز افزونت را خواستارم