• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۶:۴۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95060804836
  • منبع : نمایندگی زنجان

پدرانی که آرامش دل‌شان، آسایش دل ملت بود

پدرانی که آرامش دل‌شان، آسایش دل ملت بود

برای خودش جوان رعنایی شده بود. پدر با دیدن قد و بالای آرزوهایش را در قلبش می‌شمارد که قرار است عصای دست پدر باشد.

در زمانی که خیلی از جوان‌ها مثل فرامرز قرار بود عصای دست پدران‌شان باشند به جبهه رفتند تا عصای دست اسلام و ولایت‌فقیه باشند تا اجازه تجاوز به یک وجب به خاک کشور را به نااهلان ندهند.

به گزارش ایسنا، شهید فرامرز دویران فرزند سلمان در 20 دی‌ماه سال 1339 در ایستی‌گل زنجان متولد و در تاریخ 12 مهرماه سال 1363 به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید فرامرز دویران

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«ولاتحسبنا لذین قتلوا فی سبیل‌ الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» (سوره آل‌عمران 169)

خدایا! می‌دانم آنچه تو می‌خواهی می‌کنی، مرا در آن راهی قرار بده که مصلحت تو است. خدایا! تو جانم دادی و جانم را خواهی گرفت مرا در آن صراطی ‌گذار که هیچ‌گاه در لحظه جان دادن حسرت نخورم.

اما چند جمله‌ای به عنوان وصیت بر روی کاغذ می‌آورم، چشمانم را باز بگذارید تا کوردلان بدانند که کورکورانه به این راه نرفتم و دستانم را بیرون بگذارید تا راحت‌طلبان و دنیاپرستان ببینند که چیزی با خود به آن دنیا نمی‌برم و مشتانم را گره کنید تا کافران بدانند، نمی‌گذاریم تا حتی یک لحظه ساکت بنشینند حتی لحظه‌ای آرامش به خود ببینند برایم ناکام نگویید زیرا به بهترین کام خود رسیدم.

سخنی چند با مادرم، شما را خیلی دوست دارم لکن خدا و اسلام را بیش از شما دوست دارم.

مادر مهربانم!

شما بسیار برایم زحمت کشیده‌اید. من تو را رنج بسیار داده‌ام. اگر من شهید شدم مصرانه از شما می‌خواهم برایم گریه نکنید و جامه سیاه بر تن نکنید و درب خانه‌مان را چراغانی کنید چون که می‌دانید وقتی که تولد (امام زمان) می‌رسد همیشه با برادران جلوی مسجد را چراغانی می‌کردیم و حال دوست دارم که در شهید شدن من چنین باشد.

مادر مهربانم! خدا اجر جزیل و صبر جمیل به تو عطا فرماید.

از فراق من ناراحت نباش. شاد باش که شما نیز فرزندی را در راه اسلام و قرآن قربانی داده‌اید. برادرانم از شما تقاضا دارم نگذارید مادرم بیشتر در فکر من باشد آن را دلداری دهید.

اسلام پس از گذشت سال‌ها بار دیگر جان دوباره گرفته است. قلب اسلام ولایت فقیه است. ولایت‌فقیه را باید سالم نگه داشت تا اسلام جانش سلامت باشد. بعضی موقع فکر می‌کنم، اگر اطاعت از امام نبود کدام قدرت می‌توانست مرا وادار کند که به جبهه سفر کنم. اما ولایت فقیه این چنین قدرت دارد که این چنین ما را به راه انبیاء هدایت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha