• سه‌شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95060906038
  • خبرنگار : 71062

بانک ایده ایثارگران و اتاق فکر راهبردی مرکز دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر تأسیس می‌شود

بانک ایده ایثارگران و اتاق فکر راهبردی مرکز دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر تأسیس می‌شود

رییس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از تأسیس بانک ایده ایثارگران و اتاق فکر راهبردی مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی‌عباس کمری شامگاه در دومین گردهمایی نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان اصفهان گفت: مرکز دانش‌پژوهان شاهد از سال 74 فعالیت خود را در امور دانش‌آموزی آغاز کرد و از سال 84 حوزه فعالیت‌های خود را در بخش‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی در سطح دانشجویی و فارغ‌التحصیلان گسترش داد.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در استفاده مناسب و صحیح از ظرفیت‌های علمی نخبگان در پیشرفت و توسعه و با توجه به اهداف کلان و سیاست‌های راهبردی بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئولیت شناسایی، جذب، حمایت، هدایت، حفظ و ارتقای نخبگان و سرآمدان جامعه ایثارگران به مرکز دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر محول شد.

رییس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: نخبه و عضو فعال فرهنگی اجتماعی شاهد و ایثارگر مصداق تمام‌عیار شخصیت اسلامی و ایرانی است که در توسعه و تعالی کشور نقش کلیدی دارد و همچنین با پایبندی به ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی الگوی الهام‌بخشی برای سایر افراد جامعه است.

وی اظهار داشت: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری با مدرک دکتری و اساتید نمونه و ممتاز کشوری، مدرسین و محققین برجسته حوزه‌های علمیه، نفرات اول دانش‌آموختگان رشته‌های کارشناسی و بالاتر داخل کشور و حوزه‌های علمیه سطح یک و بالاتر، پایان‌نامه‌های برتر دانشجویی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، آفرینندگان آثار ادبی و هنری و کارآفرینان برتر از اعضای این مرکز هستند.

کمری تصریح کرد: آمار نخبگان مرکز دانش پژوهان در سال 84، 2656 نفر بوده و در سال 92 به 6000 نفر رسیده است ضمن اینکه توافقنامه‌ای با بنیاد ملی نخبگان منعقد شده تا از فعالیت‌های نخبگان ایثارگر حمایت بیشتری شود و آن‌ها بتوانند از خدماتی همچون تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شوند.

وی در پایان از تأسیس بانک ایده ایثارگران و اتاق فکر راهبردی مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر خبر داد و افزود: اتاق فکر راهبردی این مرکز در 5 کارگروه تخصصی متناسب با حوزه‌های مختلف علمی فعالیت می‌کند؛ همچنین طرح شهاب شاهد جهت شناسایی و هدایت استعدادهای شاهد و ایثارگر در حال اجراست.
انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha