• یکشنبه / ۴ مهر ۱۳۹۵ / ۰۲:۱۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95070301341

فرزند مهین عظیما:

مادرم با آمبولانس به افتتاحیه نمایشگاهش رفت

مادرم با آمبولانس به افتتاحیه نمایشگاهش رفت

فرزند هنرمند پیشکسوت نقاشی پشت شیشه هدف از برپایی مجموعه‌ای از دوره‌های مختلف فعالیت هنری مادرش را تجلیل از این هنرمند در زمان حیاتش دانست.

گلبرگ برزین - فرزند مهین عظیما - در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی برگزاری نمایشگاه «تماشاگر رویا» اظهار کرد: آخرین نمایشگاه مادرم دو سال پیش برگزار شد. او در این دو سال، کارهای جدیدی خلق کرد، البته به‌خاطر وضعیت جسمانی‌اش، آثار اخیر او اندازه کوچک‌تری از دیگر کارهایش در سال‌های گذشته دارند. او دوست داشت که این آثار را به‌نمایش بگذارد، اما تعداد و اندازه آن‌ها برای برپایی یک نمایشگاه کافی نبود.

او ادامه داد: به همین دلیل تصمیم گرفتیم، نمایشگاهی شامل گزیده‌ای از آثار او از ابتدای آغاز فعالیتش در زمینه نقاشی پشت شیشه‌ تا یک سال اخیر را به‌نمایش بگذاریم. فکر کردیم که نمایشگاهی از دوره‌های مختلف کاری او می‌تواند برای مخاطبان جالب‌تر باشد. این نمایشگاه آثار دوران دانشجویی تا سال گذشته‌ی مهین عظیما را دربرمی‌گیرد.

برزین همچنین بیان کرد: مادرم در این یک سال به‌خاطر این‌که دستانش قدرت گذشته را نداشت، نمی‌توانست کار کند. او به‌دلیل شرایط جسمانی‌اش با آمبولانس در افتتاحیه نمایشگاهش حضور پیدا کرد و تمام مدت روی صندلی نشسته بود. با این حال، بسیار احساس خوبی داشت و خوشحال بود که نمایشگاه آثارش برپا شده است. او قادر به راه رفتن نیست و هوشیاری صد درصد ندارد، اما در حد بیان کردن احساسش می‌تواند ارتباط برقرار کند.

فرزند این هنرمند ادامه داد: یکی از دلایلی که خیلی اصرار داشتم این نمایشگاه برگزار شود، این است که حداقل از یک هنرمند زمانی که در قید حیات است تجلیل شود. معمولا شاهد هستیم که بعد از درگذشت هنرمند، به او و آثارش می‌پردازند و در دوران پیری و از کارافتادگی کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند؛ اما من ترجیح دادم نمایشگاه او زمانی باشد که خودش قدرت این را دارد که ببیند از هنر و آثارش استقبال می‌شود.

برزین اضافه کرد: بخشی از کارهای این نمایشگاه به مجموعه خصوصی مادرم و بخشی دیگر به بنیاد ایران‌شناسی متعلق است. تعدادی از آثار نیز برای فروش به‌نمایش درآمده‌اند.

به گزارش ایسنا، مهین عظیما هنرمند ۸۷ ساله نقاشی پشت شیشه است. او فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و در سال ١٣۴٨ پس از مطالعه و بررسی سبک‌های مختلف نقاشی، به نقاشی پشت شیشه رو آورد. در سال ١٣٨٢ شورای ارزشیابی هنرمندان هنرهای سنتی با کسب درجه یک هنری، مدرک دکتری به این هنرمند اعطا شد.

عظیما تا کنون نمایشگاه‌های مختلف انفرادی و گروهی را در ایران و کشورهایی مانند بلژیک، فرانسه، یوگسلاوی و ترکیه برپا کرده است.

نمایشگاه «تماشاگر رویا» تا ۹ مهرماه ۱۳۹۵ در گالری «ایوان» به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به‌جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha