• پنجشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95070804765
  • منبع : نمایندگی قم

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

دنیا هنوز عمق حضور مدافعان حرم را درک نکرده است

دنیا هنوز عمق حضور مدافعان حرم را درک نکرده است

آیت‌الله اعرافی گفت: مشکلاتی که امروز تکفیری‌ها و دشمنان در منطقه به وجود آورده‌اند، برای مقابله با پرتوی انقلاب اسلامی است که مقاومتی سخت در مقابل آنان داشته و در این راه طعم شکست از سوی اسرائیل چشیده شده است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه (۸ مهر) در اولین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم در سالن اجلاس مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع)، با گرامیداشت ۸ سال دفاع مقدس عنوان کرد:جنگ تحمیلی یک آزمون سختی برای ملت ولایتمدار و انقلابی ایران بود که با جانفشانی در دفاع مقدس از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: این ملت در بدترین شرایط و با دستانی خالی و کمترین امکانات و با خون خود در دفاع مقدس در مقابل مستکبران ایستادگی کرد و در این جنگ تحمیلی به پیروزی دست یافت.

وی در مقام روحانیون شهید نیز افزود:در دفاع مقدس روحانیون زیادی در کنار این ملت به ایستادگی پرداختند و در راه آرمان‌های اسلام و انقلاب به شهادت رسیدند تا کشور در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرد.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: دشمن هیچگاه دست از توطئه و جنگ برنداشت و در دهه‌های اخیر از طریق جنگ‌های نیابتی در منطقه اهداف شوم خود را پیش برد.

وی بیان کرد: استکبار و اسرائیل عاملان این جنگ‌های نیابتی در سوریه و بحرین و یمن هستند که خود دست‌نشانده آمریکا و آل‌سعود می‌باشند. اگر تکفیر و افراطی‌گری در منطقه دست به جنایت می‌زند، به پشتوانه استکبار جهانی و آل‌سعود است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور یادآور شد: این جنگ‌های نیابتی با اهداف مختلفی در منطقه دنبال می‌شوند، دشمنان به خوبی می‌دانند که این انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن تنها به نظام و کشور ما تعلق ندارد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی متعلق به همه امت اسلام است و در سایه این انقلاب، فرهنگ مقاومت شکل گرفت از این رو مستکبران و غرب می‌خواهند مانع از صدور انقلاب و امواج آن شود، به همین دلیل با افراطی‌گری چهره اسلام ناب را مخدوش می‌کنند تا اسرائیل بتواند در حاشیه امن خود دست به جنایت بزند.

آیت‌الله اعرافی یادآور شد: جنایات و خونریزی‌های غربی‌های سفاک در منطقه جنگ مذهبی علیه اسلام است، که با هیچ فرقه و مذهبی در جهان همخوانی ندارد و غیر انسانی می باشد.

وی خطاب به خانواده های مدافع حرم اظهارکرد: طبق منویات رهبر معظم انقلاب حضور فرزندان عزیزان شما در حلب و در جبهه مقاومت در جهت خنثی شدن توطئه های دشمنان است که بسیار با ارزش می باشد.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه بیان کرد:دشمنان می خواهند فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) را از میان ببرند و امنیت جهان اسلام را خدشه دار سازند اما در عرصه دفاع وظیفه ما ایستادگی در برابر توطئه های شوم مستکبران است.

وی درباره جایگاه ویژه شهیدان مدافع حرم عنوان کرد: اگر جوانان شما در میدان مبارزه با تکفیر ایستادگی نمی‌کردند، عتبات عالیات و حتی انقلاب اسلامی و امنیت آن در خطر بود. ما به وجود چنین جوان‌هایی افتخار می‌کنیم.

آیت‌الله اعرافی در مورد حضور مستشاری ایران در سوریه در دفاع از حرم اهل بیت(ع) گفت: حضور ما یا مستشاری است و یا بنا به خواسته دولت سوریه و دولت‌های در معرض خطر تکفیر و ترور است تا در جبهه مقاومت به ایستادگی بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در این جنگِ نیابتی در منطقه هیچ توقعی از اسرائیل و حامیان آنها در کشتار و ترور نداریم، زیرا خود مسبب این جنایات در منطقه هستند؛ اما انتظار ما از سازمان‌های بین‌المللی در دفاع از مردم مظلوم در منطقه بیش از این بود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: امید است با عنایت خدا همه این توطئه‌ها خنثی شود و امت اسلام به وحدت و یکپارچگی برسد. ما در شرایط حساسی قرار داریم و نباید اختلافات جزئی موجب تفرقه و جنگ شود.

وی درباره عظمت عاشورای حسینی بیان کرد: عاشورا جایگاه عظیمی در تاریخ اسلام و انقلاب ما دارد، این حادثه عظیم الهام‌بخش بسیاری از حرکت‌های بزرگ و ارزش‌های حماسی و اخلاقی است.

آیت‌الله اعرافی گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم به سر می‌بریم، امید است مُبلغان و روحانیون در اعزام‌های خود پیام عظیم و ارزشمند عاشورا و انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس و حوزه‌های علمیه را به گوش جهان برسانند و از این فرصت برای دعوت از نسل جوان به سمت ارزشهای دینی و انقلابی و بصیرت افزایی استفاده کنند.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha