• شنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95071006061
  • خبرنگار : 71503

رییس سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد

اختصاص بودجه شش میلیارد تومانی برای بازارچه اودلاجان

اختصاص بودجه شش میلیارد تومانی برای بازارچه اودلاجان

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در افتتاحیه بازارچه صنایع دستی اودلاجان گفت: همکاری ما با شهرداری تهران سقف ندارد و اعتباری که به بازارچه اودلاجان برای افتتاح فاز نخست آن تعلق گرفته شش میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه افتتاحیه بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی اودلاجان که عصر امروز (۱۰ مهرماه) در این محله تاریخی تهران برگزار شد، اظهار کرد: ما از سال ۱۳۹۱ با همکاری سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران، وزارت راه و ترابری و مردم بازسازی بازارچه اودلاجان را آغاز کرده‌ایم. امروز بخش اول این بازارچه با صرف شش میلیارد تومان هزینه افتتاح می‌شود و قرار است با همین رویکرد به بازسازی بخش‌های دیگر این بازارچه و همچنین محله مسکونی اودلاجان ادامه دهیم.

او به ضرورت وجود مشارکت‌های مردمی اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته، از ظرفیت دستگاه‌های غیردولتی و مردمی در راستای حفاظت از اماکن و فضاهای تاریخی بهره برده‌ایم، چون منابع دولتی محدود است و پاسخگو نیست. به همین خاطر باید برای مرمت و نجات‌بخشی اماکن تاریخی و بهره‌برداری متناسب با ماهیت هر بنا، از مشارکت‌های مردمی استفاده کرد.

سلطانی‌فر جلب مشارکت‌های مردمی را یکی از اهداف مهم سازمان میراث فرهنگی دانست و ادامه داد: ما با کمک بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی می‌توانیم بناهای تاریخی را مرمت کنیم و آن‌ها را تغییر کاربری دهیم. در این صورت هم این بناها را به جاذبه‌های گردشگری تبدیل کرده‌ایم و هم جلوی تخریب این اماکن را گرفته‌ایم.

معاون رئیس‌جمهور که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت درباره بناهایی که در احیا و مرمت آن‌ها از همکاری شهرداری و مشارکت‌های مردمی بهره گرفته شده است، توضیح داد: ما تا کنون با استفاده از منابع غیردولتی و مشارکت‌های مردمی و همچنین همکاری با شهرداری توانسته‌ایم ۲۸ بنا را در شیراز، هفت بنا را با کمک سازمان همیاری کرمان و تعدادی از اماکن تاریخی را در قزوین و اراک سر و سامان دهیم.

او افزود: قرارداد ما با شهرداری تهران سقف ندارد، چراکه رویکرد شهرداری تهران و اعضای شورای شهر رویکردی مثبت و خوشایند است و آن‌ها آماده همکاری با مجموعه‌های قانونی ذی‌ربط در ارتباط با سازمان میراث فرهنگی هستند. از این رو، مشارکت ما با شهرداری تهران حد و مرز ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha