• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95071106535
  • خبرنگار : 71191

درخواست مدیرکل میراث فرهنگی تهران از فرمانده نیروی انتظامی

درخواست مدیرکل میراث فرهنگی تهران از فرمانده نیروی انتظامی

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران؛ در دیدار با سردار ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ خواستار برخورد قاطع پلیس با فروشندگان و خریداران کاشی های تاریخی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، رجبعلی خسروآبادی افزود: بی‌تردید دلالان اشیاء عتیقه‌ای که پشت کاشی دزدی‌های تهران نیز هستند، از هیاهوی ایجاد شده بهترین استفاده را در قیمت‌سازی برای کاشی‌های مسروقه می‌برند، زیرا پیش از این در معاملات دلالان، فروش بخشی از کاشی‌های خانه‌های تاریخی به لحاظ مادی هیچ ارزشی نداشت.

 اوفرهنگ‌سازی را تنها راهِ مقابله با دزدان میراث فرهنگی دانست و بیان کرد: اگر تمام پرسنل یگان حفاظت را هم برای محافظت شبانه‌روزی از خانه‌های واجد ارزش بکار گیریم، نمی‌توانیم با پدیده سرقت کاشی‌های تاریخی برخورد کنیم. کاشی دزدی‌ها احتمالا توسط معتادان خیابانی که در محله‌های بافت تاریخی پرسه می‌زنند با هدایت جریان‌سازان و دلالان اشیای تاریخی در قبال دریافت مبلغ ناچیزی صورت می‌گیرد.

وی گفت: همه‌ کاشی‌های سرقتی زمانی ارزشمند است که در جای اصلی خود قرار داشته باشند و به خریداران کاشی این اطمینان را می‌دهیم که استفاده از این کاشی‌ها در بخشی از خانه‌ها و بنای مورد نظر آنها نه تنها هیچ ارزش مادی و فرهنگی به بنای آنها نمی‌دهد، بلکه باعث می‌شود این افراد به عنوان تخریب‌کننده میراث ملی یک کشور چهره خود را ماندگار کنند.

خسروآبادی تاکید کرد: اگر زشتیِ اقدام غیرفرهنگی خریداران کاشی‌های دزدی به درستی در جامعه اطلاع‌رسانی شود، دیگر هیچ فردی جرات نصب هویت دزدیده شده یک ملت را بر روی دیوار خانه خود نخواهد داد.

در این جلسه سردار ساجدی نیا از آمادگی فرماندهی پلیس پایتخت برای برخورد با فروشندگان کاشی‌های مسروقه در صورت گزارش میراث فرهنگی استان خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha