• پنجشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95072212782
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سالانه دو میلیون و 500 هزار گردشگری مذهبی وارد کشور می‌شود

سالانه دو میلیون و 500 هزار گردشگری مذهبی وارد کشور می‌شود

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سالانه دو میلیون و 500 هزار گردشگری مذهبی وارد کشور می‌شود.

 به گزارش ایسنا، سمیع‌الله حسینی مکارم در همایش افق‌های پیشرفت آران و بیدگل افزود: در یکسال گذشته پنج میلیون و 200 هزار گردشگر وارد کشور شده‌اند که از این میزان حدود نیمی گردشگر مذهبی بوده‌اند.

وی وجود زیارتگاه‌های امام رضا(ع)،حضرت معصومه، شاهچراغ و زیارتگاه سلطانعلی در منطقه فرهنگی کاشان را دلیل اصلی حضور گردشگران مذهبی در ایران عنوان و اظهار کرد: سالانه حضور این گردشگران و گردشگران مکان‌های تاریخی 75 میلیارد دلار برای ایران درآمدزایی داشته است.

حسینی مکارم با اشاره به سهم نیم درصدی ایران در گردشگری جهان گفت: گردشگری زیارت یا همان گردشگری مذهبی با توجه به وجود 400 میلیون شیعه در دنیا می‌تواند برای ایران مسیر خوبی در جهت توسعه گردشگری باشد.

وی ظرفیت‌های  گردشگری شهرستان آران و بیدگل را بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: در کنار گردشگری طبیعی بدلیل وجود کویر بکر مرنجاب، وجود امامزاده هلال بن علی (ع) و برگزاری آیین‌های عاشورایی در این شهرستان می‌تواند زمینه حضور گردشگران زیادی را در آران و بیدگل فراهم کند.

حسینی مکارم با اشاره به سه محور اساسی در گردشگری شامل گردشگری زیارت،خانه‌های تاریخی و گردشگری طبیعت در آران و بیدگل گفت: حضور در نمایشگاه‌های بین المللی،تدوین برنامه جامع گردشگری شهرستان، معرفی مسیرهای گردشگری آران و بیدگل، شناسایی رویدادها و ایجاد زیرساخت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز توسعه گردشگری و در نتیجه حل مشکل اشتغال به عنوان مهمترین معضل حاضر کشور باشد.

برای گروه متخصص  برنامه‌ریزی نکرده‌ایم

همچنین در این همایش سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانوی کشور گفت: وجود نیروی متخصص در ایران می‌تواند اقتصاد  مبتنی بر خلاقیت را در کشور رقم بزند. دلیل اصلی استفاده نکردن از این نیروی متخصص، متبحر نبودن و عدم برنامه‌ریزی برای این گروه است.

وی فناوری (آی، سی تی) را حوزه‌ای مهم برای سرمایه‌گذاری و تربیت نیروی متبحر در ایران دانست و اظهار کرد: این حوزه می‌تواند هم درآران و بیدگل با توجه به ظرفیت بالا و هم در سراسر کشور به عنوان یک حوزه اقتصادی قوی تلقی شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha