• پنجشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95080604368
  • منبع : نمایندگی قم

قاضی عسکر:

جنبه بین‌المللی آیینِ پیاده‌روی اربعین باید تقویت شود

جنبه بین‌المللی آیینِ پیاده‌روی اربعین باید تقویت شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: باید برای تقویت جنبه بین‌المللی و فرامذهبی آیین پیاده‌روی اربعین تلاش کنیم تا سال به سال شاهد حضور بیشتر مردم از کشورهای مختلف در این آیین باشیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام قاضی عسکر پیش از ظهر امروز (پنجشنبه 6 آبان) در گردهمایی یاوران رسانه‌ای اربعین در مجتمع یاوران مهدی(عج) عنوان کرد: اربعین حسینی تنها به شیعیان جهان اختصاص ندارد و پیروان مذاهب و ادیان مختلف نیز در راهپیمایی بزرگ اربعین حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت افزود: این راهپیمایی و همایش بزرگ، ظرفیت‌های فرهنگی عظیمی در اشاعه نشر شعائر سیدالشهداء و نهضت حسینی دارد که باید در عرصه بین‌الملل از چنین ظرفیت مهمی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: همایش بزرگ اربعین تجلی وحدت میان مسلمانان جهان است، امروز متاسفانه وهابیت به عنوان فرقه‌ای انحرافی و جدا از اهل تسنن با ثروت نفت در حال فعالیت است و در جهت ایجاد تفرقه تلاش می‌کند، در حالیکه با وحدت اسلامی می‌توان در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرد.

قاضی عسکر بیان کرد: واقعه عاشورا رویدادی فرامذهبی است و ما وظیفه داریم این واقعه مهم را به مردم جهان معرفی کنیم و در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان فعالیت‌های فرهنگی بی‌شماری را در رابطه با عاشورا و کربلا و پیاده‌روی اربعین انجام داد، امید است در سال جاری با توجه به اینکه شعار اربعین را «انی احامی ابداً عن دینی» برگزیده‌اند، بتوانیم شاهد روحیه همبستگی و ایثار و اخوت نیز باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد: رسانه نیز وظیفه مهمی در این فرهنگ‌سازی و ایجاد اخوت و برادری در مراسم اربعین دارد، در این راستا باید رسانه‌ها در جهت نوع پذیرایی و مهمان‌نوازی مردم عراق و همچنین مسائل فرهنگی در رابطه با زیارت نیز به انعکاس تصاویر و رویدادها پرداخت.

وی گفت: هنگامی اربعین آثار معنوی خود را بر روی مردم می‌گذارد که به این رویداد مهم جهت بدهیم و آن را سازنده کنیم و آثار معنوی آن را در جامعه مورد ارزیابی قرار دهیم و از فرصت اربعین استفاده کرده و در مردم تحول ایجاد کنیم.

سرپرست حجاج ایرانی اظهار داشت: اربعین نماد حرکتی استکبارستیز است، ما قصد داریم در مراسم اربعین با ظلم و ستم و جهل به مقابله بپردازیم.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر بیان کرد: عده‌ای سعی داشتند اربعین را فرصتی برای تبلیغ قرار دهند که رهبرمعظم انقلاب با بصیرت این توطئه را خنثی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha