• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95081611076
  • منبع : دانشگاه آزاد اسلامی

مدیر گروه رشته مهندسی و مدیریت ساخت واحد علوم تحقیقات خبر داد

راه‌اندازی مرکز تحقیقات نوآوری در مهندسی ساخت

راه‌اندازی مرکز تحقیقات نوآوری در مهندسی ساخت

دکتر مهدی روانشادنیا با ارتقاء درجه علمی از استادیاری به دانشیاری به عنوان جوان‌ترین دانشیار رشته مهندسی و مدیریت ساخت در کشور و نخستین دانشیار این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی روانشادنیا مدیر گروه رشته مهندسی و مدیریت ساخت واحد علوم و تحقیقات گفت: مهندسی و مدیریت ساخت رشته‌ای بین رشته‌ای در حوزه مهندسی است که به نوعی هم افزایی بین رشته‌های مهندسی عمران، صنایع، مدیریت و اقتصاد ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه این رشته طی سال‌های گذشته در ایران توسعه زیادی پیدا کرده است، ادامه داد: یکی از مباحث این رشته حقوق ساخت و مسایل قراردادی مهندسی است که بحث‌هایی مانند اجرای قوانین و مقررات، طرح های عمرانی و توسعه پایدار در ساخت و ساز را مورد توجه قرار می دهد.

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه یکی دیگر از حوزه های این رشته به برنامه ریزی و کنترل پروژه ها می‌پردازد، خاطرنشان کرد: برای مدیریت تک پروژه‌ها و سبد پروژه‌ها در ایران ضعف‌های فراوانی وجود دارد که در این رشته تحصیلی دانشگاهی، به صورت آکادمیک به این موضوع پرداخته می شود.

وی اظهار داشت: حوزه دیگری که در رشته مدیریت ساخت مورد توجه قرار می‌گیرد بحث اقتصاد ساختمان، اقتصاد طرح های عمرانی، ارزیابی اقتصادی و اقتصادسنجی است که به نوعی مدیریت مالی و حسابداری پروژه ها نام گذاری می‌شود.

دکتر روانشادنیا با بیان اینکه این رشته به بررسی مصالح ساختمانی جدید و خاصی که در دنیا از آنها استفاده می‌شود می پردازد، تصریح کرد: بررسی این موارد می‌تواند به توسعه کشور کمک فراوانی کند؛ زیرا تمامی این موارد در قالب بحث‌های بهینه سازی و تحقیق در عملیات و مهندسی سیستم ها گنجانده شده و می تواند به منظور بهبود اقتصاد کشور و در جهت توسعه پایدار زیرساخت ها موثر باشد.

مدیر گروه رشته مهندسی و مدیریت ساخت واحد علوم تحقیقات ادامه داد: از جمله اقدامات صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی می‌توان به فعالیت‌های واحد علوم تحقیقات برای تبدیل شدن به قطب مهندسی و مدیریت ساخت ایران و همچنین راه‌اندازی مرکز تحقیقات نوآوری در مهندسی ساخت اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha