• جمعه / ۲۱ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95082114527
  • منبع : نمایندگی قم

آیت‌الله مکارم شیرازی:

درصد مفاسد در فضای مجازی بیش از ظرفیت‌های مفیدِ آن است

درصد مفاسد در  فضای مجازی بیش از ظرفیت‌های مفیدِ آن است

یکی از مراجع تقلید شیعه گفت: در جهت تبلیغ نیازمند یک شبکه ملی در ارتباطات هستیم.

به گزارش ایسنا، «آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی» پنجشنبه‌شب (۲۰ آبان) در دومین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه و در مراسم سی‌وششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره این عالم فقید گفت: قرآن کریم برای همه دوران‌ها برنامه‌ای جامع دارد و آموزه‌های آن تنها در یک زمان و مکان محصور نمی‌شود.

این مرجع شیعه افزود: قرآن کریم را می‌توان به روش‌های مختلف ابلاغ کرد و این یکی از ظرفیت‌های مهم این کتاب آسمانی است.

وی درباره برخی دغدغه‌ها در حوزه تبلیغی تصریح کرد: هرچند می‌توان از فضای مجازی در جهت تبلیغ استفاده کرد، اما می‌بینیم در آن درصد مفاسد بیش از ظرفیت‌های مفید آن در جهت تبلیغ است.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: طبق برخی از تحقیقات انجام شده در فضای مجازی، برخی مفاسد همچون مطالب غیردینی و غیراخلاقی و علیه مقدسات تبلیغ می‌شود.

وی بیان کرد: از این رو یک شبکه ملی در ارتباطات نیاز است تا بتواند ظرفیت لازم جهت تبلیغ را فراهم بیاورد و مراجعه‌کنندگان را اشباء سازد و اجازه ندهد که شبکه‌های فاسد بر جوانان تاثیر بگذارد و به مقدسات توهین کنند.

این مرجع شیعه عنوان کرد: در برخی شهرستان‌ها ما با خطرات زیادی در تبلیغ فرقه‌های مذهبی و وهابیت و تبلیغات گسترده از سوی دشمنان روبرو هستیم، از این رو طلاب که در قم به کسب معرفت و علوم دینی می‌پردازند نباید تنها در این شهر تمرکز داشته باشند و باید به شهرستان‌ها بروند تا شهرها از روحانیت خالی نباشد.

وی گفت: اگر در زندگی به دستورات الهی در حوزه‌های اقتصادی و خانوادگی و تجاری توجه شود، بسیاری از گره‌ها گشوده می شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: ما وظیفه داریم کلام حق را به بهترین نحو به گوش مردم برسانیم و با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی بر جوانان اثرگذار باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از ارکان مهم در تربیت مُبلغان، توجه به آموزش است و خطابه نیز خود هنر و فنی خاص می‌طلبد که باید به خوبی برای ایجاد ارتباط با مردم آموزش داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha