• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۵ / ۰۵:۱۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95082316344
  • خبرنگار : 71461

ابراهیمی ترکمان:

در راهپیمایی اربعین انسان‌ها عزت وجودی خود را بشناسند

در راهپیمایی اربعین انسان‌ها عزت وجودی خود را بشناسند

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: حقیقت وجودی امام حسین (ع) سبب شده است اکنون بعد از گذشت قرن‌ها از آن ماجرا مردم آزاده با هر دین، مسلک و آیینی که دارند به سمت این حقیقت گام بردارند.

«ابوذر ابراهیمی ترکمان» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک کار سمبلیک است، اظهار کرد: اگر به این نکته دقت کنیم که تمامی اسامی که برای دین ذکر شده است «دین، مسلک، مذهب و شریعت» همگی یک معنا دارند و آن «راه» است، می‌فهمیم که طی کردن راه سبب می‌شود که انسان به یک حقیقتی برسد. راهپیمایی اربعین نمادی است برای طی کردن راه و رسیدن به حقیقتی که مد نظر اسلام است.

وی گفت: امام حسین (ع) این راه و حقیقت را به ما نشان داده و انسان باید در این عرصه خودش را بشناسد و عزت وجودی خود را درک کند و حاضر نشود به هر قیمتی و با هر ذلتی زندگی را ادامه بدهد. خوشبختانه سازمان فرهنگ و ارتباطات رایزن فرهنگی خود را در کشور عراق فعال کرده و مسئولیت کار فرهنگی از طریق ستاد فرهنگی اربعین به عهده رایزنی فرهنگی ما در عراق است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: ما هم در این راهپیمایی هر آنچه در توان داریم در جهت استفاده بهینه از این ایام به کار می‌بندیم. باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که حقیقت در جهان همواره برای تمام انسان‌ها ارزشمند است. در هر دعوایی که رخ می‌دهد، ممکن است یک نفر حق و یک نفر باطل باشد و یا اینکه هر دو طرف باطل باشند. اما امکان ندارد که در یک بحثی هر دو طرف حق باشند، چون حقیقت همواره یک چهره دارد.

ترکمان تأکید کرد: چون حقیقت یک چهره دارد، به همین دلیل هر انسان آزاده‌ای از هر دین، مسلک و مرامی که باشد اگر حقیقت را بشناسد حتما به سوی آن گام برمی‌دارد. تصور بنده این است که امروز همه مردم جهان حقیقت ذات اقدس امام حسین (ع) را شناخته‌اند. اگر در قرن‌های گذشته یک اقلیت بر حسب ظاهر شکست خوردند، اما اکنون غالب آن تفکر آن‌ها در جهان وجود دارد.

وی گفت:‌ اگر حتی بر حسب ظاهر حقیقت شکست بخورد، هرگز از دل مردم خارج نمی‌شود. یک گروه ۷۲ نفره در برابر ۳۰ هزار نفر برحسب ظاهر شکست خوردند، اما این حقیقت آنچنان روشنایی دارد که بعد از قرن‌ها، میلیون‌ها انسان دست‌شان را به سمت این حقیقت دراز کرده‌اند و به دنبال آن حرکت می‌کنند. حقیقت هر چقدر هم در زمان خودش کوچک باشد، قطعا دل‌های آزاد را به سمت خودش حرکت می‌دهد و هرگز پشت پرده نخواهد ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha