• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95082417111
  • منبع : موزه هنرهای معاصر

روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تاکید کرد

آثار گنجینه موزه در اختیار امین‌اموال است

آثار گنجینه موزه در اختیار امین‌اموال است

روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران اعلام کرد که پیرو انتشار گفت‌وگویی با سرپرست این موزه درباره آثار گنجینه و نگهداری آن‌ها و براساس ضرورت تبیین ضوابط نگهداری آثار و اموال دولتی، شیوه نگهداری آثار گنجینه توضیح داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، یکی از رسانه‌های فعال در داخل کشور به‌تازگی گفت‌وگویی با مجید ملانوروزی به‌عنوان مدیر موزه‌های معاصر انجام داده و در پایان آن، از او پرسیده است «شما چطور یک موزه را تحویل گرفتید بدون آنکه از گنجینه آن مطلع باشید؟»

ملانوروزی در پاسخ به این پرسش گفته است: من هیج‌وقت موزه را تحویل نگرفتم!

او در ادامه افزوده است: این‌ها جمع‌دار اموال دارد و او از اموال موزه خبر دارد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر این‌که «شما در جریان نیستید؟ اگر فردا اتفاقی افتاد شما به عنوان مدیر موزه پاسخگو نخواهید بود؟» گفته است: خیر!

درپی انتشار این اظهار نظر، امروز (۲۴ آبان‌ماه) روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران با انتشار مطلبی اعلام کرد: «مسؤولیت نگهداری از اموال و آثار دولتی در نهادها و وزارتخانه‌های دولتی با امین‌اموال و جمع‌دار اموال است و مسئولیت آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران از ابتدای تاسیس موزه با امین‌اموال موزه بوده است و هنوز هم همین روال ادامه دارد.

آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران براساس مقررات در اختیار امین‌اموال موزه است و طبق قوانین و مقررات امین‌اموال باید کارمند رسمی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی باشد که با معرفی موزه هنرهای معاصر تهران و تایید ذی‌حسابی وزارت متبوع می‌تواند به‌عنوان امین‌اموال فعالیت کند. بنابراین در هیچ دوره‌ای آثار گنجینه به مدیران موزه تحویل داده نشده، بلکه در اختیار و تحویل امین‌اموال بوده است.

موزه هنرهای معاصر تهران از آغاز فعالیت خود تا کنون دو امین‌اموال را تجربه کرده است، امین‌اموال نخست موزه، از آغاز به کار موزه هنرهای معاصر تهران تا سال ۱۳۸۸ که به بازنشستگی رسید، اموال و آثار گنجینه را در اختیار داشت و پس از آن هم شخص دیگری از کارمندان رسمی با معرفی موزه و تایید ذی‌حسابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان امین‌اموال آثار، گنجینه را از امین‌اموال قبلی تحویل گرفت.

بنابراین این‌که مدیران موزه هنرهای معاصر تهران آثار گنجینه را از مدیر قبلی تحویل نگرفته‌اند، نکته عجیب و غیرمعمول و خلاف مقررات نیست و در هیچ دوره‌ای مدیر موزه آثار گنجینه را تحویل نگرفته، بلکه براساس ضوابط و مقررات، آثار گنجینه همیشه در اختیار امین‌اموال بوده است، چنان‌که اموال یک سازمان یا وزارتخانه از قبیل تجهیزات، میز، صندلی و ... به امین‌اموال همان سازمان یا وزارتخانه تحویل داده می‌شود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha