• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95082618635
  • خبرنگار : 71573

نوش‌آفرین انصاری در بزرگداشت توران میرهادی:

مادران از "یکی بود یکی نبود" غافل شده‌اند

مادران از "یکی بود یکی نبود" غافل شده‌اند

نوش‌آفرین انصاری در نکوداشت توران میرهادی در جشنواره مروجان کتابخوانی گفت: او قصه‌گوی خوبی بود اما متاسفانه مادران از "یکی بود یکی نبود" غافل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در مراسم پایانی سومین جشنواره تقدیر از افراد و گروهای برگزیده در ترویج کتاب و کتابخوانی، نکوداشتی برای توران میرهادی برگزار شد که در این برنامه نوش‌آفرین انصاری دبیر شورای کتاب کودک به  توصیف نگرش میرهادی به ترویج کتاب و کتابخوانی پرداخت.

او با اشاره به کتاب «یکی رفت یکی آمد» توران میرهادی گفت: یکی رفت و امیدوارم افرادی زیادی بیایند. لازم است درباره نگرش میرهادی به ترویج کتاب پژوهش جامعی انجام بگیرد. این نویسنده کتابخانه را بهترین و مهمترین مرکز ترویج کتاب و کتابخوانی می‌دانست.

انصاری در ادامه متذکر شد: مادرها از "یکی بود یکی نبود" غافل شده‌اند و زمانی را به یاد می‌آورم که توران میرهادی در کتابخانه میان کودکان بسیاری  نشسته بود و قصه می‌گفت و مادران در تعجب بودند که چه اتفاقی افتاده است. وی قصه‌گوی بی‌نظیری بود.

او افزود: ادبیات را میرهادی یک گنجینه می‌دانست. ادبیات کودکان هم کتابهایی دارد که به این گنجینه راه پیدا نکرده‌اند. آنچه ما نیاز داریم رمزگشایی  در ادبیات کودکان و ساخت کلیدواژه برای آنهاست.

این پیشکسوت ادبیات کودک همچنین گفت: کتاب‌ به دست کودکان دادن کافی نیست؛ بلکه باید گام‌های جدی در این راه برداریم.

نوش‌آفرین انصاری همچنین اظهار کرد: خانم میرهادی به مروجان شورا احترام زیادی می‌گذاشت و می‌گفت این بچه‌ها کارگاهایی را گذرانده‌اند، عضو گروهای بررسی هستند، اطلاعات زیادی در این زمینه دارند و به بهترین آثار دسترسی دارند. میرهادی به امنیت صلح و آزادی اعتقاد داشت. همچنین به کتابخانه‌های کوچک مروجان کتاب علاقه زیادی داشت و می‌گفت باید لحظه‌های لذت کوتاه را به لذت بلندتر تبدیل کنیم.

دبیر شورای کتاب کودک در پایان گفت: در عرصه کتاب و کتابخوانی سازمان‌های مردم‌نهاد از سازمان‌های دولتی پیشی گرفته‌اند و امیدوارم این مسئله ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha