• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95091407564
  • منبع : بنیاد سعدی

رییس دانشکده فیلولوژی دانشگاه بلگراد خبر داد:

رشد بی‌سابقه متقاضیان زبان فارسی در دانشگاه بلگراد

رشد بی‌سابقه متقاضیان زبان فارسی در دانشگاه بلگراد

رییس دانشکده فیلولوژی دانشگاه بلگراد از "رشد بی‌سابقه متقاضیان زبان فارسی در این دانشگاه" خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، دکتر لیلیانا مارکوویچ با اشاره به این‌که موضوع تاسیس کرسی مستقل زبان فارسی در سال‌های اخیر مورد بررسی جدی قرار گرفته است، با ابراز رضایت از وضعیت فعلی آموزش فارسی در این دانشکده، اظهار کرد: برخی از پیش‌نیازهای اصلی تشکیل کرسی زبان فارسی فراهم آمده است.

او با تشریح پیش‌نیازهای مهم و اولیه برای تاسیس کرسی مستقل زبان فارسی گفت: در مرحله اول باید سطح تقاضا برای آموزش زبان فارسی را در دانشگاه بالا ببریم و با ارتقای کیفیت آموزش، متقاضی بیشتری را جذب رشته زبان و ادبیات فارسی کنیم. خوشبختانه این مرحله با تلاش آقای صفری، مدرس زبان فارسی، محقق شده است و هم‌اکنون بیش از یکصد نفر از دانشجویان رشته‌های تحصیلی مختلف به این واحد درسی علاقه‌مند شده‌ و آن را انتخاب می‌کنند که در مقایسه با سایر زبان‌های انتخابی رشد بی‌سابقه‌ای داشته و معاونت آموزشی دانشکده این موضوع را رصد و تایید می‌کند.

رییس دانشکده فیلولوژی دانشگاه بلگراد افزود: در مرحله بعدی برای تاسیس کرسی زبان فارسی در دانشگاه بلگراد، حداقل به جذب دو یا سه مدرس بومی و یا واجد شرایط با مدرک دکتری داریم که طبق پیش‌بینی‌ و بررسی‌های ما، این شرط نیز قابل تحقق است.

مارکوویچ یکی دیگر از مراحل تاسیس کرسی زبان فارسی را تامین منابع آموزشی لازم دانست و گفت: خوشبختانه در اولین گام، کتاب «سلام فارسی» را با همکاری بنیاد سعدی آماده کردیم و این درسنامه با تصویب شورای دانشکده به عنوان سرفصل رسمی آموزش زبان فارسی این دانشگاه تعیین شد.

او در ادامه بیان کرد: به نظر من اگر بتوانیم کتاب «سلام فارسی» را ارتقا دهیم و کتاب های سطح پیشرفته آن را نیز تالیف و منتشر کنیم، آمادگی برای تشکیل کرسی زبان فارسی را خواهیم داشت.

دکتر مارکوویچ درباره چگونگی یاری رساندن بنیاد سعدی به دانشگاه بلگراد برای تاسیس کرسی زبان فارسی، ضمن ابراز قدردانی از این بنیاد برای همکاری در انتشار کتاب «سلام فارسی» گفت: اگر همراهی بنیاد سعدی نبود نمی‌توانستیم این کتاب آموزشی را با کیفیت ممتاز منتشر کنیم و به همین خاطر از بنیاد سعدی می‌خواهیم که همکاری خود را از پروژه تولید کتاب‌های آموزش زبان فارسی این دانشگاه دریغ نکند.

او ادامه داد: ما برای تامین کتاب‌های آموزشی برای سرفصل درسی، نیاز به تالیف کتاب‌های مختلف و متعددی داریم و در همین راستا، پیشنهاد تالیف کتاب «مقدمه‌ای بر ادبیات و فرهنگ ایران» را به آقای صفری که مدرس زبان فارسی در این دانشگاه است، داده‌ایم و این کار در جریان است و در گام بعدی، درسی با همین عنوان را در فهرست درس‌های اختیاری دانشکده تصویب خواهیم کرد.

رییس دانشکده فیلولوژی دانشگاه بلگراد افزود: یکی دیگر از نیازهای ما این است که استادان برجسته در حوزه‌های مختلف علمی و تاریخی از ایران برای سخنرانی‌های تخصصی به دانشگاه ما بیایند تا دانشجویان با ایران آشنایی بیشتری پیدا کنند.

او در پایان اظهار کرد: زمینه‌های همکاری مشترک با بنیاد سعدی برای رسیدن به هدف مشترک راه‌اندازی کرسی زبان فارسی را در جلسه شورای دانشکده بررسی می‌کنیم و پیشنهادات خود را به ریاست بنیاد سعدی ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha