• دوشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95102012885
  • خبرنگار : 71461

حجت‌الاسلام حشتمی در گفت‌وگو با ایسنا؛

آیت‌الله هاشمی از حاج احمدآقا به امام نزدیک‌تر بود

آیت‌الله هاشمی از حاج احمدآقا به امام نزدیک‌تر بود

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی همواره دغدغه دین و فرهنگ مردم را داشتند، گفت: صبوری، متانت و تدبیر همواره جزو خصلت‌ها و خصیصه‌های بارز آیت‌الله هاشمی بود و همواره از تمام لحظات و وقت خود نهایت استفاده را داشتند که این می‌تواند برای جوانان الگو باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشتمی در گفت‌وگو با ایسنا با تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و با اشاره به شخصیت و نقش ایشان از قبل از انقلاب تا زمان پیروزی و پس از آن اظهار کرد:‌ آیت‌الله هاشمی یک شخصیت شناخته شده برای کل جهان و به خصوص جهان اسلام بود. ایشان از آغاز دوران جوانی یعنی در سال ۴۲ حدود چندین سال قبل از انقلاب اولین کتابی که نوشت درباره مسئله فلسطین بود و قدیمی‌های فلسطین و همچنین آن‌هایی که اکنون در آن سرزمین و کشورهای دیگر حضور دارند، شخصیت و توانایی ایشان را به درستی و خوبی می‌شناسند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین جوانان ایرانی از ایشان به عنوان امیرکبیر یاد می‌کردند و شخصیت آن مرحوم کاملا امیرکبیر را می‌شناخت. ایشان در زمانی که در زندان بودند، جزو پرکارترین شخصیت‌های سیاسی بودند و یک مجموعه ۳۰ جلدی از ایشان در رابطه با واژه‌های قرآنی به چاپ رسیده است که این تحقیق و پژوهش قرآنی را در زمانی که در زندان به سر بردند انجام دادند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان این مطلب که آیت‌الله هاشمی همواره از تمام زمان‌ها و لحظه‌هایش نهایت بهره و استفاده را داشتند، خاطر نشان کرد:‌ این رفتار ایشان می‌تواند برای جوانان و تمام سیاست‌مداران ما الگو باشد. قبل از انقلاب در سال ۴۲ زمانی که ایشان در سربازی بودند به قم برگشتند و با جمع کردن امضا از بزرگان قم و علما می‌خواستند مانع گرفتاری امام (ره) شوند. نزدیک‌ترین شخص به امام راحل بودند، حتی می‌توانم به جرأت بگویم که از حاج احمد آقا نیز به امام نزدیک‌تر بود و امام مرتب با ایشان مشورت می‌کرد.

حشتمی تأکید کرد: زمانی که شورای انقلاب فرهنگی تشکیل شد، مرحوم آیت‌الله هاشمی جزو پنج نفر اصلی بودند و همواره در هر سمت و منصبی که بودند، صبوری، متانت و تدبیر در تمام حرکات و رفتار ایشان مشاهده می‌شد. ۵۹ سال در کنار مقام معظم رهبری بودند و این زمان کمی نیست. بحث یک عمر خدمات شایانی است که ایشان به جهان اسلام داشتند.

وی در ادامه یادآور شد: آیت‌الله هاشمی به حوزه فرهنگ و دین توجه زیادی داشتند و همواره فعالیت‌های جوانان و دل‌مشغولی‌های برای ایشان بسیار مهم بود و جزو افرادی بود که همواره خوش‌رو و مهربان و خوش‌بیان بود. بسیار خدمت‌گذار و خدوم بود و حتی زمانی که در کشور پست اجرایی نداشت همواره برای نظام کارآمد و تأثیرگذار بود. در یک جمله می‌توانم بگویم استوانه نظام بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha