• چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95102214074
  • خبرنگار : 71548

روزنامه‌ها متاثر از حضور میلیونی مردم برای بدرقه هاشمی

روزنامه‌ها متاثر از حضور میلیونی مردم برای بدرقه هاشمی

چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه؛ روزنامه‌ها همچنان سیاه هاشمی را از تن درنیاورده و یک‌رنگ و یک‌صدا از مراسم میلیونی تشییع پیکر او که روز گذشته از دانشگاه تهران تا حرم امام (ره) برگزار شد، سخن گفته‌اند.

به گزارش ایسنا، چند روزی می‌شود که روزنامه‌های کشورمان سیاه شده‌اند؛ امروز هم مطبوعات از هر جناح سیاسی، متاثر از حضور میلیونی و پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر هاشمی‌ رفسنجانی با انتشار تصویری از جمعیت مردم در کنار پیکر او، هر کدام با تیترهای خودشان که همانند گذشته رنگ‌وبوی جناحی ندارد، راوی مراسم تشییع پیکر این مرد انقلابی شده‌اند که از او به عنوان یار دیرین امام (ره) یاد می‌شود.

بر این اساس، روزنامه «آرمان» که مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را بزرگترین مراسم تشییع پس از ارتحال امام (ره) برشمرده است، با تیتر «رویشی دیگر...» و عکسی از ازدحام جمعیتی که پیکر آیت‌الله را تشییع می‌کردند، از «قدردانی از آیت‌... هاشمی با بدرقه میلیونی؛ از دانشگاه تهران تا حرم امام» سخن گفته است. این روزنامه  همچنین به نامه خانواده هاشمی برای تقدیر از مردمی که در مراسم روز گذشته در مراسم تشییع حضور پیدا کرده‌ بودند، اشاره کرده است.

روزنامه «شرق» نیز شش روایت از مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی منتشر کرده است؛ این روایت‌ها توسط خبرنگارانی نوشته شده که هر کدام با حضور در مراسم، نگاه خودشان را به بدرقه آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی به خانه ابدی داشته‌اند؛ این روزنامه با انتشار عکسی از این مراسم و تیتر اول «تلافی سیاسی» به «حضور همه جناح‌ها در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی»  اشاره کرده است. 

همچنین روزنامه «اطلاعات» با تیتر نخست «تشییع تاریخی بزرگمرد انقلاب بر شانه‌های محزون ملت» و انتشار تصویری که حضور میلیونی مردم را در خیابان انقلاب نشان می‌دهد، مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی را روایت می‌کند. این روزنامه همچنین گزارش دیگری با عنوان «تاریخ به احترام تو کلاه از سر برمی‌دارد» منتشر کرده است.

روزنامه «وقایع اتفاقیه» که عکسی از پیکر آیت‌الله رفسنجانی، درحالی که جمعیت زیادی او را بدرقه می‌کنند، با تیتر «شُکوه مردم شدن» و روتیتر «آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با بدرقه بزرگ ملت، کنار امام خمینی (ره) آرامید»، مراسم میلیونی تشیع پیکر آیت‌الله رفسنجانی را در روز گذشته روایت کرده است.

روزنامه «ابتکار» نیز که معتقد است «حضور میلیونی تشییع‌کنندگان پیکر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یادآور بدرقه بنیانگذار جمهوری اسلامی بود»، با تیتر اول «سنگِ تمام مردم» به آرام گرفتن پیکر آیت‌الله رفسنجانی در کنار امام خمینی (ره) اشاره کرده است.

روزنامه «اعتماد» با عنوان این مطالب که «تشییع وحدت‌آفرین پیکر آیت‌الله هاشمی بر شانه‌های محزون سه میلیون تن در تاریخ ماندگار شد» و با تیتر اصلی «ملت قیامت کرد» مراسم پُرازدحام روز گذشته را روایت کرده است. این روزنامه که صفحه نخست خود را به عکسی از مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی اختصاص داده و پس‌زمینه خود را به نشانه عزا به رنگ سیاه درآورده، گزارش دیگری با عنوان «سرنوشت مهم مسؤولیت‌های آیت‌الله» منتشر کرده است.

همچنین روزنامه «قانون» با انتشار تصویری از حضور میلیونی مردم در کنار پیکر آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی و با تیتر نخست «اَشبه به وداع امام» به بدرقه آیت‌الله هاشمی توسط مردم اشاره کرده است. این روزنامه در گزارش‌ دیگری با عنوان «سکانس آخر با آیت‌الله» به حضور برخی از سینماگران در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی اشاره کرده و واکنش‌ هنرمندان در شبکه‌های مجازی نسبت به درگذشت این مرد انقلابی را منتشر کرده است.

روزنامه «قانون» گزارش دیگری با تیتر «مردم مظلومیت هاشمی را جبران کردند»، منتشر کرده است.

روزنامه «مردم‌سالاری» نیز با انتشار تصویری از مراسم تشییع پیکر آیت‌ الله هاشمی و با تیتر نخست «ادای احترام ایران به بزرگ‌مرد سیاست» از بدرقه ‌آیت‌الله به خانه ابدی سخن گفته است.

روزنامه «ایران» نیز با تیتر اصلی «بدرقه تاریخ‌ساز» مراسم میلیونی تشییع پیکر آیت‌الله رفسنجانی را روایت کرده است. این روزنامه همچنین در گزارش‌های دیگری به سخنان استاندار تهران مبنی بر حضور حداقل ۲.۵ میلیون نفر در مراسم روز گذشته و توئیت حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان مبنی بر اینکه «امروز برای وداع با آن مرد تاریخ‎ساز همه آمده بودند؛ بیاییم از این فضا برای دوستی، آشتی و وحدت ملی استفاده کنیم. به جای دیوار، پل بسازیم.»، اشاره کرده است.

همچنین روزنامه «شهروند» با انتشار تصویری از حضور مردم در پل حافظ و حضور گسترده آنها تا آخرین لحظات بدرقه آیت‌الله رفسنجانی به سمت حرم امام (ره)، با عنوان «وداع با مرد تاریخ‌ساز» از مراسم روز گذشته سخن گفته است. این روزنامه همچنین به اقامه نماز میت توسط مقام معظم رهبری و توئیت شب گذشته رئیس جمهور کشورمان اشاره کرده است.

روزنامه «جمهوری اسلامی» که تصویری از حضور گسترده مردم در چهارراه ولیعصر را در روز تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی منتشر کرده است، با تیتر اصلی «بدرقه یار امام تا جوار روح‌الله در اقیانوس ملت قدرشناس» گزارشی از مراسم روز گذشته منتشر کرده است. این روزنامه همچنین در صفحه نخست خود، بخشی از سخنان امام خمینی (ره) را مبنی بر اینکه «خدا انصاف بدهد به آنهایی که انحصارطلب بودند و می‌خواستند بهشتی و خامنه‌ای و رفسنجانی و امثال اینها را از صحنه خارج کنند.» منتشر کرده است.

روزنامه «کیهان» نیز با تیتر نخست «مردم ولایتمدار برای بدرقه رفیق رهبر سنگ تمام گذاشتند» و روتیتر «تشییع باشکوه پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی»، از مراسم میلیونی روز گذشته سخن گفته است.

 روزنامه «جوان» با انتشار چند تصویر از مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تیتر نخست «آرام در جوار امام»، از مراسم روز گذشته سخن گفته است. این روزنامه همچنین به خبر رویترز مبنی بر اینکه «وداع با رفسنجانی نمایش وحدت ایرانیان شد» اشاره کرده است.

همچنین برخی از روزنامه‌های ورزشی و هنری نیز از درگذشت آیت‌الله هاشمی و مراسم تشییع پیکر او متاثر شده‌اند. در این راستا روزنامه «پیروزی» درگذشت آیت‌الله هاشمی در صفحه نخست خود تسلیت گفته است و روزنامه «بانی‌فیلم» هم با تیتر «ادای دین سینماگران به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» به مراسم تشییع پیکر او و حضور سینماگران در این مراسم پرداخته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha