• دوشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95110402569

برخورد تمدن‌ها در تابلوهای نقاشی

برخورد تمدن‌ها در تابلوهای نقاشی

مجموعه‌ای از جدیدترین آثار بیتا وکیلی در نمایشگاه «عبور باید کرد» به‌نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گالری «ایوان»، مجموعه‌ای از نقاشی‌های بیتا وکیلی که در ادامه آثار قبلی او و با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی جهان امروز به‌وجود آمده، در این نمایشگاه ارائه می‌شود. «عبور باید کرد» شامل ۱۲ تابلو با تکنیک ترکیب مواد روی بوم است.

وکیلی در این مجموعه نوعی دوگانگی‌ و شرایط عبور از آن را به تصویر می‌کشد. در ابتدا، جهان مغشوش امروز ما را تصویر می‌کند و سپس مسیر بیرون رفتن از آن را پیش روی ما می‌گذارد. تصویری از سازه‌های فلزی و شهرسازی مدرن در کنار جنبه‌های شرقی و بافت‌های نرم می‌تواند نشانگر تلاشی برای نزدیکی شرق و غرب باشد. نقاش در این مجموعه با خوش‌بینی خاصی که نشانگر فرهنگ غنی ایرانی است، برخورد تمدن‌ها را با ترسیم نشانه‌هایی مانند راه‌ها و پل‌ها در کنار فرم‌های جنینی که نمایانگر زندگی هستند به چالش کشیده است.

بیتا وکیلی متولد ۱۳۵۲ در تهران است. او لیسانس نقاشی را از دانشگاه هنر و معماری و فوق لیسانس را از دانشگاه هنر اخذ کرده است. وکیلی علاوه بر برپایی هفت نمایشگاه انفرادی، در ۲۸ نمایشگاه گروهی و ۱۳ حراج داخلی و بین‌المللی نیز شرکت داشته است.

گالری «ایوان» مانند نمایشگاه‌های گذشته، درصد متعلق به خود از محل فروش این آثار را به یکی از خیریه‌های معتبر اهدا خواهد کرد.

نمایشگاه «عبور باید کرد» از ۸ تا ۲۲ بهمن‌ماه هر روز (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «ایوان» به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha