• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95112014175

آیت‌الله نوری همدانی:

بانک‌ها دست از رباخواری بردارند/ مردم پول‌شان را به بانک‌ها ندهند

بانک‌ها دست از رباخواری بردارند/ مردم پول‌شان را به بانک‌ها ندهند

«اگر بانک‌ها از این کار خود دست برندارند، در درجه اول مردم باید پول را به بانک‌ها نداده، خود استفاده کرده و اشتغال زایی نمایند و در درجه دوم، نیازمند به یک قانون قاطعی هستیم تا جلوی این مدل فعالیت بانک‌ها گرفته شود.»

به گزارش ایسنا، آیت‌الله نوری همدانی امروز (چهارشنبه) در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع ربا در فعالیت‌های بانکی اشاره کرد و گفت: امروز بانک‌های خارجی در دست یک درصد از ثروتمندان بوده و این افراد با رباخواری چاق‌تر شده؛ روز به روز پول آنان بیشتر و ۹۹ درصد دیگر مردم فقیرتر می‌شوند.

وی اظهار کرد: ربا، گناه کبیره‌ای است که توصیف آن در شرع اینگونه آمده که یک درهم از ربا مقابل ۷۰ زنا با مادر در خانه کعبه است و خدای متعال در هفت جای قرآن نیز از آن انتقاد کرده است.

این مرجع تقلید گفت: همین بانک‌دارها در کشورهای خارجی با این وضع پولی و مالی، دولت‌ها را به وجود آورده و دولت‌ها نیز قوانین را به نفع آنان وضع می‌کنند.

وی با بیان این که ما مسلمان بوده و ربا در اسلام حرام است، خاطرنشان کرد: اگر در مقابل یک قرض، پول بیشتری گرفته شود، حرام و ربا است و متأسفانه این کار در بانک‌های ما انجام می‌شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه گرفتن زیادی فقط در یک مورد مجاز است، تصریح کرد: اگر در هنگام قرض و به عنوان شرط ضمن عقد توافق شود که اگر تا فلان تاریخ آورده نشود، باید فلان مقدار جریمه دهد، مشکلی نیست و باید پرداخت شود؛ اما در بانک‌ها از این موضوع سوءاستفاده شده و در قراردادهای خود آورده‌اند که اگر یک ماه دیر شود، فلان مقدار؛ اگر یک ماه و پنج روز دیر شود، فلان مقدار و ...؛ که در این صورت این جریمه‌ها را روی بدهی افراد کشیده و برای آن جریمه نیز مجدد جریمه دریافت می‌کنند که این مسائل، ربا است.

این استاد حوزه بیان داشت: جریمه را فقط یک مرتبه می‌توان دریافت کرد؛ نه اینکه برای آن مدل‌های گوناگون ساخته و روی جریمه نیز مجددا جریمه دریافت کنند.

به نقل از خبرگزاری «حوزه» وی یادآور شد: بارها در پاسخ به نامه‌ها نوشته‌ایم که جریمه برای أداء دین رباست؛ اما متأسفانه به این احکام الهی عمل نمی‌شود.

این مرجع تقلید به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره و اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم که اقتصاد را در داخل کشور مرتب کرده و احتیاجی به خارج نداشته باشیم و یکی از عوامل اثرگذار در تحقق این موضوع، بانک‌ها هستند و باید در راستای تحقق آن قدم بردارند.

وی افزود: امروز ثروت مردم در بانک‌هاست و بانک‌دارها نباید به نفع خود به تجارت بپردازند؛ باید پول‌ها را به دست مردم سپرد تا در راه صنعت، کشاورزی و اشتغال به کار گرفته شود و در این صورت است که نعمت فراوان شده، ارزانی آمده و اشتغال ایجاد خواهد شد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: اگر بانک‌ها از این کار خود دست برندارند، در درجه اول مردم باید پول را به بانک‌ها نداده؛ خود استفاده کرده و اشتغال‌زایی کنند و در درجه دوم، نیازمند به یک قانون قاطعی هستیم تا جلوی این مدل فعالیت بانک ها گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۳:۰۶

آقای نوری همدانی فرموده اند بانکها برای روی جریمه نیز جریمه میگیرند، در حالیکه این موضوع صحت ندارد.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۴:۳۱

صحت دارد .دارن مردمو تاراج میکنن

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۵:۲۱

بانکها وام مسکن به کارمندان خود می دهند با سود بسیار پایین در حالی که این موضوع صحت ندارد!در ضمن وقتی کارمند این وام مسکن را تسویه کرد باز راحت یک وام مسکن بامبلغ جدید و باز با سود کم می ده به کارمندش البته این موضوع صحت نداره.البته کارمند بانک وقتی یکی دو سال مونده به بازنشستگیش باز این وام را می گیره یکی دوسال قسط این وام را میده وقتی بازنشسته شد دیگه پرداخت بقیه وام را خود بانک به عهده می گیره.در حالیکه این هم صحت نداره.البته متاسفانه این یکی دوساله بعضی از مزایای این کارمند به علت بحران یکمی کم شده.مثلا همین وام را ی دو درصدی سودش را زیاد کرده اند.که خداییش این موضوع صحت داره.اما باز همین وام برای مردم غیر بانکی یک رویا شده است.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۸:۲۵

حرف آقای نوری همدانی صحت ندارد و حرف شما صحت دارد چون کارمند بانکی؟!

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۸:۳۶

استاد اقتصاد محترم لطفا در بازخوانی نوع مدرک اهتمام جدی بفرما، زیاده مشروط در عقد قرض ربا محسوب می شود چه ار نوع شکلی چه از نوع معاملی - در ضمن وجه التزام با جریمه تاخیر متفاوت است . در ضمن برای یک مساله از هر عزیزی فتوا نمیگرند . بهتر است قبل از بیانات آیت ا... به فتوای رهبر انقلاب در بیان این مساله جدیت می فرمودند .

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۸:۴۵

حرفی نزنی سنگین تری

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۸:۵۴

با سلام متاسفانه بدتر از این ها صحت دارد

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۹:۰۲

شما اگه متن رو درست ميخوندي متوجه ميشدي منظور ايشون از جريمه روي جريمه چيست.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۹:۱۳

عزیزم شما احتمالا توی خواب کارمند بانک نبودی ؟؟؟ یا احیانا با بچه هات بانک بازی نکردی ؟؟؟ رباخواری بانکها و جریمه های سربه فلک کشیده چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشه . الا مزدورهای همون بانکها . درود بر آیت الله نوری همدانی که حرف حق میزنه و تقوا داره

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۹:۲۱

من که پرداخت کردم بنده خدا چرا منکر میشی

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۱:۴۰

وقتی جریمه شد مدت طولانی میشه بانک مبلغ جریمه را بالا میبره و این کار هر سال صورت میگیره این یعنی جریمه رو جریمه؛ بعنی جریمه هر سال مضاعف میشه عزیز کارمند بانک

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۲:۰۵

مشکل فقط جریمه بانکها نیست کل سیستم بانکی ما ربوی است برادر . وخدا خیر بنده هاشو میخواسته که ربا رو حرام کرده

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۴:۰۶

البته در خصوص گفته :" اگر یک ماه تاخیر شود فلان درصد جریمه و اگر یکماه و پنج روز باشد فلان درصد جریمه" در اصطلاح جرایم پلکانی گفته میشدکه مربوط به مصوبه هیئت وزیران بوده که قبلاً لغو شده و الان کلیه جرایم 6% شده است وآنهم در زمان تسویه تسهیلات کلاً توسط بانک بخشیده میشود.شایان ذکر است در هیچ بانکی برای جریمه ، جریمه در نظر گرفته نمیشود در جایی نیز گفته شده که "اگر بانکها دست از این کار برندارند مردم پول خود را به بانک ندهندو خود اشتغال ایجاد کنند"مثلاً شما فرض کنید الان 100 میلیون تومان پول دارید با وضعیتکنونی رکود اقتصاد چه فعالیت کسب و کاری میتوان راه انداخت و اگر مردم خود باید اشتغال ایجاد کنند پس نقش دولت چه میتواند باشد.و این درحالیست که سود های بانکی منبعی برای ارتزاق عده زیادی از افراد کشور است.بانکها به عنوان واسطه مبلغی از شخصی گرفته و به شخص دیگر به عنوان تسهیلات پرداخت مینمایندمثلاً 15 درصد سود به سپرده ها پرداخت مینمایند و با 18 درصد تسهیلات و وام به مردم میدهند با با درنظر گرفتن سایر هزینه ها به عدد 21 درصد نیز میرسد و در کل 6 درصد برای بانک سود میماند که از این راه هزینه های مختلفی از قبیل شبکه های کامپیوتری ، تبلیغات ، هزینه های پرسنلی و ...پرداخت مینمایند و از سوی دیگر عده ای اصلاً تسهیلات گرفته شده را پس نمیدهند در شرایط کنونی وضعیت بانکها چندان مطلوب به نظر نمیرسد.ولی به نظر میرسد چنانچه بخواهیم نرخ تسهیلات مثلاً 4 درصد باشد باید به سپرده ها سودی تعلق نگیرد و سپرده مردم به صورت قرض الحسنه در بانکها رسوی نماید که این مورد به هیچ وجه مورد قبول اکثریت مردم نیست و مردم راضی نیستند سپرده های خود را به صورت قرض الحسنه در بانک پس انداز نمایند شایان ذکر است چنانچه مردم تمایل سپرده گذاری به صورت قرض الحسنه را داشته باشند حداکثر نرخ سود تسهیلات حدود 4 درصد و یا نزدیک به آن خواهد بود و در هر صورت برای بانکها تفاوتی نخواهد داشت و مابه التفاوت نرخ دریافتی بانک همان 4 یا 5 درصد خواهد بود.در شرایط حاضر برخی سازمانها وجود دارند و در حالیکه پولی به عنوان تسهیلات به مردم پرداخت نمیکنند ولی بابت مبلغ بدهی مردم جرایم قابل توجه منظور مینمایند.با تشکر و سپاس

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۸:۵۷

بنده خودم بیشتر از اقساط جریمه دادم اقساط بروز شده جریمه هاش هنوزم باقیست

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۴:۲۳

1 بانکها سالهاست که با ب یاعتبار کردن اسناد بانکی از قبیل چک سفته و از این قبیل اعتماد بین مردم نابود کردند برا همین خودشان با خیال راحت پولهای سرگردان مملکت مدیریت میکنند. 2 اگر واقعا ربا هست چرا هیچ مرجعی به خود جرات نمیدهد با صدای رسا به مردم بگوید مردم این ربا هست چرا فقط تو جمع اند و خصوصی بیان میکنند که اثری ندارد 3 مگر از قدیم نبوده که حالا متوجه شدید انهم زمانی که همین بانکها توانایی ندارند و مردم درامدی جز همین سود اندک که از بانک میگیرند.بنظر من که یک تولید کننده هستم این اقتصاد کمر شکسته جایگاهی برای رشد و توسعه ندارد.مگر اینکه واقعا قانون فقط قانون نه دولت نه کس دیگه فقط قانون بخواد درست عمل کند.زمانی که خود بانکها قاچاقچی کالا هستند مگر میشود از تولید دم زد.وقتی مدیران بانکها در جهت دهی وام ذینفع هستند مگر میشه به صنعت اعتماد کرد.وام100میلیونی10 اشتغال ببار می اورد.شما مثالی بزنید که با وام 5میلیاردی در هر شهرک صنعتی مجموعه با ظرفیت50نفر مشغول شود

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۵:۰۳

با سلام من مغازه دارم چهارمیلیون تومان درسال اجازه گرفتم یک میلیون 300هزارتومان اداره دارائی که شریک من نیست مالیات گرفت ازشکم بچه ام کسرکردم بپرسیدآیااین مالیات حرام نیست آیاخرج ومخارج مغازه را4میلیون تومان تامین می کند

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۴:۳۵

ای ول به حاج اقا نوری خوب حالشونو گرفتی

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۲:۵۱

کاملا حرف شما درسته مردم اعتماد میکنن به نظام اسلامی حالا اینطوری شک دارن به کل پولشون و چه کار میتونن بکنن مشکل بانکهارو حل کنید خب

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۴:۳۷

خوب مسئله جالبیه. این احکام رو چرا به مردم میگن؟ خوب به بانکها ابلاغ کنین. به مقامات کشور ابلاغ کنین. مردم بیچاره چکار کنن؟ طرف کل سرمایه ی 30 سال زندگیش شده 30 میلیون تومن، گذاشته بانک که رووش یه سودی خفیفی در حد ماهیانه 400هزار تومن (مثلا) دریافت کنه تا کمک خرجش باشه. خوب همین دلخوشی رو هم ازش بگیرین. چیکار کنه بنده خدا؟ از مسئولین طلب کار باشین که خودشون وامهای چند صد میلیاردی بدون وثیقه میگیرن و پس نمیدن.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۴:۳۸

الحمدالله یک نفر بلاخره حق گفت

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۴:۳۸

اقای کارمند بانک کجای دنیایی تو بانک ها دارن پول نزول میدن صحت نداره یعنی چی برو بابا

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۴:۴۳

پس کجا سرمایه گذاری کنیم.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۷:۱۱

بزرگوار کسی مشکل با سرمایه گذاری ندارد اما دلیل نمی شود که با پول منفعت پول بگیری می تونی جائی برای اشتغال دایر و چندین برابر مبلغ که بانگ از بابت پل پس اندازت میدهد از آن بدست بیاوری درآن صورت هم خودت منفعت بردی و هم خانواده چند نفر آدم بیکار را از مصیبت رها نموده ای که خیر کار در آن عمل است

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۱ ۰۱:۳۰

همون جاهایی که بقیه مردم دنیا سرمایه گذاری می کنند...بورس...بازار.... خلاقیت در کسب و کار...شراکت با مخترعین و صنعتی کردن ابداعات... همین گوشی و رایانه ای که دست ماست حاصل همین پول های سرمایه گذاری شده است که به جای بانک ها به دست اهلش رسیده... اینجوریه که مملکت کم کم همه جانبه پیشرفت میکنه.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۴:۴۹

حضرت آیت الله ملت مقلدهستندفتوی بدهیدتامردم اطاعت کنند

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۴:۵۰

مگر مردم مال و جانشان را از سر راه آورده اند در ایران سرمایه گذاری کنند و بعد از مدتی به جرم اختلاص و امثالهم ... فرد را اعدام کنند و اموالش را به عنوان بیت المال ضبط نمایند

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۴:۵۱

وام بانک مسکن گرفتم کلی پول بابت اوراق و کارمزد دادم حالاواسه 35 ملیون باید 100 ملیون پس بدم به این میگن بانکداری حلال و اسلامی با حقوق کارگری برجی 700 حساب کن تا 12 سال

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۵:۱۶

این لقمه های حرام بالاخره از یه جایی مثل سرطان و کبد و کلیه سردرمیاره ها.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۵:۱۹

کل فرمایش حاج آقا صحیح است متاسفانه خود دولت نیز از بانک ها حمایت می کند ونتیجه اش تباهی و فقر و بیچارگی برای مردم فقیر است در دیگر کشورها برای نگه داری پول در بانگ ها اجرت دریافت می کنند و کل پول هارا در اقتصاد استفاده میشود متاسفانه بعضی از مردم ربا دریافت می کنند که عاقبت ویرانی و بد بختی برای جامعه است ضمنا آن پول دریافتی نیز برکت ندارد و قسمت دارو و درمان می شود باید دولت در یک اقدام کلی منفعت از پول را قدغن کند آن موقع است که ارزش پول ملی بالا رفته و همه برای بدست آوردن آن تلاش می کنند با کمی نگاه گردن به اطراف خودمان باید متوجه شویم که اکثر موقعیت های خوب شهری را بانگها برای خود گرفته اند 50 سال دیگه باید فاتحه همه رو خوند

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۵:۲۰

هیچکس خوشش نمیاد بره توی بانکها اسیر بشه التماس کنه در بانکها هم هرگونه دستور میدند مثلا برو با این شرایط ضامن بیار این مدارک رابیار اون مدارک را بیار این نشد برو اونیکی را بیار امروز فلان کس نیست برو هفته دیگه بیا هر موقع هم اعتراض میکنی میگه نمی تونی وام نگیر مگر ما بدنبالت سیب قرمز فرستادهایم خلاصه با هزار مصیبت وام را آنهم باشرایط درصد دلخواه میچسبونند واگر دیر هم بدهی جریمه خب اینهمه مصیبت واسه چیه از نداری و بدبختیو گرفتاری کاری نمیشه کرد همینه که هست ی

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۵:۲۵

حاج اقا فکر کنم خبر ندارند بانکها نذول نذول را هم میگیرند یعنی سود که میگیرند هیچ اگر دیرکرد داشته باشی علاوه بر سود اضافه جریمه دیر کرد که همان سود سود سود میشه را هم میگیرند

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۵:۳۶

با سلام ،کدوم تولید ،کدوم کشاورزی آقای محترم ؛این همه پیاز کشاورزان ،این همه پرتقال باغداران دور ریخته شد ،کسی پیدا شد جواب این همه خسارت را بدهد ،کشور هیچ وقت از تولیدات حمایت نمیکند مگه دیوانه ایم سراغ تولید برویم ،دامدار بدبخت عمری زحمت میکشه دولت گوشت وارد میکنه ،درسته رباخوری ،ولی به نظر من در حال حاضر با این وضع بازارو تولید .بهترین کار سود گرفتنه ،مجبوریم

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۶:۳۲

مردم پول را به بانکها ندهند و خود اشتغال زایی کنند! حاج آقا چه جوری، یعنی من الان از بیت المال صد میلیون وام بگیرم به هوای اینکه دیر کرد حرام است سو استفاده کنم و پول را تا سر رسید اقساط آن نپردازم چون اگر بپردازم ربا است و بانک ربا خوار میشود پس آن کسی که پول خود را داده چه چیز باید گیرش بیاید. حاج آقا شما معلوم است تا به حال پول به کسی از امانت نداده اید امانت مردم را باید سر موقع از بدهکار گرفت و برای اینکه همگان عادت به نپرداختن نکنند جریمه به آن تعلق می گیرد چرا به روز صحبت نمی کنید مردم پول دادند تا مسکن مهر تحویل بگیرند سر قرار تورم گرفت دوباره پول پرداخت کردند یک مقدار هم هزینه مدیریت عملکرد شد آنجا که بانک نبود چطور در قرارداد یک مبلغ بود ولی موقع تحویل یک چیز دیگر شد آیا آن مبلغ مازاد حرام بود یا نه محاسبه ارزش پول در آینده. شما ده میلیون تومان پول میگیرید تا 5سال دیگر 7میلیون تحویل دهید حالا نتوانستید سر موقع بیاورید 10سال دیگر آوردید آیا ارزش آن پول به ارزش 5سال پیش است یا نه اینطوری افراد رند زرنگی میکنند با آن پول خرید کاذب میکنند بعد بدون دیرکرد دادن اصل وام را پرداخت میکنند در حالیکه اصل مال چند برابر قیمت پیدا کرده خوب اینطوری به کسی که قناعت ورزی کرده، اشرافی زندگی نکرده، حساب و کتابش درست بوده، سرش کلاه میرود چون دیگری داراتر شده. اما نه اگر حکومت اسلامی میخواهد جلوی ربا خواری را بگیرد باید بگوید که دیرکرد پرداختنی است اما وجوهش باید به بیت المال برگردد. تا بداخلاقی ترویج نشود.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۱ ۰۱:۲۳

پول درآوردن بدون فعالیت تولیدی.خدماتی...بازرگانی یا شراکت های و قردادهای عنوان شده در شرع هر مذهبی نه تنها اسلام...بلکه خیلی بیشتر در یهودیت و مسیحیت و... هم مزمت شده .به عبارت ساده تر پول درآوردن فقط به واسطه پول داشتن و قرض دادن و اضافه سود مشخص گرفتن بی برو برگرد رباست.... بانک های خارجی و خارجی ها بهتر از ما دارن رعایت می کنن و کلا اونایی که ما می گوییم کافر. از من و شمای مسلمان در این مورد بهتر عمل کردن. ربا رباست هر جا که برود به بیت المال یا خزانه یا جیب من و شما... کسی که پول دارد ولی بلد نیست فعالیت کند و مغز اقصادی ندارد چرا باید توقع داشته باشد چرخ اقتصاد مملکت تا ابد لنگ بزند که این افراد بدون زحمت پول روی پول بگذارند.?!!!!.. همیشه آدماهای راحت طلب که سربار جامعه هستند بهانه ای دارند... تا سود های بانکی کاهش نداشته باشد سرمایه جذب بازار کار و تولید نخواهد شد و هرسال دریغ از پارسال... اگر شرع هم نادیده گرفته شود این سوددهی بانکها از نظر اقتصادی قابل قبول نیست و جز عقب ماندگی اقتصادی و شکاف طبقاتی چیزی عاید مردم ما نکرده است..از نظر بنده هر مسئول مطلعی که در این وضعیت به وجود آمده همراهی و سکوت کرده به نوعی مقصر است...بنده فقط از یک موضوع متحیرم که آقایان عظام تا به حال کجا زندگی می کردند که الان بعد از چند دهه این موضوع به جشمشان آمده?!!!!....خدا عاقبت همه ما را به خیر کند...آمین.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۶:۳۷

انشاالله خدا به مجتهد عزیز آقای نوری همدانی طول عمربدهد حقیقت راباید گفت . نماینده های مجلس مصوب کردن سود ودیرکرد وام بخشیده شود دولت هم تایید کرده وبه مرحله اجرارسیده متاسفانه بانک مرکزی این مصوبه رابرعکس عمل کرده وفقط دیرکرد وام راکه مبلغ ناچیزی است بخشنامه شده متاسفانه ازقدیم گفتن هیچ سیری ازگرسنه خبرندارد آقای سیف شماالحمدالله مشکلی ندارید تا اقشارضیف رادرک کنید وفقط سود وجیب بانک رانگاه میکنید جمع میکنید وطی یک اختلاس ازکشورخارج می شود وآخرشم بنام خ - د اسمش راثبت میکنید واقعا اگرکشورماپارلمانی است ومجلس قانون گذاربوده ورییس جمهورهم مجری آیا آقای سیف آنقدرقدرت دارد که کلام وتصمیم نماینده مجلس راوتو کند 5 میلیون وام گرفتم 3 ساله 7 میلیون پول ضامنم رابلوکه کردن و5 میلیونم تبدیل شده به 19 میلیون خوشحال شدیم دولت دلش برای مملکت سوخته هم میخواهد اقتصاد رارونق دهد هم پول های سوخته رابه اقتصاد برگرداند متاسفم آقای محمد کارمند محترم بانک بنظر شما این ربا خواری نیست پس چیه

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۷:۲۷

با سلام و درود شما را به خدا! ربا که تا این اندازه خطرناک است و مسلمانان و جامعه اسلامی را به فساد و تباهی می کشاند، چرا از آن جلوگیری نمی شود؟ ربا از دیدگاه قرآن اعلان جنگ با خدا و پیامبر (ص) است.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۹:۱۴

ان کارمند بانک یک دروغگوست

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۷:۲۹

بالاتر از فتوی ما نداریم همسر ناصرالدین شاه به فرمان مرجع قلیان را شکست .

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۷:۳۴

پس مردم پولشون کجا بزارن فکر کنم برگردیم به زمان قدیم زیر خاک قایم کنیم خوب شماها اقدام کنید دولت که کاری نمیکنه شماها هم که فقط حرف میزنید پس کجاش نظام ما اسلامی است وقتی به راحتی بانکها رباخواری میکنن

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۷:۳۹

خوبست یک کلاس شناخت بانک وبانکداری نوین وجهانی برای برخی گذاشته شود که بدانند بانکداری مثل حجره داری وانبان درهم و دینار نیست بلکه باید همگام دنیا پیش رفت

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۷:۵۷

آپارتمانی کوچک خریدم که 50میلیون وام جانبازی داشته بجز اینکه پانزده میلیون وام خریده شده بود الان که سه قسط عقب افتاده ونمیتوانم بدهم وماهانه یک قسط میدهم ونمیتوانم بروز کنم ماهانه از من دیرکرد زیادی میگیرند،ومن پرسیدم که آیا این وام مگر چهار درصد نیست گفتند اگه بروز باشد چهار درصد است الان باید هجده درصد پرداخت کنی.این است بانکداری اسلامی؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۸:۰۲

ماه عسل تشکیل بانگ ها از قدیم نگه داری امانت های مردم بوده که از بابت نگه داری حقی نیز دریافت کنند متاسفانه با بی توجهی دولت ها به این شرح وظیفه که باید اجرا میشد بانکها سوء استفاده نموده و تغییر رویه داده و باعث تورم و بی ارزش بودن پول ملی و ایجاد ارزش افزوده نموده اند در اکثر کشورها که اقتصاد درست دارند تورم صفر است چون دلیلی ندارد ارزش بیهوده افزوده به جنس تحمیل و خرید و فروش جنس را با بحران مواجه نمایند جنس را امروز می خری فردا چندین برابر می شود علت بی توجهی مسئولین به ثبات قیمت های بازار است از این عمل دولت خود منفعت مالیات باد آورده می برد و مردم هم به فقر و بیچارگی دچار می شود و زندگیشان تباه می شود اگر دولت از حق خود نگذرد چه انتظاری از من نوعی داشته باشد که از حق و حقوق قانونی خود گذشت نمایم دولت مثل پدر ما در جایگاه خانواده است و کنترل قیمت ها بصورت جدی و حتی کنترل بانگ ها نیز می تواند درست باشد انضباط پایه و اصول یک کار اساسی و درست را تشکیل می دهد . اگر قسمتی از انضباط در آن کار از بین برود در آن قسمت مشکل بوجود می آید و وضع را نامطلوب می کند که دودش به اطرافیان که ضعیف هستند می رود

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۸:۰۸

ما رفتیم سرمایه مان رو در شرکتی با رضایت کامل خودمان سرمایه گذاری کردیم متاسفانه بانک ها از اون شرکت شکایت کردند و مدتی است که مدیر شرکت زندانی و پول مردم افتاده دست دولت . کدام عدالت؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۸:۲۳

خدا لعنت می کند ربا خوار را که خون مردم را می ممکند. بانک ... و ... چند سال پیش صندوق بودند اینقدر ربا و نزول گرفتند که الان سر بهترین چها رراه های شهرهای ایران شعبه های چند صد میلیاردی دارند.وام گیرنده ها فقیر و فقیرتر شدند.این پول ها خوردن ندارد باید توی همین دنیا جواب پس بدهند

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۸:۳۶

آقای بازنشسته ارتش شما بفرمائید من اگه سی چهل میلیون پول داشته باشم و نخوام پولمو بزارم تو بانک و قصد سرمایه گذاری داشته باشم چیکار باید بکنم آیا تو این مملکت میشه با این مقدار پول کار تولیدی کرد و به قول جنابعالی چند نفرم مشغول کرد؟ شما انگار تو این مملکت زندگی نمیکنی برادر . کلا ما مردمی هستیم که در شعار دادن توانایی فوق‌العاده ای داریم اما در عمل...

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۳ ۱۷:۵۸

بزرگوار ضررهای نگه داری پول در بانگها با توجه به کل نظرات ارائه شده توسط مردم عزیز بیشتر است اگر راهی بهتر و شایسته تر برای سرمایه گذاری پیدا کنی و مخصوصاٌ مشارکتی با چند نفر جوان بهتر است باید اصل به ضرر آن توجه کنیم بانگ ها شورش را درآورده اند انشااله موفق باشید

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۸:۴۲

اگردزدنبودمن 10دقیقه پولم رادربانک نمی گذاشتم حتی بصورت امانت(قرض الحسنه جاری). درزمان 56و55 مردم بلوچستان زیرسایه بانک نمی نشستند تا غبارسودوحرام برآنان نرسد فقط برای حواله پول می رفتندوفوری ازبانک وسایه اش دور می شدند.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۸:۴۳

شما اعلان بده ملت کفن میپوشن تا حکومت که نتونست مردم ریشه بانک ها رو از ایران بکنن و بانکداری اسلامی بیاد...فقط فتوا بده..جان بر کف مقابله با مفاسدان اقتصادی از جمله بانکههستیم

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۸:۵۵

عزیزان بانگها با پول امانتی مردم تجارت خونه برای خود دایر نموده اند کسی حریفشان نمی شود باید قانون سختی در مورد آنها وضع شود بنظر حقیر اگر یک کمی دولت از آنها حمایت نکند و جریمه های سنگین وضع شود بانگ هیچ وقت = با تجارت خانه نیست ( بانک امانت دار مردم است باید رعایت شود

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۹:۰۰

مجتهدین محترم اگر دلشان به مردم می سوزد فتوا بدن .....من بازنشسته هستم با هزار بدبختی توانستم مبلغ 24میلیون سپرده کنم به خاطر میخواستم وام بگیرم بدون ضامن چون باید منت بکشی تا کسی ضامنت شود..17ملیون به داده اند باید 22 ملیون بپردازم .شما فکر کنید پول خوده من را دادند به خودم 5ملیون اضافته تر می گیرند .کجای دنیا ایجوره.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۹:۰۲

اصل موضوع ربا خواری و حکم شرعی ان که جناب ایت الله نوری فرمودند کاملا شرعی و صحیح است ولی در جامعه ای که با سرمایه اندک واردبازار میشوی اقایان سرمایه دار که با گرفتن وامهای کلان از همین بانک ها میلیاردر شده اند نابودت میکنند و اصل سرمایه که هیچ از هستی ساقط میشویم شکایت هم که میکنیم انقدر وکیل گردن کلفت و پر نفوذ دارند که حکم جلب مال باخته را هم میگیرند تازه این کمترین گناه در جامعه امروزی ماست دروغ که اصلا خوراک روزانه ملت شده اگر یک روز دروغ نگوییم بیمار میشویم و هزاران گناه جور واجور که شیطان را چنان شرمنده کرده ایم که حد ندارد امروزه شیطان در برابر گناهان ما دهانش واز میمانند

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۹:۳۶

با سلام بنده يک وام30ميليوني بصورت مشارکت مدني از بانک ملت گرفتم بمد 3سال باز پرداخت از قرار هرماه11258000ريال که جمع آن بعد از 3 سال 405332385ريال برام محاسبه کردن با سود18% هر ماه هم بصورت اينترنتي پرداخت کردم و جالب اينکه چون قسط يکجا سنکينه سعي کردم تا سر رسيد پرداخت تکه تکه تسويه کنم با توجه به اينکه در هر بار پرداخت سامانه بانک اعلام ميکرد که شما زودتر از موعد در حال پرداخت هستيد موافقيد يا خير پرداخت کردم جالب اينکه در همن صورت جريمه دير کرد برام منظور ميکنه تا حالا چند با به بانک مراجعه کردم جواب درستي ندادن و ميگن اين جريمه نيست مبناي محاسبه است ميگم بابا داره ميگه اين تفکيک باز پرداخت اصل سهم بانک تفکيک باز پرداخت سود سهم بانک و جريمه بازم اونا حرف خودشون رو ميزنند راه بجائي هم نداره

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۹:۴۶

مگر شما نمیگویید مردم ایران بصیر وخوبندوبالاخره چندتا آدم معاند بیشتروجودنداره وحکومت شما مردمی،انقلابی واسلامیست!-پس چرا برای دهه فجرتا۲۲بهمن بعداز۳۷سال درصداوسیما یه برنامه زنده نمیگذاریدمردم ایران ازسراسردنیا حرفشان رابزنند!آخه برای چی بایداینفدربترسیداگرحق باشماست ومروم قبولتان دارند!چون (نادان،خودکامه،غارتگر،مفسد،خدعه گر،انحصارطلب،انتصابی،،حراف،فحاش،جنگ افروز،موشک پران،مداخله جو،قاتل وتروریست ...)هستید-ولی عجیب اینجاست که خودتان میدانیدچنین نظام دیکتاتوری نابودخواهدشدولی این فرآیندرانمیءداریدبطورطبیعی انجام شودتاشایدهمه بمیرندوشما لاقی بمانید-

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۹:۵۸

اکثر مردم تا خرخره به همه جا بدهکارن. مراجع تقلید هم هر از چند گاهی سر و صدا میکنن که فلانه بهمانه... آخرش هم هیچی. نمیدونم خنده کنم یا گریه...خدایا دیوانه شدیم...

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۹:۵۸

انصافا اگر کسی صد میلیون پول داشته باشد با آن چی کاری میتونه انجام بده. مردم ناچارا پول تو بانک بزارن. ایت اله همدانی انگار تو ایران زندگی نمی کنه. مشکل فقه ما به قول امام خمینی اینه که فقه جوهری نیست

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۱۹:۵۹

آیت اله نوری همدانی خواهشا نسبت به تریبونی که در اختیار داری اطلاعات خودت ببرید بالا چطور خودتتو سرباز ولی امر مسلمین می دونی ولی به بانکداری اسلامی جمهوری اسلامی که مورد تائید مقام معظم رهبری نیز می باشد مخالفت می کنید .لازم از از کارشناسان اقتصادی وبانکی در این زمینه کمک بگیرید .بانکداری ما بانکداری اسلامی وکاملا با منطق اسلام منطبق است .

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۰:۰۲

حالا کدام دستورخدا انجام می شود که اینرا انجام ندهند.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۰:۰۹

دمت گرم. شجاعت یکی از ویژگی های مرجع تقلید است...

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۰:۱۰

سلام بانک خارجی که وام نیم و یک درصد میده ربا خواره یا بانکهای اسلام با وام بالای 18درصد میده

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۰:۱۲

اگر حضرت امام (ره )زنده بود فریاد می زد علمای اسلام بداد اسلام برسید اسلام رفت پس مراجع مگر نمیببنید یا در جامعه و با مردم نیستید تو را به خدا فریاد بزنید خون مردم را این بانکهای کثیف دارند میمکند

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۰:۱۳

پول دست مردم نیست که آقا!! پول مردم پیش دولته دولتم پولو میده دست رانت خوارا ،اونا میذارن بانک از مردم بدبخت نزول میگیرن مگه مردم پول دارن که بدن دولت؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۰:۱۴

ای کاش رهبر کبیر انقلاب در این مورد نظر و فتوا میدادن.در مورد اقتصاد مقاومتی هم میفرمودن که فقط جنس ایرانی بخرید.ملت حرف رهبرشونو زمین نمیاندازن

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۰:۱۸

رهبر عزبزم لطفا شما هم نظر بدید و بانک ها رو مجاب به رعایت قوانین اسلامی بفرمایید.همه مستضعفین عالم چشم به فرمان شما دوخته اند.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۰:۲۲

هر چی مصیبت میکشیم از بانک مرکزی میکشیم.ریس بانک مرکزی رو باید رهبری تعیین کند

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۰:۲۸

مراجع تقلید چرا تو بیشتر جاها سکوت میکنن مردم تو عذابن بابا.دیگه تقلید نمیکنم ازشون .نفس مردمو گرفتن

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۰:۵۴

ایشون راست میگن

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۰:۵۸

فساد همه کشور رو گرفته اداره دارایی همین کارو می کنه شهرداری همینطور - کی میتونه این کشور رو اصلاح کنه

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۱:۳۶

متاسفانه شرایطی را ایجاد کردند که سرمایه گذاری در هیچ بخشی به اندازه سود سپرده بانکی، سود نداره؛آیا آقای نوری همدانی پس از این همه مدت که به ربا بودن وام های بانکی پی برده، به این موضوع هم رسیده.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۱:۴۰

ریشه فساداقتصادی درمملکت ماهمان بانک هاهستندواین فسادراکارمندان بانکهاایجادمی کنند.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۱:۴۴

حاجي مردم برا ١درصد پولشون رو إز أين بأنك ب اون بأنك مي برن شما ميگي پول تو بأنك نگذارند

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۱:۴۶

با سلام آقای کارمند بانک چرا بهت بر می‌خوره میتونی بگی بهره مرکب که تو بانک ها میگیرند پس چیه؟بعد انکار میکنید زحمت نکش من میگم بهره ای که هر ماه میکشن روجریمه های بانکی این ربا نیست پس چیه؟۰

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۱:۵۶

بنده سی میلیون وام گرفتم چهل و هشت میلیون بانک ازم گرفت ..پول نزول بگیری فکر کنم پایین تر در بیاد

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۲:۲۸

همین کار بانک ها و سود الکی شان باعث شده مردم به یکدیگر قرض هم ندهند! وقتی بانک ها به مردم سود 20 درصد میدهند چرا بیایند پولشان را قرض دهند یا چرا سرمایه گزاری کنند. هم سود بانک ها اشکال دارد هم سودی که میگیرند. باید زیر 5 درصد شود.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۲:۴۹

قریب چند دهه دولت ونظام بانکی و اساتید و حوزه و مراجع با تدوین و صدها کنفرانس بانکی متاسفانه نتوانستند قوانین مترقی که نشعت گرفته از متون اسلامی را پیاده کنند به نظر بنده قوانین اسلامی در عمل با نظام بانکی مدرن هم خانی و سنخیتی ندارد کلام زیبای معظم له کاملا درست است ولی ایا در عمل بانکها میتوانند با این دیدگاه ادامه حیات دهند جواب منفی است ایا کارکرد بانکها در نظام ما فقط کلمه وام و تسهیلات است خیر دولتها نمی توانند بدون همکاری بانکها ادامه حیات دهند تمام صادرات و واردات کشور وابسته به بانک است وعدم همکاری مردم و بیرون کشیدن دارایی از نظام بانکی ضربه به خود است وایجاد صندوق های قرض الحسنه در کنار بانکها برای کسانی که حرمت دینی قایل هستند کارکشا است ولی این صندوق ها مشکلاتی بدتر از ربا ایجاد کردند واصل پول مردم را خوردن خلاصه این دیدگاه قابل پیاده شدن در جامعه ما نیست مگر در اینده وضع دولت خوب شود ومثل مالزی وام بدون ربا توسط بانکهای دولتی داده شود

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۲:۵۵

حرف حق والبته جالبی زدند اما وقتی دین ما یک دین هست وهمه بر اساس وقوانین پایه ان متعهدیم چرا فقط یک عالم اسلامی همچین انتقادی بکند و مورد دوم چرا این عالم این حرفا به مردم میزند واز مردم میخواهد مگر حکومت ودولت ما اسلامی نیست ...!!؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۲:۵۷

بانک های خارجی فوقش دو درشد بهره میگیرن حتی تو کشورهای پیشرفته تا صفز درصده اما تو یه کشور مسلمان تا 20 30 درشد میرسه ..جریمه هم میکنن پدر بزرگ منو یک سال پیش انداختم زندان در سن 80 سالگی جریمه 36 میلونی براش بریدن به خاطر وام پسرش ...

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۳:۰۴

حضرت آیت اله ولی حالا چرا؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۳:۱۰

برای ضامن شدن وام ازدواج یک نفر هم گواهی کسر از حقوق بردم هم چک دادم هم سفته دادم و هم یه ضامن کاسب بردیم تازه امضاء ضامن کاسب را محضری کردیم.بانک ملت شازند هنوز هم اسنادش هست.چه کسی میخواد رسیدگی کنه.خدا بداد ملت برسه از این جفایی که بانکها به مردم میکنن

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۲۳:۲۳

اون وقت میگن چرا باران نمي باره چرا امام زمان ظهور نمی کنه..طرف میره ده میلیون وام میگیره حدود سیزده میلیون باید پس بده اگه این ربا نیس پس چیه، گلابیه؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۱ ۰۰:۱۴

صحت نداره؟؟؟!!! از بانک مسکن 45 میلیون وام گرفتم و باید 91700000 تومان برگردانم. از اجبار است. هیچ رقابت و راه حلی در کار نیست

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۱ ۰۰:۵۸

خوب اگر اینطور است....چرا تا به حال سکوت کرده اند مراجع محترم?حالا که کارد به استخوان رسیده فایده ای دارد? و اگر ربا خواری بانک ها محرز هست....که هست.چرا این عزیزان که در موارد پیش پا افتاده به راحتی حکم حرام می دهند سپرده گذاری در بانک های رباخوار را حرام اعلام نمی کنند.!!!

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۱ ۰۱:۲۵

تو ایران فقط یه نوری همدانی داریم پس بقیه

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۱ ۰۷:۲۲

مردم خطر بانکها و بیمه ها یک خطر واقعی و هولناکه .اگر دقت کرده باشید عین قارچ هر روز بانک و بیمه داره زیاد میشه اگه سود های بادآورده در اینها نبود اینقدر اشتیاق برای علم کردن اونها زیاد نبود . این که با وعده های زیبای دروغین مردم رو فریب میدهند پولها رو از دست مردم میگیرند بعد با پولهای خود مردم اقدام به خرید و احتکار کالاهای اساسی و اراضی و املاک می کنند و به این صورت تورم کاذب در کشور بوجود میآورند و بعد با فروش چند برابر قیمت واقعی این کالاها به مردم هر روز اونها رو فقیرتر میکنند در واقع اونها دارند کلاهبرداری میکنند. این راهی که بانک و بیمه در پیش گرفته به جایی میرسه که دیگه مردم حق حرف زدن هم پیدا نخواهند کرد چون همه چیز در مشت اونها خواهد بود . اگه این رویه ادامه پیدا کنه عاقبت ما عاقبت آمریکایی های بدبخت میشه که همه رعیت بانک و بورس و بیمه شدند. ما باید قبل از اینکه به روز اونها بیفتیم در بانک و بورس و بیمه رو تخته کنیم . اصل تحریم ما توسط همین مفت خورهای کلاهبردار انجام شده . اگه مردم پولهاشون رو از بانک و بورس و بیمه ها بیرون بکشند . اونها به غلط کردن می افتند . و مجبور میشوند اموالی که از غارت مردم جمع کردند رو به ملت پس بدهند .

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۱ ۰۸:۲۰

بانکها فقط ربا خواری نمیکنند بلکه اونهایی که کشور رو واقعا تحریم کردند بانک و بورس و بیمه هستند . خصوصی شدن بانک و بیمه یک اشتباه یا یک توطئه بزرگ بود . بورس هم یک شیاد خانه است که گاه با بازیهای پشت پرده سهامی رو الکی بالا می برند و گاه با زد و بندها سهامی رو به زمین میزنند و به این صورت با بازیهای مسخره جیب مردم رو خالی و جیب خودشون رو پر میکنند . همه چیز در دست یک عده سرمایه داره که اوضاع رو می چرخونند . باید قوه قضاییه و بازرسی کل کشور وارد در قضیه بانک و بورس و بیمه بشوند . باید مردم قبل از اینکه همه چیزشون رو از دست بدهند بانک و بورس و بیمه رو از زندگیشون حذف کنند .

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۱ ۰۸:۳۷

مردم انتخابات در راهه چشم هاتون رو باز کنید که به کی رای میدید . میلیاردرها و اشراف بی درد که با سرمایه دارها و صاحبان بانک و بورس و بیمه و غیره دوستی و خویشاوندی دارند کاری برای این مملکت انجام نمی دهند . ما خودمون این افراد بی کفایت و بی لیاقت رو بر سر خودمون سوار می کنیم و یا تحمل می کنیم . چرا هیچ کس از نماینده های شهرش بازخواست نمیکنه اونها کجا بودند وقتی اختلاسهای میلیاردی در همه جا انجام میشده . پس ما برای چی نماینده انتخاب می کنیم . ما باید حق عزل نماینده امون رو داشته باشیم باید حق داشته باشیم بدونیم عملکرد نمایندمون چطوره و چه میکنه . ما از مسئولینمون ئاسخگویی بخوایم قبل از اینکه چشم باز کنیم و ببینیم همهمون جزئ رعیت جیره خور بانک و بورس و بیمه شدیم

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۱ ۱۳:۰۰

اگر سود سپرده به صورت دستوری پائین باشد مردم مجبور میشوند با پولشان کارهای غیر بهینه راه بیاندازند بنابراین توان مالیات دهی هم نخواهند داشت و در مجموع به ضرر کشور خواهد بود. بانکها با وجود تمام ریخت و پاشی دارند باز موفق تر از یک شخص غیر حرفه ای عمل میکنند که نمونه آن صندوقهای سرمایه گذاری هستند که به راحتی بالای 19 درصد سود دارند. این درحالی است که هم مالیات میدهند و هم به بورس و غیره سهم میدهند و هم حقوقهای نجومی دارند و هم صد تا منشی و آبدارچی الکی استخدام میکنند.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۳ ۰۰:۱۰

سلام چرا در مورد دو برابر شدن جرائم رانندگی اظهار نظری نمی فرمایند کجا بانکها روی دیر کرد جریمه می گیرند پس تکلیف مصوبات مجلس و تایید فقهای شورای نگهبان در این زمینه چه می شود اگر قرار است هر کسی علم مخالفت با این و ان را بلند کند واقعا چه اتفاقی وحشتناکی در انتظار همه ما خواهد بود

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۳ ۰۰:۱۶

حاج آقا معذرت می‌خواهم، این قوانین را کی تصویب کرده، کارمند بانک یا دولت مردان، مگه ما کارمندان بانک از نسل شمر و یزید هستیم، خون ما با بقیه ملت فرق داره، از مریخ اومدیم، شما اگه نتونید حرفتون را به دولت بزنید چرا نون زن و بچه ما را میبرین، اسلام اینا گفته، اسلام تو خیلی از جاهای دیگه جامعه هم هست بهتره یه نگاه کلی به جامعه انداخت، مصیبت های بزرگتر از این هم هست

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۴ ۱۳:۵۵

زن و بچه شمام حق دارن نون حلال بخورند نه نون خون مردم رو!

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۳ ۰۰:۴۴

Ⓜ▪🎈➖🎈: سلام مردم عزیز سرزمینم من یک هیولا هستم به نام کارمند بانک همانی که یک شب در رسانه ملی دزدش خواندند و شبی دیگر ربا خوار بعدش شنیدم بحث کردنده اندکه ایا حقوقشان حلال است یا حرام من هیچکدام از ان مباحث رسانه ملی را نشنیدم من خواب بودم یادم هست تا دیر وقت دنبال وصول اقساط معوقی بودم که میگویند بیت المال است و به غارت رفته است خسته بودم و باید میخوابیدم و صبح قبل از بیدار شدن همه دلواپسان نظام برای دزدی و ربا خواری! از خانه خارج میشدم اری من فرصتی برای دیدن انچه این روزها میگویند ندارم فقط کارم را میبینم که گاهی بخاطرش امواتم پدرم ،مادرم و حتی کودک خردسالم مورد فحش و ناسزای کسانی قرار میگرد که تنها خواسته ما از انها نشان دادن کارت ملیشان بجای کارت پایان خدمت است!خوب میدانم نگران غارتید حقم دارید غارت شده اید شما سالها تا چند هفته پیش من هم فکر میکردم غارت یعنی دزدی دکل نفت و غارت گر یعنی بابکهای زنجانی غافل که غارت گر خود من هستم که یک خانه در رهن بانک دارم و یک ماشین پژو و پنجاه سال قسط خدا رو شکر همه بسیج شدند تا ذهن مردم از مسائل جزیی با ارقام چند ملیون دلاری به سمت دزدان اصلی بیت المال جلب شود کسانی که حقوقشان در گرو میزان کارشان هست نه میزان نفوذشان بر سفره گسترده بیت المال اقایان مجلس نشین و اقایان رسانه میلی !تلاشتان جواب داد ذهنها برگشت دزدهای اصلی فرار کردند و حالا مارا به مسلخ میبرند احتمالاچند روزی در خلوتتان به ریش این مردم رنج کشیده خواهید خندید و از حیله غارت گران بیت المال سر خوش خواهید بود لیک انچه بر جای میماند نه شمایید و نه ما جز حقیقت که چون اشکار شود رسوایی ان شمارا مستاجر موشها خواهد کرد خوب میدانیدما کارکنان بانک جز کار را نمیشناسند و نه رسانه ای داریم ونه هرمونی تبلیغاتی مانند شما پس هر کار میتوانید بکنید ما با امید برامدن افتاب حقیقت و تابیدن ان بر فلات ایران زمین همچنان کار خواهیم کرد هرچه میخواهید بگویید اما تلاش نکنید مردم این سرزمین را از صداقت فرزندانشان و امانت داری کارکنان بانک محروم کنیدکه اگر اینگونه شود زیانکار اصلی شما خواهید بود منافع این مردم را فدای به قدرت رسیدن خودتان ویا به زیر کشیدن دیگران نکنید. مردم بهترین داورانند و به زودی خواهند دانست خیمه شب بازی فیشهای حقوقی و مزایای کارکنان بانک را چه کسانی کارگردانی

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۴ ۱۹:۵۲

"در شرع اینگونه آمده که یک درهم از ربا مقابل ۷۰ زنا با مادر در خانه کعبه است" این از بانک ها . این همه اختلاص گر داریم . این همه حقوق های نجومی داریم . این همه پول بیت المال صرف هزینه کشور های دیگه میشود . این همه دزدی از حقوق شهروندی . چه ایران زیبایی

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۵ ۱۳:۲۰

به نظر من حضرت آیت الله فتوی رو خطاب به مسئولین صادر بفرمایند که حرام است اگر به درد مردم نرسند، یا واجب است که از سیستم ربوی بانک ها جلوگیری کنند، عملی تر است. وگرنه کسی از سر خوشی نزول نمیگیره و ربا پس بده، اکثر مردم هم از روی نا علاجی و برای کمک خرج زندگی پس اندازشون رو به بانک ها می دهند نه برای ثروت اندوزی. گوشت کیلویی چهل هزار تومن، آپارتمان رهنی متری یک میلیون تومن و حقوق 900 تومنی کارمند لیسانسیه حرام است، نه پولی که یک بازنشسته یا کارمند از چلوندن خودش و زن و بچه اش پس انداز می کنه میگذاره بانک برای چندرغاز دخل بیشتر

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۲۶ ۱۶:۵۷

این حرف من نیست ولی حق هست: تو تورم رو صفر کن من پولم رو در راه خدا قرض میدم آخه مومن، من هر چی که از شکم زن و بچم میزنم نمیتونم خونه بخرم 100 تومن دارم خونه 120 تومنه-پولم رو میزارم بانک به قول شما رباشو میگیرم میشه 120 تومن اون خونه شده 150 تومن تازه سر سال از من بدبخت هم خمس و حساب سال میخوان البته من منظورم آقای همدانی نیست نظرات دوستان رو خوندم دلم درد گرفت بازم میگم مشکل تورم هست صفرش کن هر جور که دوست داری

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۱۹ ۲۳:۳۱

کاملا موافقم بانکها دیگه شورشو در اورده اند ما هر چه کار میکنیم پول در می اوریم به نزول بانکها میدهیم باز هم از از قسط کم نمی شود تازه بیشتر هم میشود