• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۹:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95120403204
  • منبع : سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور

ملاقات هیات اعضای کمیسیون آموزش مجلس با رئیس دانشگاه شریف هدایت‌الله اندونزی

ملاقات هیات اعضای کمیسیون آموزش مجلس با رئیس دانشگاه شریف هدایت‌الله اندونزی

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از دانشگاه شریف هدایت الله و اتاق ایران این دانشگاه بازدید کردند.

به گزارش ایسنا،هیات مجلس شورای اسلامی متشکل از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات  به ریاست نگهبان سلامی معاون کمیسیون آموزش و  تحقیقات  مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از دانشگاه شریف هدایت الله،  با " دده روش اده" رئیس دانشگاه ملاقات کرد.

 در این دیدار که چند تن از مسئولین دانشگاه و ولی الله محمدی نصرآبادی  سفیر ایران در اندونزی هم حضور داشتند،  " دده روش اده" ،  خواستار همکاری فعالانه‌تر دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران با این دانشگاه شد و خاطرنشان کرد: علاوه بر حوزه‌های دینی و فرهنگی، همکاری در حوزه‌هایی چون علوم پایه و فناوری‌های نوین مد نظر ما است.

رییس دانشگاه شریف هدایت‌الله با اشاره به رشد علمی جمهوری اسلامی ایران  و دستاوردهای علمی، آموزشی و فناوری آن، نقش فرهنگ اسلامی همراه با روحیه استقلال‌طلبی ایرانیان در طول تاریخ را از عوامل پیشرفت کشورمان برشمرد.

وی برگزاری کنفرانس‌های علمی مشترک ، اعزام استاد  و دانشجو ، دوره های مطالعاتی ، تحقیقات مشترک را از جمله زمینه های همکاری میان دو کشور دانست و با اشاره به  عزیمت یک استاد ریاضی ایرانی به جاکارتا  و همکاری کوتاه مدت  و تدریس  در دانشگاه شریف هدایت الله ، خواستار استمرار این‌گونه همکاری‌ها شد.

نگهبان سلامی هم با تشریح پیشرفت‌های علمی و فناوری قابل توجه کشور مان ، بر آمادگی ایران برای  همکاری در زمینه و بخش های مورد نظر تاکید کرد.

وی هم‌چنین با برشمردن اهمیت علم و دانش در زندگی بشر ، همکاری در این زمینه را برای توسعه و روابط و همکاری در بخش های دیگر مهم و مفید ارزیابی کرده و بر حمایت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از همکاری میان دو کشور تاکید کرد.

فریده اولاد قباد دیگر عضو کمیسیون نیز در این دیدار  در خصوص وضعیت و نقش بانوان کشورمان در توسعه پایدار کشور توضیحاتی ارائه کرد که مورد توجه اساتید اندونزیایی قرار گرفت.

اعضای هیات  همچنین بطور جداگانه با رئیس و معاونین  دانشکده الهیات دانشگاه شریف هدایت الله دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار طرفین با اظهار خرسندی از روابط و  همکاری خوب فیمابین ، بر افزایش این همکاری‌ها تاکید کردند.

هیات در ادامه از اتاق ایران که در این دانشکده فعال است و به مراجعه کنندگان اطلاعات در مورد ایران و  کتاب و  فیلم ایرانی ارائه می‌دهد ، بازدید کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha