• جمعه / ۶ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95120603703
  • منبع : نمایندگی سمنان

انتشار ۲ کتاب با موضوع زبان مادری در کانون

انتشار ۲ کتاب با موضوع زبان مادری در کانون

مدیرکل آفرینش‌های هنری و ادبی کانون پرورش فکری از چاپ دو اثر با عنوان «سرزمین من» و «زبان مادری» در حوزه‌ ادبیات و هنر در کانون خبر داد.

به‌گزارش ایسنا، حسین علیجانی در ویژه‌برنامه‌ «در گلستانه» و آیین تجلیل از برگزیدگان شعر کانون پرورش فکری سمنان که در سالن آمفی‌تئاتر برادران شهید علومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان برگزار شد اظهار کرد: در این دو کتاب که به مناسبت روز زبان مادری منتشر شده آثاری از استان سمنان نیز وجود دارد.

وی با اشاره به زیبایی‌های دنیای کودکان در ادبیات کودک و نوجوان ما افزود: لطافت بارش باران در ادبیات و هنر سرزمین ما و هفت‌ رنگ رنگین‌کمانی فرهنگ‌مان در هزارتوی آداب و رسوم نیاکان‌ و منظومه‌ باورهای ‌ما آشیانه کرده است.

مدیرکل آفرینش‌های هنری و ادبی کانون پرورش فکری کشور، حال خوبِ هنر را به باران و باد تشبیه کرد که دوستی‌ها را در هوا می‌پراکند و ادامه داد: این حال خوبِ هنر، به‌واسطه آداب و رسومی است که همچون نوای نی چوپان از دشت‌های دور به گوش می‌رسد و ما را به دلِ سیاه‌چادرها، لالایی‌ها، شادی‌ها و غم‌های یک ملت بزرگ که باران و رنگین‌کمان را دوست دارند، می‌برد.

علیجانی با بیان اینکه آثار کودکان و نوجوانان در کشور ما دیده می‌شود تصریح کرد: آثار کودکان و نوجوانان در کشور صرفاً جنبه تزئینی و سرگرمی ندارد.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان، فردای این سرزمین را می‌سازند اضافه کرد: هر مدیر، مسئول، خانواده‌، اهل‌ قلم و فعال و دلسوزی که می‌خواهد در ساختن آینده ایران مشارکت داشته باشد باید به عرصه خدمت در کانون پرورش فکری گام بگذارد.

علیجانی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان، پادشاه سرزمین خود هستند خاطرنشان کرد: اعضای کودک و نوجوان وقتی به کانون پرورش فکری قدم می‌گذارند با قهرمانانی به نام مربی روبه‌رو می‌شوند لذا مربیان باید به جایگاه خود توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل آفرینش‌های هنری و ادبی کانون پرورش فکری کشور با اشاره به اثرگذاری بالای مربیان بر کودکان در کانون پرورش فکری، از مربیان کانون خواست تا ابهت قهرمانی خود را حفظ کنند؛ چراکه کودکان آنان را قهرمانان بلامنازع زندگی خود دانسته و از آنان الگوبرداری می‌کنند.

علیجانی با بیان اینکه کار ویژه‌ کانون پرورش فکری انتشار همزمان مهربانی و دانایی است گفت: مکتب رهایی‌بخش اسلام نگاهی لطیف و زیبا به زندگی و دنیا دارد و از همین‌روست که از نگاه مکتب اسلام و پیامبر اعظم(ص) «شکستن یک شاخه‌ درخت، شکستن بال فرشتگان است».


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha