• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95121107703
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل خانه کتاب:

ارتقای کیفی کتاب‌ها باید دغدغه باشد

ارتقای کیفی کتاب‌ها باید دغدغه باشد

مدیرعامل خانه کتاب گفت: ارتقای وضعیت کیفی کتاب‌ها باید دغدغه باشد.

به گزارش ایسنا، مجید غلامی جلیسه در آیین انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال کتاب‌های منتشرشده در کشور به بیش از ۹۰ هزار عنوان برسد. در سال گذشته بیش از ۱۸۴ هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شده بود و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز رشد خوبی در انتشار کتاب دارد .

وی از رشد ۳۰ درصدی چاپ و انتشار در سه سال گذشته در کشور خبر داد و بیان کرد: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون رشد صعودی در حوزه انتشار کتاب داشته‌ایم.

مدیر عامل خانه کتاب افزایش سطح کیفی انتشارات را از جمله دغدغه‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد دانست و خاطرنشان کرد: این وزارتخانه علاوه بر ایجاد شرایط زیر ساختی برای توسعه و ترویج این حوزه، افزایش کیفی کتاب‌ها را در دستور کار قرار داده است .

غلامی جلیسه با بیان اینکه خانه کتاب به عنوان بازوی علمی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش ها و فعالیت هایی برای تقویت کیفی و محتوایی کتاب ها می کند، تصریح کرد: نسبت انتشار کتاب های خوب به معنای تولید علم در مقایسه با تعداد عناوین بسیار پایین است. باید یکی از دغدغه‌ها ارتقای وضعیت کیفی و محتوایی کتاب ها باشد .

وی ادامه داد: برگزاری انتخاب کتاب سال یکی از عواملی است که می تواند کمک جدی برای ارتقای کیفیت وضعیت تالیف و ترجمه در سطح کشور و استان ها باشد.

مدیر عامل خانه کتاب با اشاره به سومین دوره انتخاب کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با وجود تاخیر در فراخوان استقبال خوبی از این برنامه شد .

غلامی جلیسه تاکید کرد: یکی از عواملی که باعث شد نتوانیم از ظرفیت داوران محلی استان  در این برنامه استفاده کنیم کمبود وقت از فاصله فراخوان و جمع آوری آثار و بررسی ها و داوری ها بود .

وی با بیان اینکه اسامی داوران محلی در پورتال داوری کتاب سال ایران ثبت است، بیان  کرد: از ظرفیت های پژوهشگران و اندیشمندان استان نه تنها در انتخاب کتاب سال استان بلکه در انتخاب کتاب سال کشور و سایر موضوعات استفاه می شود .

مدیر عامل خانه کتاب با اشاره به فعالیت ۳۴ ساله دبیرخانه کتاب سال ایران در برگزاری بزرگترین اتفاق جشنواره ای کتاب سال افزود: طی دو سال گذشته روند مطلوبی برای استفاده از ظرفیت استان ها و شهرستان در حوزه های مختلف فراهم شده است و حداقل ۳۰ درصد از داوران دبیرخانه از استان هایی به غیر از تهران هستند .

او اضافه کرد: انتشار آثار بومی مرتبط با فرهنگ، ادبیات و تاریخ استان و از خود استان، خوب و مناسب است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha