• پنجشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 96012409754
  • خبرنگار : 71191

در افتتاح نمایشگاه «ایران؛ فرهنگ کهن بین آب و بیابان» عنوان شد

توصیف معاون وزیر فرهنگ و رسانه آلمان از فرهنگ ایران

توصیف معاون وزیر فرهنگ و رسانه آلمان از فرهنگ ایران

معاون وزیر فرهنگ و رسانه جمهوری فدرال آلمان گفت: برای این که با ایران رفتاری محترمانه و در شأن این کشور داشته باشیم، باید با فرهنگ و تاریخ ایران آشنا شویم و آن را نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا، در مراسم افتتاح نمایشگاه «ایران؛ فرهنگ کهن بین آب و بیابان» که شب گذشته چهارشنبه ( 23 فروردین ماه)  درموزه و تالار هنر و نمایش جمهوری فدرال آلمان برگزار شد، «گونتر ویناندز» معاون وزیر فرهنگ و رسانه جمهوری فدرال آلمان در سخنانی اظهار کرد: برای این که محترمانه با ایران برخورد کنیم مهم است که با فرهنگ و تاریخ این کشور آشنا شویم و به ترتیب نشان می‌دهیم از نخستین ساکن‌نشینان تا دوران بعدی تاریخی آن‌ها چطور گذشته است.

او تاریخ ایران را یک داستان پیچیده دانست و بیان کرد: برای درک بهتر موضعیت و فضا، در نمایشگاه از تجهیزات فیلم و مدیا نیز استفاده کردیم تا بهتر محتوای نمایشگاه درک شود و مخاطبان را به سویی ببریم که در محیطی که قبل از بنیاد سلسله هخامنشی ایجاد شده، به سر ببرند.

وی با اشاره به ویژه بودن طبیعت و فرهنگ ایران اظهار کرد: کوه‌های ایران یک نوع حفاظت و مانع در برابر برخی اتفاقات هستند، در واقع این که طبیعت چطور توانسته به فرهنگ‌های کهن کمک کند یا علیه آن‌ها کاری انجام دهد و محیط زیست چطور توانسته؛ اثرگذار باشد اهمیت دارد.

ویناندز بیان کرد: امیدوارم این طور آشکار شود که این تاریخ چه میزان عظیم بوده است، امروز این فرهنگِ هفت هزارسال قبل از میلاد و اشیای آن در موزه های داخل تالار ما هستند.

او برگزاری این نمایشگاه را نتیچه پیگیری‌های موفقیت‌آمیز چهار سال مسؤولان موزه‌ای دو کشور دانست و با زبان فارسی گفت: «دست شما دردر نکند، بسیار سپاسگزارم»

معاون وزیر فرهنگ و رسانه جمهوری فدرال آلمان در ادامه خطاب به حاضران گفت: از نخستین باغ ایرانی و آثار تاریحی این کشور لذت ببرید.

نمایشگاه را برپایه علم و پژوهش ایجاد کردیم

بر اساس این گزارش؛ همچنین راین ولفز - مدیر موزه و تالار هنر نمایش جمهوری فدرال آلمان در شهر بُن - نیز در سخنانی اظهار کرد: تقریبا سه سال و نیم کار با ایرانیانی که به ما اعتماد کامل داشتند و با احترام با ما برخورد کردند، برای به سرانجام رساندن این پروژه، برای‌مان بسیار مهم بود، پروژه‌ای که بر پایه علم و پژوهش شکل گرفت.

او غنای این نمایشگاه و همه اشیای تاریخی به نمایش درامده را مدیون موزه‌ها و کارشناسان ایرانی دانست و بیان کرد: ایرانی‌ها در به سرانجام رساندن این پروژه به ما همکاری هدیه کردند.

وی انجام این پروژه را کاری بر اساس اصول مبادله وهمکاری و اعتماد فراوان بین دو طرف دانست و بیان کرد: در ماه ژوئیه - تیرماه 96 - یک سمپوزیوم در این زمینه برگزار می‌شود و کارشناسان با موزه برلین و مرکز پشتیبانی مالی بنیاد هرکل در ایران همکاری می‌کنند.

ولفز در ادامه خطاب به حاضران شرکت کننده در مراسم افتتاح گفت: معتقدم با دیدن این نمایشگاه روح و تجربه زندگی شرقی و ایرانی را با خود به خانه‌هایتان می‌برید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha