• یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 96020301783
  • خبرنگار : 90003

تولدی دیگر؛ دکتر سمیعی 82 ساله شد

تولدی دیگر؛
دکتر سمیعی 82 ساله شد

تعدادی از دانشجویان، تولد 82 سالگی دکتر «علی سمیعی» را جشن گرفتند.

به گزارش ایسنا، این استاد بازنشسته گروه ارتباطات دانشگاه علامه، با گذر از 80 سالگی هم‌چنان علاقمند و پرتلاش در دیدار با دانشجویان ارتباطات، مداوم بر اهمیت این علم تاکید دارد و از «ارتباطات» به عنوان یکی از علوم برتر علوم انسانی یاد می‌کند.

دکتر سمیعی با وجود کهنسالی، هر روز به پیاده‌روی می‌رود و رفتن به کافه از برنامه‌های روزانه این استاد بازنشسته است.

وی «علوم کشورداری» را تا مقطع دکتری در دانشگاه «کارل فرانس» اتریش گذراند. او جزو نخستین اعضا هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و از نخستین اساتید همکار دکتر معتمدنژاد در دانشکده علوم ارتباطات است؛ «فلسفه سیاسی ارتباطات» جزو کرسی‌های درسی استاد سمیعی برای دانشجویان علوم ارتباطات و روابط بین‌الملل بوده است.

دکتر سمیعی که از پیشگامان علم ارتباطات در ایران است، علاقه زیادی به مکاتب انتقادی به خصوص مکتب فرانکفورت دارد؛ او به واسطه ادامه تحصیل در آلمان، جزو نخبگانی بوده که در جنبش‌های دانشجویی آلمان در سال 1968 حضور داشته و حتی همراه با دانشجویان آلمانی بازداشت شده است. او خاطرات زنده‌ای از این جریان اعتراضی جهانی دارد که این روزها دانشجویان در کتاب‌های تاریخ آن را می‌خوانند.

دکتر سمیعی جزو انگشت‌شمار استادانی است که بر «تحلیل گفتمان» و «تحلیل گفتمان انتقادی» اشراف دارد و تاکید می‌کند: «تحلیل گفتمان انتقادی»، شاخه علمی بین رشته‌ای است که کاربرد زبان و سیاست را بررسی می‌کند و اهالی علوم ارتباطات بهترین افراد برای به کارگیری این علم هستند.

دکتر علی سمیعی که متولد دوم اردیبهشت ماه ‪ ۱۳۱۴‬است، پس از اخذ مدرک دکتری در سال ‪ ۱۳۵۵‬به ایران بازگشت و در مدرسه خدمات گردشگری مشغول به تدریس شد. بعدها، دانشگاه علامه از تجمیع این مدرسه و دیگر حوزه‌ها تاسیس شد و استاد تا سال 1382 در این دانشگاه و تا چندی پیش هم‌چنان در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد مشغول به تدریس بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha